Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet in hoeverre dit toegestaan is op dit forum, dus indien niEt toegestaan, verwijder deze post dan maar gewoon :)

Ik ben op zoek om een cdnl abbo af te sluiten vanuit belgie.

Hiervoor heb ik dus een nl adres nodig.

Zijn hier mensen uit nederland die mij hierbij kunnen helpen? Indien je mij van een smartcard zou kunnen voorzien, en deze kaart als extra kaart kan geregistreerd worden, zou dit perfect zijn ;)

Geplaatst:

Wat vaak gebeurt is dat een Nederlander z'n extra kaart ruilt met een Belg,of andersom.

Samen zorgen ze ervoor dat de pakketten zo'n beetje overeenkomen qua zenderaanbod.

Hier komt een stukje vertrouwen bij kijken.

Dat de aanbieders hier niet happig op zijn spreekt voor zich.

Ook gebeurt het wel dat iemand een ander betaalt voor het abo en dan de kaart van hem gebruikt.

Wil je dit dan moet je elkaar goed kennen en kunnen vertrouwen,maar dit is absoluut niet toegestaan door TVV en CDS.

Geplaatst:

Ik zou gerust willen een tvv extra kaart abbo afsluiten en ruilen tegen een cdnl extra kaart abbo, maar blijkbaar laat tv vlaanderen het niet toe om losse smartcards aan te kopen.

Dus indien iemand wil ruilen, wil ik gerust eEn tvv abbo aflsuiten, maar dan zal je zelf een tvv smartcard Moeten halen.

Indien iemand bereid is om een cdnl extra kaart abbo af te sluiten voor mij, zou ik het jaarbedrag in 1 keer overschrijven + iets extra voor de moeite. Op deze manier loop jij dus geen risico van het niet betalen.

Geplaatst: (aangepast)

Heb hier een tijd geleden ook onderzoek naar gedaan. "Grenspostadres" is inderdaad de oplossing om een Nederlands adres te kunnen opgeven. Het probleem dat ik niet heb kunnen oplossen is een Nederlandse bankrekening. Op de site van "Grenspostadres" wordt o.a. een Nederlandse bank opgegeven waar buitenlanders (zonder een adres in Nederland en die niet de Nederlandse nationaliteit hebben) een rekening zouden kunnen openen. Wel, ik denk dat ik alle Nederlandse banken heb gecontacteerd. Ofwel is het antwoord gewoon "Neen". Ofwel begint men over één of ander sofinummer (iets dat je blijkbaar enkel krijgt als je de Nederlandse nationaliteit hebt, of als je werkt in Nederland). Ofwel "Dat kan, maar...". En de maar is meestal dat je wedde op de rekening moet worden gestort door je werkgever. Dit is bij mij niet mogelijk wegens afspraken/verplichtingen bij mijn Belgische bank. Dus kortom: het is mij niet gelukt om een rekening bij een Nederlandse bank te openen. Raar, want ik zou toch denken een klant is een klant, zolang de kosten maar correct betaald worden. Maar blijkbaar denken de banken daar anders over. Iemand die een bank weet die dit wel wil doen, zonder de verplichting dat je wedde op deze rekening moet gestort worden, mag het mij (ons) altijd laten weten. Ik moet enkel gebruik kunnen maken van internetbankieren en iDeal (is handig om mijn betalingen van aankopen bij Nederlandse bedrijven op het internet te kunnen afhandelen).

aangepast door phum3
Geplaatst:

Op zich kan je als belg wel een Nederlandse rekening openen verwacht ik, maar de Nederlandse bank zal wel een zekerheid willen over je adres e.d. zodat de kosten aan de rekening ook betaald worden. Hun willen dus zekerheid. Ik denk dat je alleen terecht kan bij de Nederlandse banken in de grensgemeente, andere banken in het land hoef je niet te zijn. Dus je kan het beste bij deze banken binnen stappen.. Een Sofi nummer zou je kunnen aanvragen bij het belastingskantoor in Heerlen, dit is het belastingskantoor voor Grensarbeiders. Ik weet wel dat een belg, die niet in nederland werkt, een sofinummer kan aanvragen en als dat voldoende is voor de bank, dan zou je een rekeningnummer kunnen openen..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

In de grensgemeente Putte ben ik inderdaad persoonlijk de banken binnengestapt (Rabobank, ABN Amro en ING). Doch zonder succes. Had daar zelfs voorgesteld dat ze mijn kredietkaart als waarborg aan de rekening mochten koppelen, maar dat is blijkbaar niet mogelijk (of toegestaan).

Zal eens contact opnemen met het belastingskantoor in Heerlen, om te kijken of ik inderdaad een sofinummer kan krijgen. Mocht dit kunnen, dan kan ik nogmaals proberen om met dat sofinummer een rekening te openen.

• Beheerder
Geplaatst:

Dat hoef je niet te proberen want dat kan simpelweg niet.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het is toch belachelijk dat we anno 2012 nog steeds geen tv abonnement buiten ons eigen land kunnen nemen. Was er een tijdje geleden niet een uitspraak van het Europese Gerechtshof dat aanbieders grensoverschrijdende tv abonnementen moeten toestaan? Ik hoor er de laatste tijd niks meer over.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Dus de pay server is de enige mogelijkheid die gewoon werkt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Dat hoef je niet te proberen want dat kan simpelweg niet.

Mvg,

Michel

Dat is toch niet waar. Ik weet dit omdat mijn belgische vriendin er simpelweg een heeft :) Zij is een belg, werkt niet (en heeft geen loon) in Nederland en heeft verder niets met de Nederlandse staat te maken. Ik heb voor haar een Sofinummer geregeld vanwege de belastingen.

• Beheerder
Geplaatst:

Voor zover ik weet kan een Belg (Belgische nationaliteit) die niet in Nederland werkt en niet in Nederland woont onmogelijk een Nederlands SOFI nummer krijgen.

Een Belg die niet in Nederland werkt heeft immers ook met de Nederlandse belastingdienst niets te maken en daar is dat nummer voor. (Sociaal fiscaal nummer).

Mvg,

Michl

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Voor zover ik weet kan een Belg (Belgische nationaliteit) die niet in Nederland werkt en niet in Nederland woont onmogelijk een Nederlands SOFI nummer krijgen.

Een Belg die niet in Nederland werkt heeft immers ook met de Nederlandse belastingdienst niets te maken en daar is dat nummer voor. (Sociaal fiscaal nummer).

Mvg,

Michl

Helaas niet waar :) Mijn vriendin is een belgische, werkt in Belgie en woont in belgie en heeft een nederlands Sofinummer. Ik heb voor haar een Sofinummer moeten regelen vanwege mijn belastingaangiftes. Een sofinummer voor haar aanvragen is louter een formaliteit, dit omdat ze geen inkomen heeft in Nederland, dus het stelt verder ook niet zoveel voor.

aangepast door CronoS

Geplaatst:

Ik kom op dit moment niet in aanmerking voor een sofinummer. Heb als antwoord gekregen: "De Belastingdienst verstrekt alleen sofi-nummers aan niet-ingezetenen wanneer sprake is van sociale of fiscale redenen". Dit is bij mij niet het geval, en met gevolg kan ik ook geen sofi-nummer krijgen. Wel wist men mij nog te vertellen dat voor het openen van een bankrekening geen sofi-nummer vereist is en dat de bank het niet hebben van een sofi-nummer dus niet mag gebruiken als argument om het openen van een rekening te weigeren. Het ministerie van Financiën blijkt dit ook al meermaals gemeld te hebben aan de Nederlandse Vereniging van Banken, doch blijven er klachten/meldingen komen van mensen die door banken worden geweigerd omdat ze geen sofi-nummer hebben. Zal met dit antwoord eind van de week nog eens binnen springen bij de banken en kijken wat ze daarop te zeggen hebben. Hopelijk is er eentje bij die me dan nu wel een rekening wil openen. Ik hou jullie op de hoogte.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.