Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39970 onderwerpen in dit forum

• 5 reacties
    • 1.5k weergaven
    • 0 reacties
    • 1.1k weergaven
  1. Welke ventilator in de 8000

• 3 reacties
    • 1.8k weergaven
    • 6 reacties
    • 1.4k weergaven
    • 2 reacties
    • 935 weergaven
    • 1 reactie
    • 3.7k weergaven
    • 9 reacties
    • 2k weergaven
    • Sat4all vriend

Ondertitel Zoek/Download script voor Enigma2 (Beta) 1 2 3 4 6

• Sat4all vriend
    • 80 reacties
    • 26k weergaven
    • 5 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 2 reacties
    • 932 weergaven
    • 23 reacties
    • 5.9k weergaven
    • 0 reacties
    • 901 weergaven
    • 6 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 6 reacties
    • 3.8k weergaven
  2. [500+] geluid loopt achter

• 10 reacties
    • 6.2k weergaven
    • 8 reacties
    • 3.6k weergaven
  3. [DM800HD] Formatteren interne harde schijf

• 5 reacties
    • 2.3k weergaven
    • 0 reacties
    • 2k weergaven
    • 2 reacties
    • 572 weergaven
    • 6 reacties
    • 1.2k weergaven

• Dat waren de lessen die ik op school kreeg. de kabels zijn opgebouwd in paartjes (telkens 2 draadjes.)  met kleurcode/kleurherkenning. Paartjes (2 draadjes met een eigen/gelijke kleurcode) bestonden, maar waren herkenbaar volgens de schil (kring of laag) waar ze zich bevonden., zoveel verschillende kleuren had men niet. Als ik de foto bekijk zijn er : blauw-wit , daarnaast rood-wit . dat zouden al 2 verschillende telefoons zijn. de volgende blauw- wit die je tegenkomt zal zich op een andere laag bevinden, zo kan je ze van elkaar onderscheiden, is een andere telefoon. Ik denk niet dat geel-geel een paartje kan zijn, maar geel-groen en geel-rood wel. Ik heb geleerd dit te onderscheiden, was een examenvraag trouwens. 600 draden, dat zijn 300 paartjes (of paren). Oftewel 300 verschillende telefoontoestellen. en die werden door een centrale met relais gestuurd.  Elk draadjes werd gesoldeerd. Ik heb nooit zo een volledige spinnekop moeten solderen, ieder deed een 10-tal paartjes als oefening op school. Dit wekt herinneringen op. De printeilanden waren veel groter dan vandaag. Veel mensen vinden dit moeilijk terwijl je met maar 2 draadjes per keer werkt. Als je kantklossen bekijkt is dit voor mij ook moeilijk, terwijl je maar met 2 klosjes per keer een knopje maakt. Het komt erop neer zich niet te vergissen. Een das knopen of een veter knopen doe je ook maar met 2 eindjes. zelfs vlechten doe je maar met 2 eindjes, ook al zie je drie eindjes. 1 over 2 dan 3 over 2. nadien 1 over drie etc. Niet teveel drinken of pillen pakken en dat komt in orde 🙂 Dat ze dit vandaag nog doen? Zijn er dan nog (veel) mechanische (veel) centrales in werking? Is dit een werkaanbieding 😉  
    • Ik denk eerlijk gezegd dat dit bericht van Windhoos de oplossing is.       En hoe of waarmee lees je die headers uit?
    • Een zeer bijzondere ontwikkeling. De intelsat 1002 zou dan nog 2 jaar mee moeten gaan voordat de lease van de volledige, nog te lanceren, Thor8 plaats vindt.   Link:     
    • De MEV-1 wordt binnenkort losgekoppeld van de Intelsat 1002. De MEV-1 gaat verplaatst worden naar 156E om de Optus D3 voor 7 maanden uit een incl orbit te halen.   Of de Intelsat 1002 nu snel in inclined orbit gaat geraken is me nog niet duidelijk.
  • Nieuwe aanmaken...