Ga naar inhoud


Oscam op Synology Nas werkend


Aanbevolen berichten


Heb hem hier ook op de DS geïnstalleerd, maar vanwege tijdgebrek nog niet echt diep in de settings voor de smargo gedoken, dus derksend en rebuild met smargo erin is van harte welkom!! :)

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, ik ga met dvbapi aan de slag zodra ik de tijd daarvoor heb (en een vrije box in het drukke huishouden) en kijken hoe dat verloopt.

Voor mijn info: op de OSCAM client box, hoef ik daar alleen de settings van de proxy-reader goed in te stellen of moet ik in de global config ook nog het e.e.a. aanpassen? Op de server moet ik zeker de dvbapi settings aanpassen, dat is me duidelijk.

 

Ant-Attack: in de build die ik heb draaien kan je als reader Smargo of Smartreader selecteren. Als je vervolgens de USB:Device settings er in zet dan werkt het vrijwel direct.

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog steeds het volgende probleem over, het updaten van entitlements. Ik krijg DVBAPI alleen actief lokaal op een STB als ik CCCAM als protocol gebruik voor communicatie richitng de NAS, op dat moment krijg ik keurig netjes ACTIVE in de WebIf maar alleen op die lokale box en niet op de NAS. Als ik CAMD35 als protocol gebruik dan gaat normaal decoden nog steeds goed maar ACTIVE is verdwenen (wel connected), dit nog steeds op de lokale box en dus al helemaal niet op de NAS. Ik ben nu 3 dagen bezig geweest (althans de nodige avond uren van die dagen) en ben nog niet veel verder dus helaas.

 

Iemand die nog hints en tips kan verlenen soms op mijn AU aan de gang te krijgen.

Voor de zekeheid: heb een Synology NAS met OSCAM draaien en die heeft zijn eigen Smargo reader. Connecten van de STB's hier in huis gaat vlekkeloos (4 stuks) maar AU aan de praat krijgen wil niet lukken.

 

Groet,


Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Label je NAS kaartlezer waarin je kaart zit, bijv;

[reader]
label             = kaartlezer_server1

 

Ook even bij je users (clients in NAS), die je update verzorgen, de regels toevoegen zoals;

[account]

au                = kaartlezer_server1
keepalive     = 1

 

In oscam.server  ( je readers van je clients) zet je de regel (bij);

[reader]

auprovid       = 00006A         (in dit geval provider 0100:0006A)

 

Bij oscam.user   (dvbapi client) zet je de regel;

[account]
au                  = 1

 

Succes

 

 




 

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Topper, dat was de ontbrekende info voor mij: AUPROVID, in mijn geval 000963 omdat ik in Engeland woon en een Sky UK kaart heb. Dit toegevoegd en krijg nu netjes de updates binnen voor zover ik kan zien.

De nodige globals en door een pin code wijziging ook een unique weten binnen te krijgen. Ga er vanuit dat de entitlements update nu dan ook gewoon zal verlopen.

 

Over het blokken van EMM's: hoe zinvol is het om unkown en/of shared te blokken? Of gewoon ongemoeid laten en niets blokken?

Lees er verschillende zaken over.

 

Groet,

 

Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker wel zinvol om je kaart zoveel mogelijk met rust te laten, speciaal wel voor onze Seca3 kaart waarbij allerlei beperkingen zijn ingesteld ofwel

snel op zwart kan gaan. Met de Sky kaart heb ik geen ervaring, wel zou ik de niet noodzakelijke "EMM-dingen" blokkeren, voorbeeld in je [reader] sectie

is;

emmcache                     = 1,1,1
blockemm-unknown       = 1
blockemm-g                    = 1
ecmunique                      = 1

 

Iets anders, misschien wil je je NAS wel gebruiken als onafhankelijke OscamServer d.w.z. s' nachts de HDD laten slapen terwijl Oscam gewoom blijft doordraaien

zonder enige hapering en tevens zelf een laatste Oscam binary native compileren op je NAS dan adviseer ik je gebruik te maken van een USB-stick.

Dus Usb-stick te "chrooten" , Oscam erop en zo af en toe native op je NAS een "nieuwe" Oscam te compileren. Super stabiel hier op een DS213Air.

Indien belangstelling geef mij maar een PM

 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de EMM tips, heb de unknowns en globals geblocked inmiddels.Ik zal je een PM sturen voor het "chrooten", complieren etc, klinkt inderdaad interessant om te doen.

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de niet compilers onder ons (reken mezelf daar onder), er is een nieuwe SPK beschikaar van release 8557.

Deze is te downloaden op: http://dslub.synology.me/index.php?dir=oscam%2F

Natuurlijk wel even opletten dat je de juiste versie voor je Synology download.

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

medehobbyisten, heb een kleine howto hier neergezet om het een en ander aan de praat te krijgen - verre van perfect maar voor de starter ( niet compiler ) zeker een mooi aanknopingspunt - Enfin ik zou voortaan graag van mijn dreambox naar de NAS willen connecten en natuurlijk de smartcards willen updaten.

Begrijp ik nou goed dat ik op de NAS [ ] HAVE_DVBAPI kan uitvinken en op de dreambox [*] HAVE_DVBAPI wel moet afvinken.

Hoe ziet dit er nu precies uit, of is dat zoals toppers probeert uit te leggen. Misschien wat slaap extra nodig, dat ik het dan weer begrijp :-) - maar hulp is altijd welkom -

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh, hu ooooh. We hadden het toch over een Synology OscamServer ? en niet over een receiver ?

 

Maar ter info, zie wat voorbeelden van een VU+DUO draaiend met Pli en "kijkend" middels Oscam naar zijn localcard en Synology Inhouse Servertje;

[account]
user                  = dvbapiau
group                 = 2
betatunnel      = 1833.FFFF:1702,1834.FFFF:1722
au                    = kaartlezer
keepalive             = 1
emmreassembly   = 0

 

[account]
user       = Synology......
pwd       = ............

group     = 1
keepalive   = 1
emmreassembly  = 0

 

DVBApi nu wel in gebruik natuurlijk (receiver)

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ja - ik heb een kpn kaartje gepakt die drie maanden niet gebruikt is en inderdaad ook geen beeld geeft, echter de hoofdkaart is gewoon actief ( net gecontroleerd ) dus perfecte kans om te zien of de updates worden geschreven nu de kaart in een smartreader zit ( in de synology ). ik zie op de Synology in de status overview een user dm800 binnenkomen met protocol cs378x en AU on. Zelfs schiet een " emm-request  (reader=kpntv, caid=0B00, auprovid=000000) " voorbij en  lijkt me goed tot dusver! Op de client kant heb ik een dvbapi en een synology beiden met AU on en inderdaad op de client kant zie ik  " synology CMD05 AU request for caid: 0B00 auprovid: 000000 " voorbij schieten, ben ik op de goede weg en moet ik gewoon nog wat heen en weer zappen totdat er beeld is?

 

Eerste beginnetje gemaakt, nu nog beeld ... ... :

 

oscam.user ( client kant met dvbapi )

 

[account]
user                    = dvbapi
group                   = 1
uniq                    = 3
monlevel                = 0
au                      = 1
keepalive               = 1
emmreassembly           = 0
 

 

oscam.server ( client kant )

 

[reader]
label                         = synology
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.1.9,8900
user                          = dm800
password                      = dm800
group                         = 1

 

 

oscam.user ( synology ):

 

[account]
user                          = dm800
pwd                           = dm800
description                   = dreambox800
keepalive                     = 1
au                            = 1
emmreassembly                 = 0
group                         = 1

 

 

oscam.server ( synology ):

 

[reader]
label                         = kpntv
description                   = digitenne
protocol                      = smartreader
device                        = 001:005
detect                        = cd
mhz                           = 343
cardmhz                       = -1
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15
blockemm-unknown              = 1
blockemm-u                    = 1
dropbadcws                    = 1

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het voorbeeld (nog) niet gebruikt, dus;

Label je NAS kaartlezer waarin je kaart zit, bijv;

[reader]
label             = kpntv

 

Ook even bij je users (clients in NAS), die je update verzorgen, de regels toevoegen zoals;

[account]

au                = kpntv
keepalive     = 1

 

In oscam.server  ( je readers van je clients) zet je de regel (bij);

[reader]

auprovid       = 00006A         (als voorbeeld provider 0100:0006A)

 

Bij oscam.user   (dvbapi client) zet je de regel;

[account]
au                  = 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...