Ga naar inhoud


Overige merken

Hier vragen over alle overige receivers


Subforums:

  1. Gigablue

    Vragen over gigablue receivers

    2.5k
    berichten
  2. Rebox

    Vragen en informatie over het merk Rebox

    14.6k
    berichten
  3. Amiko

    Hier vragen receivers van het merk Amiko

    1.7k
    berichten
  4. SAB

    Hier vragen receivers van het merk SAB

    1.8k
    berichten
  5. Mutant

    Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

    1.7k
    berichten

47514 onderwerpen in dit forum

    • 1 reactie
    • 466 weergaven
  1. settings veranderen xtreme

    • 6 reacties
    • 798 weergaven
  2. zenderlijst Xtreme

    • 1 reactie
    • 688 weergaven
    • 19 reacties
    • 1.8k weergaven
  3. zenderlijst

    • 0 reacties
    • 554 weergaven
    • 8 reacties
    • 820 weergaven
  4. [Strong] De nieuwe kaart

    • 5 reacties
    • 911 weergaven
    • 2 reacties
    • 482 weergaven
    • 13 reacties
    • 1.4k weergaven
    • 2 reacties
    • 427 weergaven
  5. Humax loop vast

    • 2 reacties
    • 831 weergaven
    • 1 reactie
    • 371 weergaven
  6. Nextwave suc-2200c settingseditor

    • 2 reacties
    • 433 weergaven
    • 2 reacties
    • 595 weergaven
  7. nieuwe patch voor Hyundai 1000ir

    • 2 reacties
    • 522 weergaven
    • 3 reacties
    • 890 weergaven
  8. penta in xtreme zetten????

    • 6 reacties
    • 844 weergaven
  9. xtreme en sg 2100

    • 1 reactie
    • 379 weergaven
  10. [Strong 4355] Strong 4355 Evo

    • 3 reacties
    • 656 weergaven
  11. Comaq FTA 2CI

    • 5 reacties
    • 719 weergaven


  • Berichten

    • Je kan ook een gratis 0800 telefoonnummer met Simyo zo af en toe bellen, blijft Simyo gewoon in de lucht, en dat kost je geen beltegoed.
    • Ik ben gewoon nieuwsgierig of het kan, vaste telefonie is langzaam minder aan het worden, toch kan het voor buitenlandse bellers interessanter.zijn om naar een vaste lijn te bellen dan naar mobiel, ik heb geen idee hoe dat in het buitenland geregeld is.   020 is voor het buitenland bekender dan de rest van Nederland.
    • Ik heb het grootste gedeelte kunnen volgen, multicast en unicast moest ik even opzoeken, maar inmiddels duidelijk.   Ziggo gebruikt voor DVB-C multicast als ik het goed begrepen heb, IPTV is unicast. DVB-C kan door meerdere ontvangers tegelijk ontvangen worden via multicast, bij IPTV is het per kijker unicast wat meer bandbreedte bij elkaar zou gebruiken, maar waarom probeert Ziggo iedereen graag naar IPTV en dus IPTV te krijgen?   Glasvezel en in steeds mindere mate VDSL werkt als IPTV, dus unicast, echter las ik als ik het goed heb dat het toch iets anders werkt.   Glasvezel via de provider zou zoals ik het begrepen heb, IPTV via multicast aanbieden, echter zodra je terug gaat kijken of even pauzeert, dan zou multicast in unicast veranderen, want dan krijg je een aparte stream om verder te kunnen kijken. Misschien zit ik er helemaal naast, echter lijkt dat mij wel logisch, want glasvezel aanbieders werken met IPTV only, Ziggo (nog) niet.   De verschillende aparte streamingdiensten zijn IPTV en unicast only als ik het goed heb, dat is bijvoorbeeld waarom illegale IPTV met een normale TV uitzendingen niet uitzending gemist aanbieden, of begin gemist, dan wel op pauze gezet kan worden, ik heb er geen ervaring mee, maar ik verneem het wel dat het met normale uitzendingen zo werkt. Het gaat mij om de techniek, niet om het illegaal TV kijken. Ik zou het bijvoorbeeld met Viaplay kunnen vergelijken, niet dat ik het heb, maar als ik het goed begrijp, dan is dat unicast wat fout gaat als er teveel kijkers inschakelen en de bandbreedte onbeheersbaar geworden is, gevolg is dat de boel vast loopt, wat volgens lezen van berichten veel over geklaagd is.   Wat vakantie parken betreft, die hebben bij wat luxere parken per huisje een wifi modem, tel die allemaal bij elkaar op in een park van zo'n 800 huisjes, dan moet er een goede snelle verbinding zijn, wellicht dat het zolang het nodig is, via een straal verbinding met schotels gaat om voldoende signaal aan te leveren.   Vakantie parken hebben vaak een eigen mix van zenders die zeker niet 30 kanalen bevat, het is immers een zakelijke aansluiting.   In 2023 heb ik 3 weken in een ziekenhuis gelegen, Ziggo was er uit gegooid, voor tijdelijk werd er van iPads gebruik gemaakt die volledig geblokkeerd waren voor bijvoorbeeld internet naar buiten, dan kon wel via mijn mobiele telefoon op een trage verbinding i.v.m. gast verbinding waarbij WhatsApp alleen met berichten werkte. De TV's boven de bedden waren grotendeels van slag, het hele ziekenhuis moesten de TV's opnieuw ingeregeld worden, of mogelijk later op een andere manier aangestuurd worden. Door een zakelijke aanbieder die blijkbaar goedkoper was, kon via de TV op een beperkt aantal kanalen TV gekeken worden en zat van alles door elkaar, dan wel niet te bekijken. Waar ze precies mee bezig waren is mij onduidelijk gebleven, echter werkte de iPad prima.   Er hoefde niet voor betaald te worden, maar als ik het goed heb, zijn veel ziekenhuizen van het betalen voor TV afgestapt onder het mom van dat een patiënt die afleiding heeft, minder snel aan de bel trekt waardoor een ziekenhuis het met minder verpleging af kan.  
    • Ik ken die app niet en de IR zender, maar bij een universele afstandsbediening moet je om hem geschikt te maken voor je videorecorder een code invoeren die bij je videorecorder hoort. Ik vermoed dat dat in die app ook moet, echter kies hiervoor een apparaat wat je niet hebt.
    • Elco's vervangen is een idee. je zegt dat je de ontvanger al lang hebt. na verloop tijd kappen de elco's ermee.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...