Ga naar inhoud


Overige merken

Hier vragen over alle overige receivers


Subforums:

  1. Gigablue

    Vragen over gigablue receivers

    2.5k
    berichten
  2. Rebox

    Vragen en informatie over het merk Rebox

    14.6k
    berichten
  3. Amiko

    Hier vragen receivers van het merk Amiko

    1.7k
    berichten
  4. SAB

    Hier vragen receivers van het merk SAB

    1.8k
    berichten
  5. Mutant

    Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

    1.7k
    berichten

47513 topics in dit forum

  1. Asscom Reference

    • 1 reactie
    • 501 weergaven
  2. Echostar 2110 blijft op zwart!!

    • 0 reacties
    • 505 weergaven
  3. Viaccess on 2.3 Allcam ?

    • 9 reacties
    • 555 weergaven
    • 2 reacties
    • 302 weergaven
    • 1 reactie
    • 355 weergaven
  4. 2.07 of 2.3

    • 3 reacties
    • 598 weergaven
  5. [Pioneer] zenderlijst

    • 1 reactie
    • 614 weergaven
  6. Cinedom Deluxe

    • 8 reacties
    • 432 weergaven
    • 1 reactie
    • 303 weergaven
  7. [Nokia] Seriele poort stuk ?

    • 7 reacties
    • 704 weergaven
  8. [Nokia] aspi probleem scsi

    • 4 reacties
    • 451 weergaven
  9. Echostar AD-3000 IP en/of IP V

    • 2 reacties
    • 454 weergaven
  10. DVBcontrol

    • 0 reacties
    • 1k weergaven
    • 3 reacties
    • 918 weergaven
    • 14 reacties
    • 922 weergaven
  11. Kanaal-Settings

    • 4 reacties
    • 371 weergaven
  12. [Strong] steek smart kaart

    • 0 reacties
    • 375 weergaven
  13. [Pioneer] werkende file

    • 0 reacties
    • 338 weergaven
  14. patch pluscam 2.3

    • 3 reacties
    • 757 weergaven
  15. VHSAT Vin 2 CI

    • 3 reacties
    • 812 weergaven


  • Berichten

    • Mag ik mijn persoonlijke mening over streaming even geven?   Streaming via het internet heeft toch wel enkele problemen:   1. Nu tijdens de OS heb regelmatig eens een stream opgezet via VRTmax. Hierbij moet ik vast stellen dat er veel fouten inzitten.  Voornamelijk de veel te hoge compressie. Zolang het geen zwaar bewegend beeld is, is het beeld goed te bekijken.  Maar bv. een voetbal match volgen (zoals gisteren avond USA-Duitsland) doet pijn aan de ogen, wegens de bewegingsonscherpte.  Op sommige momenten wordt het beeld zelfs zwaar onscherp.   PS:  Als je gaat zeggen dat er onvoldoende bandbreedte ter beschikking is, dan moet ik erbij zeggen dat streamen vanaf de TVV website, wel een fatsoenlijk beeld oplevert.  (Echter in 720p).  Maar TVV geeft geen OS streams van VRT door.   2. De VRTmax app werkt wel nog op mijn tablet.  Ook kan ik een stream selecteren en via Chromecast naar de TV doorsturen.  Echter dezelfde stream op de tablet bekijken gaat niet meer.  OK.  De tablet is 7 jaar oud, en dus zal er wel iets niet meer compatibel zijn. Trouwens op de GSM kan ik de streams wel bekijken.  Deze is in februari 2024 in de handel gekomen.   3. De app goPlay werkt helemaal niet op de tablet.   4. De Chromecast die ik heb is ook al enkele jaren oud.  Ik houd mijn hart vast wanneer die ook niet meer compatibel is. Trouwens de Chromecast die ik 7 jaar geleden te samen met de tablet gekocht heb werkt al meer.  (Boodschap:  Stream niet compatibel met de Chromecast)   5. Streamen via een tablet of GSM en Chromecast is wel omslachtelijk.  Ik vind het eigenlijk alleen bruikbaar als noodoplossing.   6. Diverse TV's kunnen de apps ook installeren.  Alles kan dan rechtstreeks op de TV. Echter bij deze TV's krijg je 3 jaar updates.  Nadien is het maar afwachten hoe lang iets nog werkt. Providers kunnen dan 2 bytes aan hun streams wijzigen, waardoor de app moet geüpdatet worden.  En na 3 jaar krijg je geen updates meer.... Dan maar een nieuwe TV kopen zeker.   7. Je kunt ook denken aan een Android boxje waarop de apps kunt installeren. Maar dit heeft hetzelfde probleem.  Na 3 jaar geen Android updates meer, en heb je hetzelfde probleem.  
    • Ik richt ook nooit op de zon uit. Heb wel eens meegemaakt dat een collega met een sat app had geschouwd wat achteraf absoluut niet de richting van de zon was. Voor mij is het vooraf kijken op Google maps en de richting bepalen. Eventueel met streetview objecten die kunnen blokkeren waarnemen. Live is het allersnelste met een MSK 33 op constellation diagram met vooraf ingestelde unieke SR en FEC maar dat raakt uit de tijd helaas. En je ziet geen bal in de felle zon dus liever in de avond.   Een kompas herinner ik uit de begintijd van satelliet TV: Ze stonden de hele dag op dak te draaien totdat iemand ontdekte dat het kompas op straat iets héél anders aanwees lol. Iets van metaal onder het dak..?
    • Gewoon te weinig rubber opgepakt tijdens de ereronde.
    • Ach gut. Daar heb je er weer een.
    • Nogmaals, indien er geen poorten geblokkeerd zijn of je internet provider een dubbel nat gebruikt werkt het.   Maar nogmaals, doorschakelen naar je 06 is eenvoudiger. Mijn "vaste" voip lijn is gewoon doorgeschakeld naar mijn 06 wanneer die thuis niet opgenomen wordt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...