Ga naar inhoud


DVB-T / DVB-T2 / DAB

Informatie en vragen over DVB-T(2) en DAB


2358 topics in dit forum

  1. Geen ontvangst zenders DBOX Multikabel meer

    • 2 reacties
    • 1.7k weergaven
  2. Wat valt er in belgie te ontvangen ?

    • 5 reacties
    • 2.9k weergaven
  3. Gratis ontvangstverbetering

    • 4 reacties
    • 3.6k weergaven
    • 7 reacties
    • 6.2k weergaven
  4. lage kwaliteit kanaal 64 rotterdam 1 2

    • 16 reacties
    • 6k weergaven
  5. Wat is DVB-H precies?

    • 2 reacties
    • 2.7k weergaven
    • 9 reacties
    • 6.1k weergaven
  6. meerdere ontvangers op 1 buitenantenne

    • 13 reacties
    • 4.9k weergaven
    • 29 reacties
    • 7.1k weergaven
  7. antenne versterker

    • 10 reacties
    • 3.1k weergaven
    • 29 reacties
    • 12.9k weergaven
  8. Waar staan de zenders?

    • 8 reacties
    • 7.3k weergaven
  9. Component signaal uit Samsung?

    • 5 reacties
    • 2.2k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.6k weergaven
  10. slechte ontvangst 1 2

    • 22 reacties
    • 8.6k weergaven
  11. Werkt KPN kaart enkel in Samsung ?

    • 5 reacties
    • 2.1k weergaven
  12. Topfield ontv -- signaal doorlinken andere tv via coax?

    • 4 reacties
    • 4.3k weergaven
  13. Guide Plus op Digitenne/KPN?

    • 5 reacties
    • 5.2k weergaven
    • 5 reacties
    • 10k weergaven
  14. Nieuwe steun zender

    • 5 reacties
    • 3k weergaven


  • Berichten

    • Thuis gebruik ik geen streaming dienst (ben 50+) behalve Youtube. Bij muziek (chromecast) vind ik het een nadeel dat je de reclame niet kunt ontwijken wat bij lineaire muziekzenders wel kan. Nadeel van Youtube is ook dat de voorstellen dichtbij je eigen smaak liggen en daardoor minder verrassend zijn dan via satelliet TV muziek zenders.   Maar in feite verandert door het zappen lineaire TV in een soort van on demand. Bij de gewone zenders geldt dit ook, ik laat me verrassen. Zo zapte ik gisteren en zag op BBC 3 een oude aflevering van Top gear. Met Youtube was ik nooit op dat idee gekomen bovendien was dit zonder reclame.    
    • Nee, dan kijk je digitaal terug naar lineair..🤔😉
    • TV is pas lineair als je live kijkt, als je alles opneemt en later pas kijkt of met vertraging kijkt kun je het niet lineair meer noemen. 
    • Maar dat is gewoon een ontvanger, die kun je altijd met de hand aanpassen, dat is geen probleem.  Hij had het over automatisch volg systemen.
    • Dat is vreemd dat de fec niet wordt veranderd. Een fastscanlijst inladen gaat als volgt: De ontvanger gaat een bepaalde transponder opzoeken. Dat is 12515H op de Astra 19,2 of 12070H op de Astra 23,5. Oude ontvangers zijn nog ingeprogrammeerd dat ze de zenderlijst van de Astra 19,2 downloaden, alle nieuwe ontvangers en dat zijn de meeste, downloaden de zenderlijst van de Astra 23,5. Als je op Kingofsat kijkt zie je onderaan bij de betreffende transponder "M7 Zenterio" staan. Dat is de actuele zenderlijst die Canal Digitaal geplaatst heeft. Daarin staan alle zenders en transponders met de juiste parameters dus ook de juiste fec. Als je ontvanger de juiste fec niet in zijn geheugen heeft staan maar nog de oude met fec 2/3, dan wil dat gewoon zeggen dat hij de nieuwe zenderlijst niet heeft gedownload. Beide genoemde transponders zijn heel erg makkelijk te ontvangen. Zelfs als het signaal van de zenders zoals NPO 1-2-3 enz. niet doorkomen, dan ontvang je genoemde transponders meestal wel. De parameters van betreffende transponders zijn al sinds de lancering niet meer veranderd (dus zo ongeveer 15 jaar). Die transponders zou je ontvanger dus gewoon moeten kunnen ontvangen.  
×
×
  • Nieuwe aanmaken...