Ga naar inhoud


Off topic

Voor alle overige discussie


18206 topics in dit forum

    • 3 reacties
    • 654 weergaven
    • 7 reacties
    • 1.3k weergaven
  1. 31 december in Parijs

    • 11 reacties
    • 995 weergaven
    • 17 reacties
    • 1.5k weergaven
    • Sat4all vriend

    Youtube fiulmpje Astrid Kersenboom PWNED

      • Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 2k weergaven
    • 20 reacties
    • 2.9k weergaven
    • Sat4all vriend

    Superstorm november 2007

      • Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 3.2k weergaven
    • 98 reacties
    • 11.3k weergaven
    • 348 reacties
    • 114.1k weergaven
    • 5 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 3 reacties
    • 905 weergaven
  2. automatische sigarettenmaker

    • 10 reacties
    • 5.3k weergaven
  3. Heeft iemand een computerbeurs agenda?

    • 8 reacties
    • 3.5k weergaven
    • Sat4all vriend

    Wie is er ooit naar Tenerife geweest?? 1 2

      • Sat4all vriend
    • 22 reacties
    • 5.1k weergaven
  4. Gratis duo lnb's bij Omroep Brabant. 1 2 3

    • 43 reacties
    • 6.6k weergaven
    • Sat4all vriend

    Mijn dochter en mijn auto..! 1 2 3 4 5

      • Sat4all vriend
    • 72 reacties
    • 10.6k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 23 reacties
    • 8.2k weergaven
    • 47 reacties
    • 3.2k weergaven
    • 11 reacties
    • 16.7k weergaven
  5. Compuserve gebruiker in Eindhoven gezocht

    • 5 reacties
    • 2k weergaven


  • Berichten

    • Sinds vandaag zou je in het hele land in theorie lokale zenders moeten kunnen ontvangen via DAB+. In theorie, want de zenders hebben een jaar lang de tijd om dit te regelen. Maar de eerste ontvangstrapportje heb ik al gezien. Benieuwd naar jouw regio? Dit zijn de kanaalnummers:  
    • Code name Bookworm   hier te halen https://www.debian.org/News/2024/20240831
    • De plaats waar mijn schotel staat is erg ongunstig. Ik kijk tegen het dak  van een huizenrij.  Voor de huidige schotel, Cahors bigbisat, stond er een Triax 80cm., met een ietwat ovale vorm  Met de Triax met tripel LNB had ik een redelijk goed beeld, zij het, dat de reserve bij slecht weer niet veel was Nu heb ik de Triax, die er al 15 jaar stond,  vervangen door de Cahors Bibig sat met 4 LNB,s. De ontvangst is goed, maar als de schotel minimaal beweegd door de wind, valt het beeld al weg.  De schotel is gemonteerd op een 40mm buis. Boven de bovenste muurbeugel zit een meter buis waar de  schotel halverwege gemonteerd is. Dit is de situatie.  Ik kan de schotel nog ietwat onhoog schuiven. De schotel staat op 29 graden elevatie  Nu de instralingshoek van de satelieten. Deze is in elkgeval hoger  dan 29 graden. Instralingshoek is gelijk aan uitstralingshoek en daar ik ontvangst heb kijken de satelieten over de dakrij Maar hoeveel bedraagd de instralingshoek nu?  Heeft het nut hogerop te gaan, een grotere schotel te nemen bv 100 cm, met  een 50mm buis.Verplaatsen is eigenlijk onmogelijk Ik hoop dat ik de situatie zo voldoende uitgelegd is.
    • Het is een autotransformator.  Die heeft geen secundaire wikkeling.  De inschakelstroom is niet anders dan bij een normale trafo met E en I blikken.  Haal de aarde eraf en probeer het nog eens. 
×
×
  • Nieuwe aanmaken...