Ga naar inhoud

Off topic

Voor alle overige discussie

18237 onderwerpen in dit forum

• 5 reacties
    • 913 weergaven
  1. Raadseltje ? 1 2

• 19 reacties
    • 2.2k weergaven
  2. Themakanalen Publieken etc. wanneer op de schotel?

• 12 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 3 reacties
    • 813 weergaven
  3. Opname concert oudejaarsavond

• 0 reacties
    • 567 weergaven
    • 9 reacties
    • 11.2k weergaven
    • 59 reacties
    • 9.8k weergaven
    • 0 reacties
    • 2.1k weergaven
  4. DrDish Classic Night

• 3 reacties
    • 1.2k weergaven
    • Sat4all vriend

superschotel te koop?? 1 2

• Sat4all vriend
    • 20 reacties
    • 3.2k weergaven
    • 16 reacties
    • 7k weergaven
  5. gif-animaties

• 2 reacties
    • 1.5k weergaven
  6. chocolade mousse 1 2

• 17 reacties
    • 4.2k weergaven
  7. foto´s en teks beveiligen

• 5 reacties
    • 1.5k weergaven
    • 7 reacties
    • 991 weergaven
  8. forum posting's en jij

• 3 reacties
    • 707 weergaven
    • 2 reacties
    • 2.1k weergaven
    • Sat4all vriend

aarden design radiator

• Sat4all vriend
    • 14 reacties
    • 6.4k weergaven
  9. Actie tegen landmijnen 3FM & StuBru

• 14 reacties
    • 1.7k weergaven
  10. Bellen 112 niet meer anoniem 1 2

• 15 reacties
    • 3.3k weergaven

• 30°W 12594 V 3750 Aut  ID: E-285 MAIN 7°E 11548 V 4800 Aut  ID: E385 MAIN FEED 7°E 11542 V 4800 Aut  ID: OVERON E-378 TV3 FORTA VALENCIA 7°E 11661 V 2000 Aut  ID: Service 01 7°E 11554 V 4800 Aut  ID: OVERON E378 PATH3 7°E 11514 V 6666 Aut  ID: > bEin  
    • Het is me onduidelijk, wat je met deze post wilt zeggen. Ik kan er geen touw aan vastknopen. "Klopt, ...." lijkt te suggereren dat wat in de voorafgaande post (door mij) geschreven staat, klopt.   Maar "... wat betreft de elevatie en als je die veranderd, veranderd ook weer de azimuth (draairichting)" lijkt te suggereren dat azimuth-beweging en elevatie-beweging van een schotel op een schuine mast elkaar beïnvloeden, dus dat je het op dat punt juist met trust eens bent.   En "heb je de satelliet eenmaal gevonden, dan kun je hem net zou nauwkeurig afstellen dan als de mast zuiver waterpas staat" gaat kennelijk over "nauwkeurig afstellen", maar of het "nauwkeurig" kan is niet waar deze dialoog over ging.     Het gaat hier over de vraag, of bij de fijnafstelling van een schotel op een schuine mast de elevatie-instelling en de azimuth-instelling van de schotelmount elkaar zodanig beïnvloeden, dat iedere verandering van de één (schotel-azimuth of -elevatie) weer een aanpassing nodig maakt van de ander (schotel-elevatie of -azimuth); en of dit dus anders is dan bij een schotel op een loodrechte mast, waar (daar zijn we het over eens, geloof ik) beide instellingen onafhankelijk van elkaar plaatsvinden.   Het antwoord is van invloed op de vraag, of je ook bij een vaste schotel-opstelling veel moeite moet doen om de mast precies loodrecht te krijgen (in welke richting dan ook), of dat een schuin resultaat eigenlijk zo erg niet is. Ik ben inmiddels de laatste mening toegedaan (al zijn er ook wat nadelen aan verbonden, omdat allerlei hoek-referenties dan anders uitpakken).     Groet, A33    
    • Blijft het leukste draadje van  sat4all Goudkeeltje Shirley B. nu…    
    • Volgens mij dient het tandwieltje 29 niet voor "aandrijving", maar als "borg" om te zorgen dat moer 31 op de ingestelde "strakte" blijft zitten. Schroefje 30 zou dan eigenlijk wel een  borgringetje kunnen gebruiken, lijkt me. (Dat is de reden waarom ze missen?)   Als je niet het echte onderdeeltje vindt: Je zou misschien ook wat tandjes in een ringetje kunnen zagen, die die functie dan op zich kan nemen. Of je neemt een vierkant ringetje, dat tegen één van de 6 kanten van de moer strak komt te zitten. Misschien iets minder precies, maar wellicht effectief genoeg om beweging van moer 31 tegen te gaan.   Groet, A33
    • Dan heb ik dat dus niet goed gezien. En ja, dan ligt het anders.
  • Nieuwe aanmaken...