Ga naar inhoud

CI, CI+, (soft)cams en smartcards

Conax, Seca, OScam, CCcam, Acamd

Subforums:

1. OSCam

Alles over OScam (softcam)

3.5k
24284 onderwerpen in dit forum

1. wie kan wat vertellen over dragoncam support ?

• 8 reacties
    • 1.5k weergaven
  2. CAS2 + Diablo cam light.

• 2 reacties
    • 982 weergaven
    • 4 reacties
    • 935 weergaven
  3. Probleem met Magic naar Matrix cam

• 3 reacties
    • 880 weergaven
  4. Diablocam CAIDS.XML vraagstuk

• 4 reacties
    • 3.4k weergaven
    • 2 reacties
    • 573 weergaven
    • 8 reacties
    • 2.4k weergaven
    • 9 reacties
    • 3.5k weergaven
  5. mediaguard canaal digitaal

• 2 reacties
    • 1k weergaven
    • 5 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 5 reacties
    • 2.4k weergaven
    • 9 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 5 reacties
    • 2.7k weergaven
    • Sat4all vriend

aanschaf toshiba laptop

• Sat4all vriend
    • 8 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 4 reacties
    • 3.2k weergaven
    • 3 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 3 reacties
    • 2.2k weergaven
    • Sat4all vriend

foutmelding ASTON V1.05 1 2

• Sat4all vriend
    • 17 reacties
    • 8.4k weergaven
  6. Originele Premiere kaart werkt niet meer 1 2

• 29 reacties
    • 7.5k weergaven
  7. Diablo Cam Stealth 1.60 1 2

• 28 reacties
    • 4.7k weergaven

• Ja, maar die raad komt niet aan bij diegene die er iets over te zeggen hebben: de provider Telenet. Ik zou niet liever hebben dan dat ik mijn CI+ module kan blijven gebruiken, en dat DVB-C gewoon blijft bestaan. Maar hier in Vlaanderen -ik zeg Vlaanderen en niet België omdat Telenet nu eenmaal in Vlaanderen opereert- zijn de CI+ modules toch geen groot succes. De meeste oudere mensen gebruiken gewoon een digicorder (DVB-C) of TV-box (IPTV). Die mensen weten meestal niet hoe dat technologisch in elkaar zit. En omdat ze het niet weten kan Telenet makkelijk van DVB-C naar IPTV switchen, ze moeten gewoon een nieuwe decoder hebben.  
    • M'n insteek is, hou het simpel zoals we het jaren gewoon zijn. Des te ouder mijn vader en moeder werden des te moeilijker het was om al die interactieve toestellen te gaan bedienen met 2 en meer afstandsbedieningen. Toen hebben we ze gewoon een TV met CI+ slot en CI+ Cam gekocht.   Dat is zeer wel vergelijkbaar met jullie Telenet + CI Cam die eigenlijk in elke moderne TV moest werken. En zelfs de streaming App op de TV kan men dus heel eenvoudig bedienen. Voorzover die aangeboden wordt door de TV fabrikant en het OS.  
    • Ik snap je insteek niet. Telenet is de Vlaamse situatie, heeft niet veel met Ziggo en Odido te maken. CI+ is hier in Vlaanderen niet super populair, denk ik, veel mensen weten niet eens wat het is. Ik denk dat de meeste TV kijkers ook niet goed weten wat DVB-C is, of het verschil tussen broadcasting en streaming. Ze weten gewoon dat ze "een bakske" nodig hebben om TV te kijken. Bij de jongeren is het zo dat ze streaming veel moderner vinden, en er is een generatie die quasi geen TV meer kijkt.
    • Ja, de jonge jenever zal ook niet ontbreken. Ik heb al vast een paar flessen besteld. 
    • Voor de buren ben ik een harman kardon HS2x0 versterker aan het nakijken. Hiervan knippert het oranje led in standby snel en als ik de versterker aanzet dan wordt deze groen en knippert langzamer. slechte solderingen nagesoldeerd en een paar elko's vervangen. dit was het helaas niet. Vreemde is dat hij 2x wel aanging en ook gewoon speelde.   Alleen gaf hij aan dat de dvd speler het al langer niet meer doet. Lijkt er op dat de speler gewoon geen spanning krijgt maar dat kan ik moeilijk meten als de voeding in protectie gaat.   wat zou dit kunnen zijn?    
  • Nieuwe aanmaken...