Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39970 onderwerpen in dit forum

• 3 reacties
    • 11.7k weergaven
    • 21 reacties
    • 5.9k weergaven
    • 34 reacties
    • 19k weergaven
    • 1 reactie
    • 4.2k weergaven
    • 24 reacties
    • 7.6k weergaven
    • 12 reacties
    • 2.2k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.6k weergaven
  1. [DM800HD] alleen de FTA services laten zien

• 1 reactie
    • 469 weergaven
    • 0 reacties
    • 1.8k weergaven
  2. SATA disk in een 7020

• 1 reactie
    • 712 weergaven
    • 6 reacties
    • 3.9k weergaven
    • 5 reacties
    • 1.4k weergaven
    • 7 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 3 reacties
    • 951 weergaven
    • 54 reacties
    • 13.9k weergaven
  3. [DM500S] Netwerkproblemen

• 5 reacties
    • 3k weergaven
    • 4 reacties
    • 856 weergaven
    • 2 reacties
    • 1k weergaven
    • 6 reacties
    • 3.7k weergaven
    • 18 reacties
    • 7.2k weergaven

• Beetje laat in dit onderwerp. Maar ik zou toch eens kijken naar 1 van de vele 'bare metal' server aanbiedingen van OVH. Dan huur je een fysieke server, die dan ook echt helemaal van jou is, en waar je via iKVM ieder OS op kunt installeren die je maar wilt. Een 6core Xeon-E met 32GB en 2x512GB heb je al voor €55 per maand. Gooi je er een paar tientjes extra tegenaan, heb je een 8 core 16 thread Xeon 2388G met 64GB ECC en 2x 960GB NVME met 1Gbit unlimited traffic. Je fysieke server kun je nog prima blijven gebruiken als backup, test en backup target server in eigen huis of bij een goede kennis. Of anders tekoop zetten op tweakers.net   OVH is allesbehalve een vaag buitenlands bedrijf Het is sowieso veruit de grootste serverhost in Europa, met een buitengewoon uitstekend netwerk met hele dikke connecties naar alle noemenswaardige exchanges. Ze hebben klanten zoals Carrefour, SNCF en Renault, en dan mijn werkgever in verhouding als piepkleine klant, maar wel zeer tevreden sinds 2009. (we huren daar 5 fysieke servers)   De fysieke servers zijn doorgaans in enkele minuten na bestelling te leveren, en is dan vervolgens geheel in je eigen beheer. Verder kun je extra IP-adressen bijkopen voor 1 euro per maand, of een reeks (een /29) waarvan 8 adressen 5 euro kosten. Hebben verder nog handige diensten zoals een Firewall (gratis) en anti DDOS (gratis) en CDN-mogelijkheden.   https://www.ovhcloud.com/nl/bare-metal/prices/   Dan is er ook nog Kimsufi voor als het echt low-budget moet zijn. Dit zijn eigenlijk 2e-handse fysieke OVH servers die weer opnieuw op de markt worden gebracht. Gelimiteerd op 300mbit, maar wel heel erg goedkoop. https://eco.ovhcloud.com/nl/?range=kimsufi      
    • Het is maar hoe je het bekijkt. Als er door iemand regeltjes zijn bedacht die het onmogelijk maken dan kun je ook regeltjes bedenken die het wel weer mogelijk maken of a la Trump de regeltjes die het onmogelijk maken gewoon doorstrepen zodat ze er niet meer zijn. Dus wat dat betreft heeft het niets met kletspraat te maken maar gewoon met de wil om iets wel of niet te regelen. Feit is wel dat zoiets gevolgen heeft, kun je met die gevolgen leven dan is er niets aan de hand en kan het gewoon.
    • Tesla's in brand gestoken in Berlijn 4 tesla's volledig verwoest nadat ze in brand zijn gestoken
    • dit vind ik op de site van gaslicht  
    • Mogelijk. En heb ik ook wel overwogen of dat iets is. Maar dat is een andere vraag. Want dan praat je over het jaartarief. Mijn vraag is: hoeveel vraagt de club voor het overgaan van dubbeltarief naar enkeltarief? Ik vrees gigantisch veel. Als ze fatsoenlijk zouden zijn zou ik zeggen 10 a 20 euro.
  • Nieuwe aanmaken...