Ga naar inhoud


Overige merken

Hier vragen over alle overige receivers


Subforums:

  1. Gigablue

    Vragen over gigablue receivers

    2.5k
    berichten
  2. Rebox

    Vragen en informatie over het merk Rebox

    14.6k
    berichten
  3. Amiko

    Hier vragen receivers van het merk Amiko

    1.7k
    berichten
  4. SAB

    Hier vragen receivers van het merk SAB

    1.8k
    berichten
  5. Mutant

    Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

    1.7k
    berichten

47514 topics in dit forum

    • 3 reacties
    • 1.3k weergaven
    • 3 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 6 reacties
    • 5.3k weergaven
    • 11 reacties
    • 4.2k weergaven
    • 6 reacties
    • 4.3k weergaven
    • 1 reactie
    • 1.2k weergaven
    • 8 reacties
    • 5.4k weergaven
    • 7 reacties
    • 7.4k weergaven
  1. Multicas 1.62D-A05

    • 4 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 8 reacties
    • 4.3k weergaven
    • 0 reacties
    • 863 weergaven
    • 3 reacties
    • 1.4k weergaven
    • 7 reacties
    • 2.4k weergaven
    • 3 reacties
    • 2.6k weergaven
    • 2 reacties
    • 802 weergaven
  2. [Premium+ HD] Opname probleem premium +

    • 2 reacties
    • 849 weergaven
    • 3 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 6 reacties
    • 3.3k weergaven
  3. [IDL7000/Lemon070] HDD blijft draaien

    • 11 reacties
    • 3.5k weergaven
  4. [IDL7000/Lemon070] Overspel gepleegd en nu in scheiding 1 2

    • 20 reacties
    • 6.6k weergaven


  • Berichten

    • 16,0°E 12604 H 6333  DVB-S2 8PSK FEC 2/3  ID: Nameless....   HD  4:2:0  FTA   PDC European Tour in Antwerp Expo
    • Hier vind u misschien de reden. Uit gegevens van Canal Digitaal blijkt dat op 22 mei de eerste wijziging aanstaande is. Dan wordt namelijk de foutcorrectie van door Canal+ Luxembourg op de Astra3-satellietpositie gebruikte transponders omgezet naar 3/4. In de meeste gevallen gebruikt Canal+ Luxembourg nu 2/3 als foutcorrectie. Gelijktijdig wordt de symbolrate van de transponder op 11934 Mhz verticaal omgezet naar 29900. Hierdoor gebruiken vanaf dat moment alle Canal+ Luxembourg transponders op deze satellietpositie deze symbolrate. Deze omzetting zorgt ervoor dat met dezelfde transponderruimte meer zenders geleverd kunnen worden. Het wijzigen van deze ontvangstparameters zorgt er wel voor dat apparatuur opnieuw ingesteld moet worden. Wie de Canal Digitaal of TV Vlaanderen fastscanzenderlijst gebruikt hoeft niets te doen of in uitzonderlijke gevallen alleen deze zenderlijst opnieuw in te laden. Bij gebruik van eigen zenderlijsten moet de kijker wel zelf handelingen verrichten. Misschien de schotel eens opnieuw afstellen,door de wind of storm, kan die een paar mm verplaatst zijn, en het kan ook aan de parameters liggen, die zijn veranderd vanaf 1 september denk ik had een multienne qatro antenne,en door de verandering van de parameters kreeg ik meer frezers en blokken,ik heb  nu een Triax met  schotel met 1 LNB dus alleen voor de sat 23.5  geplaatst en alles is terug normaal. Het kan ook aan de LNB liggen, die nog eens fijn afstellen, of een andere proberen,ik weet niet dat een M7 een oscam gebruikt, zoals in een dreambox of VU ook de  diseqc kan fout gaan als u verschillende LNB op de schotel hebt.    
    • Ik ben bekend met het commissariaat van de media, ik heb zelf eind jaren 90 bij de lokale (TV) rond gelopen . Inmiddels bestaat die club niet meer maar wat mij opviel, qua diversiteit van programma was het vroeger veel beter dan wat het nu is.  Wat ze nu doen is 90% muziek draaien en wat vooraf opgenomen regio berichten die ze bijv elk half uur een keer afdraaien, zo komen ze aan hun percentages., voor de rest is het reclame en non-stop.   Ik ben juist van mening dat al die regeltjes het raam uit moeten want die zorgen er voor dat je geen fatsoenlijk station kunt oprichten.  Ze kunnen zgn wel professioneler zijn maar in werkelijkheid voegen ze weinig meer toe.    Er zijn 6 FM zenders in gebruik, overmatige dekking dus.  Die kosten ook geld dus je kunt zo goed 1 sterke DAB+ zender neerzetten, de kosten daarvan kun je nog delen met de resterende deelnemers ook dus wordt het juist goedkoper.  Lokale DAB+ wordt trouwens NIET gesubsidieerd, ik weet niet hoe jij daar bij kwam.  De vergunningen zijn onnodig duur gemaakt, je moest eenmalig 5000 euro inleggen om iets te kunnen aanvragen en daarna heb je nog jaarlijkse kosten meen ik en natuurlijk de aanschaf van de apparatuur.    Je hebt niks met Broadcast Partners te maken , als jij zelf een goedgekeurde zender met filter hebt kan dit ook wel.  Ik weet dat RNN ook zender installaties aan lokalo's levert en is er nog een partij meen ik.       Het probleem van niet rendabel zijn is puur omdat alles hier zo belachelijk duur wordt gemaakt, zelfs het meest gezonde bedrijf kun je hier nog kapot krijgen.  En dat is enkel de schuld van de overheid en de politiek die ons land naar de knoppen helpen, daar hebben wel allemaal dagelijks last van.  In andere landen heb je veel uitgebreidere lokale radio initiatieven en daar is ook streaming en dat kan prima naast elkaar bestaan.    Digitenne is een prima alternatief, alleen hadden ze iets sterkere zenders moeten gebruiken en eigenlijk is het aanbod net te klein.  Verder hadden ze dit gewoon met kaartjes moeten laten en liefst prepaid aangeboden zoals HD+ in Duitsland.  Nu moeten mensen perse een abonnement bij KPN afsluiten, alles is dicht getimmerd en het is behoorlijk ingewikkeld om eigen apparatuur te gebruiken. (teveel beperkingen) En als je de prijs te hoog maakt dan gaan mensen alternatieven zoeken en snijd je jezelf in de vingers.   Canal Digitaal is een heel ander verhaal, daar is telkens gezeik en ze maken de verkeerde keuzes..  Als ze een fatsoenlijke aanbieder waren geweest  hadden ze veel meer klanten gehad.    FM radio moet na 2032 ook gewoon blijven bestaan,  DAB+ zie ik niet als vervanger maar meer als een toevoeging om meer content te krijgen.  Juist voor niche maar ook doelgroep radio (waaronder lokalo's) is DAB+ ideaal om de eerder genoemde redenen.    
    • Symyo  beltegoed  behoud je    :   Als je een keer per halfjaar: Zelf iemand anders belt Moet er dan daadwerkelijk aan de andere kant  worden opgenomen of is overgaan voldoende    Mvg Hans  
    • Zoals iedereen al zegt Zitzak,  procent waardes op apparatuur zijn puur indicatief en kun je helaas niet vergelijken.  Daar heb je C/N waardes in dB's voor nodig.  Maar de kans is groot dat de SAT tuner in de TV gewoon iets minder gevoelig is of misschien stuk aan het gaan is.   Eigenlijk moet je het signaal even testen op die M7 box wanneer het iets minder mooi weer is,  blijft je signaal dan intact dan staat de schotel redelijk goed.  Andere mogelijkheid is inderdaad even iemand met een sat meter inschakelen om de schotel na te meten.  Zal vast wel iemand in Denemarken zo'n ding hebben toch die je even kunt lenen.   En anders koop je een leuke E2 linux box waar een module in past of je draait de kaart in een softcam, en dan gebruik je die als ontvanger om TV te kijken, je kunt dan wel zeggen, ja maar ik heb liever 1 afstandsbediening maar wat maakt het uit?   
×
×
  • Nieuwe aanmaken...