Ga naar inhoud

CI, CI+, (soft)cams en smartcards

Conax, Seca, OScam, CCcam, Acamd

Subforums:

1. OSCam

Alles over OScam (softcam)

3.5k
24285 onderwerpen in dit forum

1. k kanalen???

• 1 reactie
    • 288 weergaven
  2. Vraag over season interface

• 3 reacties
    • 732 weergaven
  3. DL-20 megaprogrammer

• 2 reacties
    • 1k weergaven
  4. Millenium Infinity I

• 1 reactie
    • 280 weergaven
  5. help

• 0 reacties
    • 400 weergaven
  6. Goldwaver

• 0 reacties
    • 251 weergaven
    • 11 reacties
    • 920 weergaven
  7. STRSH files, nog even iets.

• 1 reactie
    • 449 weergaven
    • 2 reacties
    • 421 weergaven
  8. Hoe kan dit ?

• 6 reacties
    • 444 weergaven
  9. STRSH Files

• 3 reacties
    • 273 weergaven
    • 5 reacties
    • 337 weergaven
  10. autoupdate wallbanger /hbemu

• 0 reacties
    • 437 weergaven
  11. pagina

• 0 reacties
    • 587 weergaven
  12. Huh?

• 1 reactie
    • 532 weergaven
  13. slechte beeld kwaliteit ??

• 5 reacties
    • 439 weergaven
  14. Patch humax 5400

• 1 reactie
    • 477 weergaven
  15. ik snap er nog steeds niet van

• 3 reacties
    • 315 weergaven
  16. ik snap er nog steeds niet van

• 3 reacties
    • 371 weergaven
  17. seca Mosc geen systeem key

• 3 reacties
    • 377 weergaven

• Probleem is alleen dat de woonwijken daar niet meer op gebouwd zijn. Wie heeft er nu in een nieuwbouwwijk nog een voortuin van 3m of meer? Als iedereen 1,5m voortuin inlevert dan kunnen er weer 4 extra woningen gebouwd worden en dat levert meer op dan dat iemand een linde oid. kan plaatsen.   Probleem wat we hier verder in Nederland hebben is dat we qua weer van alles wat hebben, is het niet warm dan is het wel koud en als het niet regent dan waait het wel hard. Probeer daar dan eens een woning op te bouwen die in elk jaar getijde optimaal is, meestal wordt het dan toch wel een compromis tussen alles.   Als ik mijn slaapkamer een paar uur van te voren al zo koud mogelijk maak en zet de airco daarna uit dan is het met een half uur weer warm. Als de zon nl. op komt dan staat de zon al op de slaapkamer en als hij onder gaat dan staat hij op de zijmuur van de slaapkamer. Vroeger zonder spouwmuur isolatie koelde de muur ook vrij snel af zodra de zon weg was, nu met isolatie blijft de muur gewoon warm en daar helpt geen airco tegen. Heb al zitten denken om ook op de blinde zijmuur gewoon een groot zonnescherm van 6m breed op te hangen die het directe zonlicht tegenhoudt om die muur zo wat koeler te kunnen houden.
    • Ja, maar dan moet je wel weten wat je wil opnemen, en wanneer dit wordt uitgezonden. Ik kijk als ik zap en kom een leuk programma tegen, of (knop EPG en dan knop geel of er de komend dagen een herhaling komt. Als dit niet zo is, biedt ARD/ZDF mediatheek uitkomst. (als het werkt).     bedankt voor je hulp groet MJ
    • Idd ideaal zou een luistertest zijn met beide receivers. Probleem is dat die actie vanavond afloopt haha dusja moet beslist worden tegen dan. Ik denk dat ik dan maar voor de x1700 zal gaan. Krijgt toch goeie reviews. Het moet ook tussen die 2 gaan want meer geld wil ik er niet aan spenderen :)
    • Afhankelijk van de stand van de zon (19 graden winter, 54 graden zomer) is de energie die via de glaspui zonder zonwering binnen komt extreem. Dergelijke oververhitting kun je voorkomen door vaste of mobiele zonwering toe te passen die gelijk ook ventilatie toelaat achter de zonwering opdat er geen warmtestuwing plaatsheeft die ook naar binnen straalt. Daar zijn heel wat passieve systemen voor en zelfs enkele die al honderden jaren oud zijn, denk maar eens aan de gesnoeide zomerlinde en de plataan die de zon belaste gevel in de zomer van schaduw voorziet en in de winter "bladloos" de zonnewarmte toelaat. (bovendien zorgen die bomen ook voor evaporatie koeling)   Maar er is veel te weinig aandacht voor slim duurzaam en ecologisch bouwen, daar heeft @Drs. IJzerbout gelijk in. Dus moet het in de meeste gevallen een airco zijn. Het is niet anders.   je kunt een uur of twee drie voor je echt gaat slapen die slaapkamer koelen en dan de airco bij te bed gaan uitschakelen. Dan heb je ook geen tocht op je blote lijf.
    • Door die hele grote ramen hoef ik bij 10 graden buitentemperatuur al niet meer te stoken als de zon schijnt. Dat bespaart me heel wat kosten.
  • Nieuwe aanmaken...