Ga naar inhoud

Overige merken

Hier vragen over alle overige receivers

Subforums:

1. Gigablue

Vragen over gigablue receivers

2.5k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14.6k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1.7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1.8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1.7k
47514 onderwerpen in dit forum

1. [DGS 9000HD] Opnemen van alle audio kanalen

• 0 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 2 reacties
    • 2.2k weergaven
    • 28 reacties
    • 8.9k weergaven
    • 13 reacties
    • 3.1k weergaven
  2. nieuwe kathrein op de markt ufs-922

• 2 reacties
    • 857 weergaven
  3. [TF7710HDPVR] HardDisk Type

• 7 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 1 reactie
    • 711 weergaven
  4. EPG .... hoe werkt die eigenlijk

• 13 reacties
    • 6.5k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.1k weergaven
    • 2 reacties
    • 999 weergaven
    • 3 reacties
    • 920 weergaven
    • 2 reacties
    • 775 weergaven
  5. [Strong] Strong SRT4475

• 1 reactie
    • 1.1k weergaven
    • 1 reactie
    • 944 weergaven
  6. IPBox opnemen naar netwerk.

• 0 reacties
    • 566 weergaven
    • 0 reacties
    • 643 weergaven
    • 11 reacties
    • 13.7k weergaven
    • 6 reacties
    • 1.6k weergaven
  7. Clarke-Tech 5000-c handleiding

• 1 reactie
    • 1.5k weergaven
  8. [TF-ALG] TF_Internal_Info.pdf

• 0 reacties
    • 627 weergaven

• hoi,    / coderingsnieuws e.d.: * betekent gecodeerd / zal worden gecodeerd. ** WAARSCHUWING - Technisch gebabbel hieronder! ** Astra 2E/F/G - 28,2° Oost: UPDATE 11.082H Siraj TV has been removed 11.112H Create&CraftHD has been removed 11.484H Channel 7 has been removed 11.523H KICC TV has been removed 11.553H Craft Extra has been removed Astra 1KR/L/M/N - 19,2° Oost: de reden dat de SD zenders van de WDR nog niet de naam hebben gewijzigd met alt_ er voor ligt aan het kabelbedrijf Vodafone dat in zijn kabelnetwerken, die lokale WDR-stations nog niet in HD aanbieden. Dit zal pas in 20.11 gebeuren. Daarom kun je de toevoeging alt_ nog niet gebruiken voor de WDR SD-kanalen voor 21 november. De EPG wijst erop dat in Noordrijn-Westfalen de zoekopdracht alleen mag worden uitgevoerd voor Vodafone-kabelklanten vanaf 21.11. belintersat 51,5° Oost: via 11.290 H 45.000 3/4 waar al enige tijd 2 gecodeerde testzenders waren gestart zijn nu diverse gecodeerde kanalen gestart
    • Ik heb een VU+ Ultimo 4K die ik nog geen 2 jaar in gebruik heb.  Ik had al een keer gemerkt dat de ontvanger na het uitzetten met de knop aan de achterkant ineens niet meer wilde opstarten, dat is ruim drie kwart jaar geleden.  Toen heb ik de ontvanger open geschroefd om de tuners er uit te halen en de condensators te bekijken. Er was niks aan te zien... uiteindelijk weer in elkaar gezet, en toen deed die nog steeds niks.  Ik ga weg om iets te doen en ik kom een uur terug en hij staat ineens aan.  WTF nou ja alles weer aangesloten en de ontvanger heeft daarna al die tijd gewerkt.    Er is recent 2x stroom uitval geweest (werkzaamheden liander)  maar dat heeft niet geleid tot problemen want de ontvanger startte daarna automatisch weer op.  Echter 2 dagen geleden liep de ontvanger 's nachts ineens vast en moest ik weer die knop op de achterkant gebruiken om de ontvanger uit te zetten (30 sec wachten)  en weer aan. Echter aan gaat die niet meer, hij is morsdood. Geen lampje te zien, helemaal niks.   Dus de volgende dag de voedingsadapter gemeten, die geef gewoon 12 Volt aan. Ik heb 2 andere 12V adapters geprobeerd voor het geval die toch defect is.  Ik heb de ontvanger weer open gehad, ik zie niks aan de print plaat maar ik heb geen verlichte loep om alles goed te onderzoeken. Ook zonder tuners geprobeerd etc.    Ik heb de ontvanger inmiddels 2 dagen laten rusten voor het geval er toch iets met de condensators speelt.. maar zojuist weer aangesloten maar hij doet nog steeds helemaal niks.   Het zou de aan/uit knop kunnen zijn maar dan moet ik weten waar ik 12 Volt moet kunnen meten op de print plaat.    Wie kan helpen ?  
    • Een slordige 600 kilometer ertussen en dan nog correct concluderen dat het aan de schotel afstelling ligt. Humor. Ik vind het wel fascinerend dat satelliet TV zoveel nauwkeurigheid heeft bij zulke afstanden.
    • Klopt, het is precies hetzelfde concept. Totdat op de kabelnetten beveiliging werd toegepast. Daarin waren twee systemen in omloop. De bekendste was het telefonische stuursignaal vanuit Rijswijk naar de schakelaars in de kabel kopstations. Rijswijk was dan de monitor met een geachte zekerheid.   Het andere systeem was stand alone in het kopstation een unit die het video signaal analyseerde op teletekst en of meetsignalen op lijn 17/18.
    • Klopt. alles werkt weer. Nadat de mist is opgetrokken, was rtl weer in de lucht. Nu nog even schotel beter afstellen.
  • Nieuwe aanmaken...