Ga naar inhoud

Overige merken

Hier vragen over alle overige receivers

Subforums:

1. Gigablue

Vragen over gigablue receivers

2.5k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14.6k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1.7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1.8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1.7k
47516 onderwerpen in dit forum

1. problemen met settingslijsten na patch

• 4 reacties
    • 346 weergaven
  2. 5400 met heel vreem probleem???

• 5 reacties
    • 752 weergaven
    • 4 reacties
    • 365 weergaven
    • 5 reacties
    • 719 weergaven
    • 25 reacties
    • 599 weergaven
  3. Humbox met draaibaar systeem

• 2 reacties
    • 1.2k weergaven
  4. Humbox 4.1

• 3 reacties
    • 599 weergaven
  5. [Nokia] is er al een nieuwe noonemanit?

• 4 reacties
    • 320 weergaven
  6. flash xsat310

• 0 reacties
    • 239 weergaven
  7. niet alle zenders op aston simba 201????

• 2 reacties
    • 557 weergaven
  8. Aston Simba 201

• 4 reacties
    • 397 weergaven
  9. triax probleem

• 2 reacties
    • 406 weergaven
    • 7 reacties
    • 494 weergaven
  10. [Nokia] cinedoms en noonemanit

• 6 reacties
    • 1.1k weergaven
    • 26 reacties
    • 853 weergaven
  11. [Nokia 9200] nokia 9200

• 3 reacties
    • 215 weergaven
    • 1 reactie
    • 577 weergaven
  12. opstarten duurt lang

• 2 reacties
    • 1.1k weergaven
  13. asscom

• 2 reacties
    • 432 weergaven
  14. vraag over Tap application !

• 9 reacties
    • 2.3k weergaven

• Hallo allemaal,ik ben Eric uit Stekene heb al +- 30 jaar Sateliet tv en heb redelijk wat schotels geplaatst bij vrienden , familie...nu zit ik zelf met een probleem dat ik niet snap: Ik heb een losse m7 801 tv Vlaanderen decoder werkt 100% met de trippel lnb op astra 1/2/3 86% kwaliteits ontvangst tot zover ok.nu heb ik een ci module in mijn Philips tv met ingebouwde decoder gestoken ,gewoon om eens te proberen de tv is 9 jaar,wel als ik de kanalen inlaadt krijg je ook de ontvangst van astra 1,2,3 te zien signaal en qualiteit alles op 100% ,maar eens het kanalen instaleren is afgerond ,krijg ik op bijna geen enkel vertikaal kanaal beeld ( no signal) horizontale werken allemaal ,op astra 1&2 werken de vertikale ook dus ligt het niet aan het schakelen tussen18&14 v ,als ik de tripel naar links ip van rechts draai heb ik op de 23,5 astra 3 wel de vertikale maar dan valt ntrlk de ontvangst op de andere lnb,s weg ,dus op de losse m7 werkt alles normaal,met de ingebouwde geen vertikale kanalen op 23,5 .dus de lnb werkt ,de schotel is 100% afgeregeld ik snap er niets meer van .mvg Eric 
    • De BBB is naïever en minder anti-Russisch dan menigeen in de gaten heeft. 
    • ITV1 HD maakt nu  niet langer gebruik van de capaciteit van door Sky gehuurde transponders. Vraag me af waar de vrijgekomen slots voor kunnen worden gebruikt. Mogelijk zijn er uitstekende STV-regio's om HD te gaan, misschien voor Virgin Media Three HD.
    • ARD en ZDF: DVB-T2-uitschakeling op vier locaties Bron: https://www.digitalfernsehen.de/news/empfang/dvb-t/ard-und-zdf-dvb-t2-abschaltung-an-vier-standorten-1131580/       Op 14 januari 2025 rond het middaguur kwam er voorgoed een einde aan de uitzendingen voor antennetelevisie op vier grote, verreikende Duitse basisnetwerkzenderlocaties. Eind oktober 2024 werden de plannen bekend . Welnu, een week na de SD-uitschakeling van ARD op Astra 19,2 graden Oost is DVB-T2 nu ook begraven.   Welke zenderlocaties zijn getroffen? In Saksen-Anhalt waren de twee multiplexen van MDR en ZDF op de locaties Brocken en Wittenberg/Gallunberg uitgeschakeld. Op de Brocken waren dit de kanalen 45, 34 en 37, in Wittenberg waren dit de kanalen 38, 24 en 37. Op beide locaties werden de pakketten met elk 50 kW ERP uitgezonden. In Saksen werd de Löbau/Schafberg-zender op 14 januari 2025 uitgeschakeld. Via hem kwamen ook de twee MDR-kanalen op kanaal 34 en 39, evenals ZDF op kanaal 36. In Thüringen werd de vestiging in Inselberg het slachtoffer van de sluiting. De MDR- en ZDF-pakketten waren te vinden op de kanalen 27, 39 en 41. De inselberg was ook een blootgestelde zenderlocatie met een zeer groot bereik. Als de weersomstandigheden goed waren, bereikten zijn signalen zelfs Oostenrijk. Ook deze twee locaties werkten elk met 50 kW ERP. Waarom werd het stilgelegd? Digitale antennetelevisie wordt tot nu toe slechts door ongeveer 3 procent van de tv-huishoudens in Midden-Duitsland gebruikt. In plattelandsgebieden waar de drie particuliere Freenet-pakketten niet worden uitgezonden, was het bereik zelfs nog lager. Volgens rapporten hebben de MDR en ZDF zich onafhankelijk uitgesproken vóór het beëindigen van de kostbare uitzendactiviteiten op de vier genoemde locaties. Als reden werd opgegeven de bezuinigingsdruk die op de publieke omroepen werd uitgeoefend. Echt maar 3 procent? Dergelijke statistieken gaan er gewoonlijk van uit hoeveel huishoudens digitale antennetelevisie als hun belangrijkste distributiekanaal gebruiken. Maar wat vaak over het hoofd wordt gezien, is het secundaire gebruik op het tweede, derde en vierde apparaat. Dit zijn vaak oudere televisies die streaming, mediabibliotheken en dergelijke nog niet begrijpen. Bovendien bespaarde DVB-T2 vaak tijdrovend installatiewerk voor antennekabels. Er is nu definitief een uitzenddeadline op al deze tv's. We kunnen er in ieder geval van uitgaan dat deze maatregel de aantrekkelijkheid van digitale antennetelevisie niet bepaald heeft vergroot. Boze tongen zouden zelfs kunnen beweren dat dit DVB-T2 een slechte dienst heeft bewezen. DVB-T2 nog beschikbaar? Vooraf hadden we de indruk dat het voor de MDR vooral belangrijk was om erop te wijzen dat DVB-T2 nog steeds beschikbaar is in grootstedelijke gebieden. In ieder geval is de exploitatie van deze doorgaans minder presterende locaties goedkoper dan grote zendersystemen. Buiten gebruik gestelde stations met beperkt bereik? Opvallend was dat de MDR bekendmaakte dat de vier locaties die inmiddels zijn uitgeschakeld systemen zijn met een laag bereik. Dat hangt echter af van hoe je het bekijkt. Omdat Brocken, Inselberg en dergelijke vooral het platteland bedienden, werden via hen minder mensen bereikt dan via een zender in het grootstedelijk gebied in een grote stad. Kijken we echter naar de actieradius in kilometers, dan was die van de buiten gebruik gestelde systemen vele malen groter dan die van de nog actieve DVB-T2 zenders.
    • Zoiets heb ik het dus ook op mijn Samsung, maar het zijn er meer kanalen.   Normaal vind ik het omschakelen tussen DVB-Sat en -Terestrial op deze TV behoorlijk omslachtig. Maar pas onlangs ontdekte ik je met de "Samsung TV-plus" knop dus direct naar Terestrial gaat als je van Satelliet komt. Dan kom ik wel terecht op SamsungPluskanaal, maar 1 tikje verder heb ik NPO 1.
  • Nieuwe aanmaken...