Ga naar inhoud

Overige merken

Hier vragen over alle overige receivers

Subforums:

1. Gigablue

Vragen over gigablue receivers

2.5k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14.6k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1.7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1.8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1.7k
47514 onderwerpen in dit forum

• 5 reacties
    • 1k weergaven
    • 46 reacties
    • 11.9k weergaven
  1. welke map de key's in de azbox

• 4 reacties
    • 1.8k weergaven
    • 0 reacties
    • 681 weergaven
  2. Opnemen in tweede IPBOX900HD via netwerk

• 4 reacties
    • 934 weergaven
  3. [TF5510PVR] DVD <> .REC Software

• 14 reacties
    • 7.2k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 8 reacties
    • 11k weergaven
    • 0 reacties
    • 649 weergaven
    • 3 reacties
    • 1.2k weergaven
  4. Skydigibox 2600C1 (PACE)

• 2 reacties
    • 675 weergaven
  5. Dr HD F16 help

• 12 reacties
    • 1.9k weergaven
    • 20 reacties
    • 8.5k weergaven
  6. e2 loopt vast met hdd

• 3 reacties
    • 812 weergaven
    • 6 reacties
    • 6.7k weergaven
    • 3 reacties
    • 958 weergaven
    • 16 reacties
    • 10k weergaven
    • 0 reacties
    • 1k weergaven
    • 17 reacties
    • 6.9k weergaven
    • 3 reacties
    • 951 weergaven
    • 8 reacties
    • 5.9k weergaven

• 7.0E 11522, V, 7199 8PSK FEC 3/4  ID  :  PANATHINAIKOS VS ATROMITOS 4:2:0
    • 7.0°E 12620, V, 4599 8PSK FEC 5/6  ID  : AP LDN UPB (AP London)  
    • Ik denk een spanningspiek wat alles plat legde. Moest sowieso alle Shelly's (verlichting) terugbrengen naar factory. TV bekabeld aangesloten en dat werkte wel belangrijk voor de F1. Home en Nest even van de spanning gehaald en ook weer in de lucht. Alle overige Shelly's doe ik morgen.
    • 7.0E 12726, V, 7199 8PSK FEC 3/4  ID  :  ENC 21 (SES) 4:2:0
    • Ik heb al weer een goed aantal jaren een Qnap TS-253A NAS die eigenlijk altijd goed heeft gewerkt. Performance is ok voor de toepassing waar ik hem voor gebruik, dus tevreden. Hij stond een tijdje in de kast vanwege een verhuizing, maar toch recentelijk weer aangesloten. Netwerk moest uiteraard worden geconfigureerd, en aangezien ik een sterke voorkeur heb voor statische IP adressen voor dit soort apparaten, had ik het IP adres dus vast ingesteld. Echter toen begon het probleem.... Inloggen via de web interface werkte voor ongeveer 1 minuut, en stopte daarna. Qfinder kon de unit vinden, maar zodra ik wat probeerde verloor ook die verbinding. Nadat ik een paar uur google had gebruikt voor een mogelijke oorzaak / oplossing, en geen goed antwoord kunnen vinden, toch maar een monitor en toetsenbord aangesloten en de unit opnieuw opgestart. Je kan dan inloggen op de command line nadat je op Alt + F2 heb gedrukt. Inloggen als een "administrator" gebruiker, en dan kan je aan de slag. Netwerk instellingen leken goed te staan, maar niets kunnen vinden. Daarna dit artikel gevolgd: https://www.qnap.com/da-dk/how-to/faq/article/how-to-reset-network-virtual-switch-setting-via-command-line . Dat werkte. Maar de vraag bleef waarom....?   Het was iets wat ik niet eerder had gezien. Mijn ISP geeft mijn een modem / router die als interne adres range 10.0.0.X gebruikt. Aangezien dat toch wel een standaard klasse A netwerk adres is, had ik de NAS dus initieel opgezet met een netmask van 255.0.0.0 . Echter heeft mijn ISP in al hun wijsheid besloten een klasse A netwerk adres, 10.0.0.X, te gebruiken, maar met het netmask van een klasse C! (255.255.255.0) Normaliter maakt dit niets uit als het verkeer lokaal blijft, dus op je LAN, maar blijkbaar probeert de NAS het internet te bereiken, en gaat de netwerk stack over z'n nek, waardoor alles gewoonweg stopt.   Nu staat de NAS dus op een statisch IP adres met een netmask van 255.255.255.0 (foutief dus naar mijn mening) . Subnetting binnen 10.x.x.x is niet super logisch als het subnet 10.0.0.X is. een 10.1.1.X is logischer voor een /24 (255.255.255.0) masker. Maar misschien dat het met mijn leeftijd te maken heeft; ik ging naar HBO toe toen er nog "zat" IPv4 adressen waren, toen een webcam bijzonder was etc 😉 .   Dus een leermoment voor mij, iets wat ik absoluut niet verwacht had met deze verschijnselen... 
  • Nieuwe aanmaken...