Ga naar inhoud


Eredivisie Live HD 8PSK slecht te ontvangen


sjeuneveld

Aanbevolen berichten

Sinds de omzetting van o.a. Eredivisie Live HD van QPSK naar 8PSK ondervind ik veel problemen met mijn Multytenne Triple sat (originele versie van Canal Digitaal).

 

Omdat de ontvangst op 23,5 zo ongeveer 47% is, en 8PSK veel foutgevoeliger is, valt het beeld geregeld weg.

 

Zijn er meer mensen met dit probleem en in hoeverre valt de schotel nog beter uit te richten, zodat ik van dit probleem verholpen kan worden?

aangepast door sjeuneveld

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch een probleem van een niet goed afgestelde schotel denk ik.

Ik heb hier ook een vu-duo met een 90 cm Triax die waar het ontvangst van Eredivisie Live 89% is en bij hevige regenval terug valt naar een 60% en bij hevige onweersbuien valt het hier natuurlijk ook uit. Ik weet niet waar je woont maar als het aan de westkant van Nederland is moet je eens proberen je schotel wat scheef te zetten om te kijken of dit een verbetering is de Astra 23 graden zit vanwege de ronding van de aarde daardoor wat lager tenopzichte van de 19 graden.

Succes

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk in te schatten hoeveel % maar ik zou beginnen om de schotel af te stellen en een beetje schuin te zetten om te kijken of dit verbetering geeft. Je tripple sat kan wat schuin worden gezet max 3 graden richting het oosten. Het kan ook nog aan de pluggen liggen wanneer deze niet goed waterdicht zijn.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig, die zogenaamde goedgekeurde Multytenne Triple sat van CanalDigitaal is een waardeloos ding.

 

Even zo goed hangt CD er een goedkeuring aan en promoten ze die dingen.

Gemaakt voor oost Europese ontvangst gebieden en net aan voor hier in het Westen.

Enige voordeel is dat als je signaal hebt de afstellingen van de andere 2 sats dan ook aardig in de buurt komt.

Echt een schoteltje voor erbij of voor een leek die zich door CD iets in de maag laat splitsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar weer wat CD durft te verkopen eigenlijk krap aan is en wanneer je CD om advies had gevraagt zou het zeker niet aan hun hebben gelegen. Dit is natuurlijk ook van toepassing op die prullen van ontvangers die ze in de markt zetten waarop de mogelijkheden van het apparaat allemaal zijn geblokkeerd door hun firmware. :crazy:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

och ook op dit forum zijn er mensen genoeg te vinden die triplesat aanbevolen hebben...

als instap model ziet het er allemaal makkelijker uit dan een Multifeed satellietschotel met al die losse componenten en die vele kabels

 

maar belangrijker is toch nog steeds de opbrengst van die 45cm.

pover

ciao

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo'n 169 euro en destijds met korting kunnen bestellen bij CD, was dit een mooie oplossing voor het ontvangen van Astra 1, 2 en 3.

 

Echter sinds de aanpassing van de modulatie van QPSK naar 8PSK was het voor mij niet meer te doen. Zenders die gebruik maken van deze nieuwe en bandbreedte besparende techniek, vielen simpelweg uit.

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...