qwyrp Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Ik heb een thuisnetwerk met een ubuntu server met samba. Van overal vanuit mijn netwerk kan ik deze directories en bestanden benaderen maar vanuit vu+duo maar niet. Ik heb geprobeerd een CIFS aan te leggen, domeinnaam in smb.conf kloppend gemaakt maar nog werkt het niet ...... helllup !!! O ja, ik heb al wat draadjes gelezen en geprobeerd (domeinnaam etc) maar het lukt nog niet 1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000
Tonskidutch Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 diverse methoden over mounten heb je de firewall voor samba-server op de linux bak aangepast? ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
qwyrp Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Nee want er zit (nog) geen firewall op enne als alle andere app het gewoon in 1x doen zal het toch geen firewall-ding zijn 1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000
Tonskidutch Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 dan ga vast maar eens lezen en geef ons daarna je mount (aankoppel) methode alsook de syntax van de mount dan kunne we misschien als lezers je verder helpen want alles geprobeerd zegt niet veel zoals je zult begrijpen. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
qwyrp Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Ik heb een Ubuntu Linux server met samba op \\pwserver\data\DLNADIR en ip 192.168.1.66 Via MENU >> INSTELLINGEN >> SYSTEEM >> NETWERK >> NETWERKBROWSER heb ik een CIFS aangemaakt met de volgende instellingen: activeren pdm CIFS share 192.168.1.66 PWshare DLNADIR Nee RW [gebruikersnaam] [wachtwoord] Als ik kijk bij verbindingsbeheer dan staat er een groen vinkje maar bij VERBONDEN/NIET VERBONDEN staat er ook een klein rood kruisje. Als ik kijk bij video's/pictures etc zie ik verder niet iets wat duidt op mijn samba-dir. 1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000
Tonskidutch Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 wat is nu de lokale map waar het AAN-koppelpunt naar gelinkt wordt? bestaat dat op je VU? media/<map> ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Moderator wiz Geplaatst: 24 juni 2011 Moderator Geplaatst: 24 juni 2011 Let ook op hoofdletters in je directory naam, in linux is dat NIET hetzelfde. dus /media/DLNADIR is wat anders dan /media/dlnadir VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 klopt... wiz de ubuntu is echter linux en de VU+ ook als het presseert kan die case sensative uitschakelen in de etc/samba/smb.conf maar ik denk dat initiële rechten zijn die het niet toestaan als sudo of als root de mappen vrijgeven op de server aan een NIEUWE gebruiker > niet gast/guest maar een nieuwe gebruiker aanmaken en aanmelden. in die vrijgegeven map is als submap ook movie aanwezig. maar er kan ook een samba issue zijn... > dat was er al eens met VU+ en windows dus vergelijk de samba server:client versies ook. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
qwyrp Geplaatst: 24 juni 2011 Auteur Geplaatst: 24 juni 2011 VU+ heeft samba versie 3.5.6 en op mijn server is dat 3.5.4 (klein versie verschil) activeren pdm --> moet deze verwijzen naar een bestaande VU+ -dir bv media/pdm CIFS share 192.168.1.66 PWshare --> is dit alleen maar een dummy naam of moet dat ook naar iets verwijzen wat bestaat DLNADIR moet deze verwijzen naar een bestaande server -dir bv media/pdm Nee RW [gebruikersnaam] [wachtwoord] 1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000
qwyrp Geplaatst: 24 juni 2011 Auteur Geplaatst: 24 juni 2011 Ik ben nog ff wat aan het prutsen maar als ik direct in SSH/putty het onderstaande invoer dan werkt het wel. Het enige is dat niet DLNADIR wordt weergegeven maar een dir erboven. mount -t cifs //192.168.1.66/data/DLNADIR/ /media/pdm -o username=***,password=*** 1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000
Tonskidutch Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 nou dan ben je er bijna. lijkt misschien een typo in de samba/smb.cfg op je ubuntu...> wat staat daar in? ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
qwyrp Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Geplaatst: 25 juni 2011 Config file is vrij groot dus hier een knipje: [DATA] comment = Ubuntu Data Directory path = /home/DATA public = yes read only = no 1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000
Tonskidutch Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 het eerst wat opvalt Citaat: data Citaat: path = /home/DATA moet wel case sensative maar waarom in home? ciao overigens, als je NFS-server inricht op ubuntu gaat het wellicht nog beter zonder de cifs loginnaam en paswoord en kun je trimmen op rsize + wsize hetgeen de data throughput optimeert let op nfsvers=3 en/of proto=tcp toevoegen manpages nfs options ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen