Ga naar inhoud

De energietransitie

Alles over zonne-energie, windenergie, waterstof, warmtepompen, etc

120 onderwerpen in dit forum

• Sat4all vriend
    • 27 reacties
    • 2k weergaven
    • 182 reacties
    • 15.9k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 489 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 22 reacties
    • 1.4k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 18 reacties
    • 1.2k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 19 reacties
    • 1.2k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 15 reacties
    • 1.5k weergaven
    • 2 reacties
    • 403 weergaven
  1. Tekort aan technici!

• 3 reacties
    • 684 weergaven
    • Sat4all vriend

Energie tarieven bij vast contract

• Sat4all vriend
    • 12 reacties
    • 1k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 60 reacties
    • 3.7k weergaven
    • 1 reactie
    • 424 weergaven
  2. Gaan er "blackouts" komen? 1 2 3

• 30 reacties
    • 1.8k weergaven
    • 10 reacties
    • 765 weergaven
    • 13 reacties
    • 898 weergaven
    • Sat4all vriend

Brand transformatorhuisje Amsterdam. 1 2

• Sat4all vriend
    • 17 reacties
    • 1.1k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 1.5k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 708 weergaven
    • 2 reacties
    • 371 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 471 weergaven

• Over nauwkeurigheid van schotels gesproken: https://greenbankobservatory.org/about/telescopes/gbt/  nauwkeurigheid 260 micron, schotel diameter 100 meter   Aanleiding om dit te schrijven was dat ik deze week een fototje van de vorige versie van dit schoteltje tegenkwam: https://public.nrao.edu/gallery/the-collapsed-300foot-telescope/ en dat ga je wat verder kijken....
    • Tja, hoe groot is de aftermarket?  Mijn Voigtlander heeft net een andere opbouw lijkt t.  Dit staat daar trouwens over mijn lamp: Het kan zomaar zijn dat die van jou dezelfde voet/specs heeft.  Als ik dan rondkijk kom ik die wel tegen maar met de opmerking: Deze lampen werken op 12V en dus heb je een transformator nodig.   Ik kom wel deze tegen: G6,35 TOP LED lamp ~75watt.  Wordt gebruik voor een microscoop, kost 250 euri.    Opmerkingen: Deze LED produceert een (als halogeen) vermogen van 75 a 80 watt en vervangt hierdoor in heel veel gevallen de 12 volt 100 watt halogeenlamp met G6,35 fitting/pootjes.  De TOP LED komt als set van LED lamp en regelaar, en een steker voeding voor het stopcontact.  Door de uitgekiende vormgeving hoeven alleen de halogeen en de LED van plek te wisselen.  Geen aanpassing aan de microscoop nodig.  Geen stroom uit de microscoop nodig. Dus ook te gebruiken als de microscoop voeding defect is !  Kan in elk merk en model microscoop gebruikt worden (mits met G6,35 fitting)   Misschien kan dat een oplossing voor je zijn mits de G6,35 aansluiting maar wel met minder lichtopbrengst (100W halogeen is geen 150W of 250W).   Tja, het prijsverschil van 240 euro...  Je bestaart 75-175W per gebruiksuur, zeg besparing is 1 kWh per 6 uur, 30 cent?  600 uur 30 euro?  Mmah, duur experiment.....
    • Ik zou de spiegel eruit halen, en daar de LED met koelblok plaatsen. Als het allemaal schroefbaar is, is het ook nog omkeerbaar naar de oude situatie.
  • Nieuwe aanmaken...