Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39965 onderwerpen in dit forum

• 24 reacties
    • 6.1k weergaven
    • 2 reacties
    • 909 weergaven
  1. Indeling bestanden op HD

• 1 reactie
    • 1.6k weergaven
    • 1 reactie
    • 988 weergaven
    • 4 reacties
    • 1.9k weergaven
  2. Netwerk mount lukt niet meer....

• 4 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 23 reacties
    • 5k weergaven
  3. Games in UCAS_EMU_06

• 7 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 1 reactie
    • 1.2k weergaven
  4. netwerk wil niet

• 5 reacties
    • 1.9k weergaven
    • 0 reacties
    • 805 weergaven
  5. NFS mount met meerder boxen

• 8 reacties
    • 2.8k weergaven
  6. krijg film van dreambox niet op pc?

• 1 reactie
    • 806 weergaven
  7. Nieuwe gebruiksaanwijzing

• 0 reacties
    • 970 weergaven
  8. Kan dreambox 4.2.2 aan

• 12 reacties
    • 4.2k weergaven
  9. Penta 2.00

• 1 reactie
    • 1.2k weergaven
  10. nieuw Softcam met auto up nagra en conax 1 2 3 4

• 54 reacties
    • 13.2k weergaven
  11. probleem

• 2 reacties
    • 641 weergaven
  12. TPS op de Dreambox

• 3 reacties
    • 967 weergaven

• Ik kom hier tot een tegengestelde conclusie. Bij gebruik in Nederland van een monoblock voor 13E en 19E, met rechte antennes (zonder pre-skew), is het het voordeligst om het monoblock vanuit de centrale positie zoveel mogelijk een draai te geven in de richting van de pre-skew van die satellieten, dus rechtsom, zeg maar (kijkend in de richting van de satellieten). Dat doe je door 19E centraal te zetten (de draai naar 13E is namelijk iets omlaag, dus rechtsom). En dus niet door 13E centraal te zetten, wat Sprietje hierboven adviseerde.   Overigens is het verschil bij het wisselen van centrale satelliet-positie in deze situatie niet enorm. Ik heb het eens bij benadering uitgerekend voor locatie 52 Noord, 5 Oost, met rechte antennes, maar met inachtneming van de benodigde pre-skew: Met 19.2E centraal is de skewfout voor 19E -6,9 graden, voor 13E -3,3 graden; Met 13E centraal is de skewfout voor 19E -8,0 graden, voor 13E -3,8 graden. Dat scheelt dus voor 19E 1,1 graden skew-fout; voor 13E 0,5 graden skew-fout. Het is duidelijk, dat 19E centraal in deze situatie beter uitpakt.   Dit punt stak destijds ook de kop op in de discussie over de vraag, of het gegeven welke kop van een monoblock je centraal zette, veel uitmaakte voor de mismatch met de benodigde skew voor de afzonderlijke satellieten. Sprietje dacht (en denkt kennelijk) van wel; ik meende van niet, en onderbouwde dat in deze post: https://www.sat4all.com/forums/topic/378596-hotbird-13-f/page/6/#findComment-2700163 Hier ging het dus over situaties zonder pre-skew van satellieten, en zonder pre-skew in de monoblock-antennetjes. Kort, globaal samengevat is (was) mijn argumentatie: 1. De multifeed-schuinte is ongeveer parallel aan de raaklijn van de Clarkebelt bij de "centrale" satelliet. 2. De skewwaarden van beide satellieten zijn parallel aan de raaklijnen van de Clarkebelt van die respectievelijke satellieten. 3. De onderlinge verhoudingen van deze raaklijnen veranderen nauwelijks, als je de andere kop in de 'centrale' klem zet. (De offset-hoeken van de raaklijnen van beide satellieten ten opzichte van de horizon-raaklijn blijft altijd dezelfde, zo betoogde ik destijds; maar dat blijkt te absoluut, en in zoverre onjuist; blijkt hieronder.)   Ook voor de situatie zonder preskew heb ik inmiddels de verschillen bij benadering uitgerekend, opnieuw voor locatie 52 Noord, 5 Oost: Met 19.2E centraal is de skewfout voor 19E +0,6 graden, voor 13E +0,2 graden; Met 13E centraal is de skewfout voor 19E -0,5 graden, voor 13E -0,3 graden. Dat scheelt dus opnieuw voor 19E 1,1 graden skew-fout; en voor 13E 0,5 graden skew-fout. Maar wat blijkt: In absolute zin is de skewfout met de ene satelliet centraal nauwelijks anders dan met de andere satelliet centraal, alleen de andere kant op; voor beide satellieten. Met andere woorden: Er zijn kleine verschillen, als de andere kop in de centrale klem komt; maar in de praktijk maakt het geen biet uit.   Dat is dus alleen anders, als de antennes binnen het monoblock geen rekening houden met de benodigde pre-skew van de satellieten. Zie het eerste deel van deze post. Daar maakt het wel degelijk uit, welke kop je centraal zet.   Hebben de inwendige antennetjes bij een monoblock precies de goede preskew, dan maakt het dus ook niet uit welke kop je centraal zet.   Overigens, mijn berekeningen hierboven waren bij benadering. Het zou me niet verbazen als er af en toe 0,1 graad benaderingsfout in deze cijfers zit, maar veel groter zullen die fouten niet zijn.   Groet, A33
    • Advies is 1 op elke verdieping, daar waar een grotere kans op brand is en waar apparaten opgeladen worden (elektrische fietsen, scooter, speelgoed van de kinderen enz.) Belangrijk is ook om de installatie instructies te volgen en waar het heel vaak fout gaat is de afstand tot wanden/balken, uitblaas openingen, verlichting enz. En moet zeggen dat zelfs die installatie instructies soms te wensen overlaten met melders aan de wand ipv. aan het plafond, geen advies over afstand tot overige objecten aan het plafond enz. maar ook dat als je eerst door een andere ruimte moet voordat je op de gang komt je dan niet 1 maar 2 melders moet plaatsen op zo'n verdieping.
    • Ik heb hem ook in Dld. gekocht van SMRTER en kostte maar liefst € 4,13 waarbij hij met max 3A kan laden als je alle 3 de stekkers gebruikt of 1,5A als je maar 1 toestel aansluit. in de omschrijving staat   Ideaal ding kan er mijn zaklamp/bouwlamp mee opladen, de telefoon opladen, mijn portabel 15" monitor mee voeden en als de Ipad leeg is prik je er ook gewoon een stekker in. Maar ook als er geen stopcontact voor handen is kan ik de bouwlamp met deze kabel weer als voeding voor mijn monitor gebruiken.
    • Bij mij is enkel Biz TV momenteel FTA 12.380 V 5/6 28.000 DVB-S2/8PSK
  • Nieuwe aanmaken...