tipje Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Ik heb verschillende plaatjes op de site met een witte achtergrond, die wil ik eigenlijk gaan aanpassen zodat je geen achtergrond van het plaatje meer ziet. Is dit mogelijk.??
Kowalski Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Origineel bericht van: tipje Ik heb verschillende plaatjes op de site met een witte achtergrond, die wil ik eigenlijk gaan aanpassen zodat je geen achtergrond van het plaatje meer ziet. Is dit mogelijk.?? Jazeker. Maak er een GIF of een PNG file van met een transparante achtergrond. Dit is met de betere fotobewerkingsprogramma's mogelijk (ik gebruik zelf Firefox). GIF is geschikt voor plaatjes met max. 256 kleuren. PNG is beter voor foto's maar de oudere browsers kunnen soms geen transparante PNG's weergeven. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Puch Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Bestaande afbeeldingen kan je niet zomaar omzetten naar transparante achtergrond. Je moet ze open met bijvoorbeeld photoshop, fireworks of Gimp(gratis) Dan de witte achtergrond weg gommen of via selectie tools selecteren en verwijderen. Daarna opslaan als .gif of png. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast SatMann Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 zoals puch ze omschrijft kan je het doen, of je maakt gewoon een nieuwe afbeelding aan met niet in, dus ook geen witte achtergrond en save die dan als .png en save die dan als dezelfde naam en overschrijf de vorige. (ik opteer minder en minder voor gif) gezien IE9 en soorten meer en beter omgaan met .png. ook bij gifs kan je bv bij schaduwen heel slechte dingen krijgen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen