Ga naar inhoud


Off topic

Voor alle overige discussie


18220 onderwerpen in dit forum

  1. Lek dakraam Peugeot 305

    • 10 reacties
    • 3.4k weergaven
    • 18 reacties
    • 6.6k weergaven
    • 7 reacties
    • 2.2k weergaven
    • Sat4all vriend

    Het grote F1 2009 topic! 1 2 3 4 17

      • Sat4all vriend
    • 254 reacties
    • 77.8k weergaven
  2. Vraag over kitten douchewand. 1 2

    • 29 reacties
    • 228.7k weergaven
    • Sat4all vriend

    Regendouche en andere gekke dingen

      • Sat4all vriend
    • 9 reacties
    • 1.5k weergaven
    • 35 reacties
    • 20.9k weergaven
    • 4 reacties
    • 1.1k weergaven
  3. verwarming d.m.v zonnenpanelen. 1 2

    • 17 reacties
    • 7.1k weergaven
  4. nieuwe website gemaakt

    • 1 reactie
    • 4.9k weergaven
    • 370 reacties
    • 102.3k weergaven
  5. PMR toegestaan in Egypte?

    • 10 reacties
    • 6.1k weergaven
    • 4 reacties
    • 1.7k weergaven
    • Sat4all vriend

    Hoe TAB gebruiken in webformulier?

      • Sat4all vriend
    • 11 reacties
    • 5.4k weergaven
    • 22 reacties
    • 2.6k weergaven
    • 3 reacties
    • 732 weergaven
    • 1 reactie
    • 2.9k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 3.9k weergaven
    • 21 reacties
    • 25.9k weergaven
    • 8 reacties
    • 1.3k weergaven


  • Berichten

    • Dit bericht staat al op het forum in nieuws, bovendien zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen.  Modules en kaarten zijn nog volop 2e hands verkrijgbaar.
    • Canal Digitaal heeft dealers geïnformeerd dat de productie van de witte 3.5 CI+ module is gestopt. Dit is de enige door Canal Digitaal goedgekeurde module om in combinatie met een smartcard naar gecodeerde zenders te kijken. “Wij verwachten binnenkort door onze voorraad heen te zijn. Dit betekent dat wij vanaf dat moment geen nieuwe modules meer kunnen leveren aan groothandels, dus hun voorraad is eindig”, aldus Timmer.     Smartcard Gelijktijdig is Canal Digitaal bij door de voorraad nog beschikbare smartcards. Deze zijn overigens officieel niet meer te koop en worden alleen nog gebruikt ter vervanging van defecte geactiveerde smartcards. Zowel de witte 3.5 CI+ module als smartcard worden blijvend door Canal Digitaal ondersteund. Dit betekent dat ook het kijken naar gecodeerde smartcards met module en smartcard door Canal Digitaal blijft worden ondersteund. Alleen als modules of smartcards defect gaan en de voorraad voor vervanging op is, wordt als vervanging een CI+ module met geïntegreerde smartcard of een bruikleendecoder met geïntegreerde smartcards door Canal Digitaal geleverd.
    • Dat jij een economisch gunstige oplossing zoekt / zocht is duidelijk. Maar dat doet niets af aan het ongezonde binnenstedelijke klimaat met al die uitstoot. En dat al die ZZP'ers als onderaannemers met hun eigen "dreckschleuder" rondrijden is ook helder. Dat ze überhaupt zelf mogen sleutelen en hun APK bij cowboy Billy halen is ook bekend. Je kan ook gewoon toegeven dat het economisch belang bij transporteurs voor dat van het gezondheidsaspect van inwoners en bezoekers van de binnensteden komt. Dus ten koste van. Hoe maak je de binnenstad nog aantrekkelijk? In ieder geval is het goed dat de Gemeenten nu het heft in handen nemen.    
    • Je zal het wel niet willen geloven maar een paar minuten stationair laten draaien is bij een oudere diesel minder vervuilend dan uit zetten en 3 minuten later weer starten. Wel zie je vaak dat de transporteurs gebruik maken van oudere diesels, vaak zijn het auto's van de chauffeur (de auto's met alleen een sticker of gewoon wit) omdat die lekker goedkoop zijn, makkelijk te onderhouden (veel kan men zelf doen) en een lagere km prijs kennen dan een euro 6 diesel. Belangrijker is echter de actieradius, in de stad maakt een post bezorger zo'n 40-50 km om alle pakketjes ed. af te leveren en dat kan prima elektrisch ware het niet dat deze bus wel veeeeeeel duurder is een elektrisch bus van het formaat postbezorgerbus zit zo tussen de 50.000 en 60.000. Reken ik het voor mezelf uit met zo'n 45.000 km per jaar en vrijwel altijd thuis laden (dat is het goedkoopst) dan kost me dit op elektrisch € 5.308,00 (alleen de energiekosten) en op diesel € 3.812,00 (alleen brandstof) Tel ik de aanschafkosten, belastingen ed. er bij bovenop dan komen de verhoudingen nog veel schever te liggen en kost de elektrische bus gewoon goud geld en kan ik veel beter tegen de klanten in de stadscentra zeggen "zoek maar een ander die nog bij jou de beveiliging wil regelen want voor mij wordt dat veel te duur"
    • @gerrit B, dat artikel hetgeen ik aanhaalde gaat over iets anders. Namelijk de uitstoot vrije binnensteden.   Daar heeft een vergelijking tussen een Diesel BMW of Mercedes en hun benzine variant niets mee te maken. Ook niet omwille de trajecten die men rijdt, hier gaat het om de binnensteden die aantoonbaar ongezond zijn. En dat ik die diesel oude gedeukte bestelbussen ervoor als voorbeeld neem is evident. Je hebt nooit in de binnenstad gewoond dus weet er niets over.   Waar de energie vandaan komt is duidelijk, 50% is afgelopen jaar door groene energie geproduceerd. De transitie doorrekenen is mij te complex en heeft ook geen zin. We moeten de uitstoot gewoon terugbrengen voor 2030. Dat staat vast.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...