Ga naar inhoud

Off topic

Voor alle overige discussie

18238 onderwerpen in dit forum

• 24 reacties
    • 7.8k weergaven
    • Sat4all vriend

Shocking: Benzine in 1 dag tijd 3,6cnt duurder 1 2 3 4 6

• Sat4all vriend
    • 83 reacties
    • 8.2k weergaven
    • 5 reacties
    • 638 weergaven
    • 0 reacties
    • 464 weergaven
  1. naar het ziekenhuis 1 2

• 28 reacties
    • 2.1k weergaven
    • Sat4all vriend

Sjit, heb ik weer!! 1 2

• Sat4all vriend
    • 20 reacties
    • 2.6k weergaven
  2. Jongens let op, nieuw virus. 1 2

• 15 reacties
    • 1.8k weergaven
  3. Wat als MTV2 POP Nickelodeon word ?

• 2 reacties
    • 1k weergaven
  4. Is een lift te hacken?

• 12 reacties
    • 2.5k weergaven
    • Sat4all vriend

Photoshop text effectje

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 757 weergaven
  5. ondertiteling hallmark nl niet goed

• 2 reacties
    • 993 weergaven
  6. linkje van schotel wet geving 1 2

• 21 reacties
    • 11.2k weergaven
  7. adres van ant's site

• 2 reacties
    • 598 weergaven
    • 7 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 1 reactie
    • 677 weergaven
  8. Duitser brouwt sterkste bier ter wereld

• 6 reacties
    • 2k weergaven
  9. Tools For Women

• 7 reacties
    • 1.5k weergaven
  10. Reactie op vraag 2dehands. be

• 10 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 4 reacties
    • 1.3k weergaven
    • 5 reacties
    • 1.4k weergaven

• Deze figuren zijn verre van geintegreerd, want maken sinds hun geboorte deel uit van een parallelle samenleving, die alleen menging toestaat met islamitische huwelijkspartners. De premier van Nederland vinden ze maar een schertsfiguur vergeleken met de koning van Marokko, getuige de massale volksoploop en de enorme verering als het staatshoofd van dit islamitische, dus ondemocratische land bij ons op bezoek komt. Nederlanders vinden ze maar een raar volk dat over zich heen laat lopen en behandelen deze oorspronkelijke inwoners daarom vaak zonder respect. Bovendien is het zo dat deze groepen de neiging hebben om het slachtoffer uithangen, maar niet de dader. Sommigen zullen mijn mening misschien generaliserend of discriminerend vinden, maar ik meen te kunnen zeggen dat ik uit ervaring spreek.
    • Die groepen jongeren zijn geboren in NL, het is dus geen kwestie van nog niet geintegreerd. Ze zijn de baas op straat, dat is 1 van de weinige dingen waar zij voldoening uit kunnen halen. Op andere punten scoren zij laag in de samenleving, dus ze doen waar ze goed in zijn. Uit ervaring weet ik dat zij je niet accepteren als je je zwak opstelt.
    • Ik geloof niet dat ik de vraag waar het hier om gaat, nog helderder kan beschrijven dan ik al gedaan heb.     Als ik alles eens op een rijtje zet, dan heeft een schuinstaande mast dus geen (negatief) effect op: - het proces van fijnafstemming (nadat je de satelliet eenmaal gevonden hebt), - de LNB-skew (die wordt immers bepaald ten opzichte van horizontaal). - de multifeed-skew (idem).   Waar het wel effect op heeft, is de "grove" uitrichting van een offsetschotel, om de satelliet te vinden:   - op de benodigde elevatiewaarde op de schotel-elevatieschaal. Die nieuwe waarde wordt volgens mij: oude-elevatiewaarde / cos(mast-schuinstand-hoek). [ Deze mast-schuinstandhoek wordt gemeten dwars op de azimuth-richting van de satelliet. ]   - op de dish-face elevatiehoek (voor wie de schotelelevatie instelt aan de hand van de schotel-voorkant (hoogste en laagste punt van de schotel t.o.v. de aarde) ). Die elevatiehoek wordt als ik het goed heb: satelliet-elevatie-hoek -- ( offsethoek * cos(mast-schuinstand-hoek) ).   - op de azimuthwaarde om op te richten. Het verschil met de "normaal" berekende azimuth bedraagt volgens mij: offsethoek * sin(mast-schuinstand-hoek). Voor die nieuwe azimuthhoek kan je via satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.htm de "Time when Sun Azimuth equals Satellite (new calculated) azimuth" wel opzoeken, zodat je de schotel globaal kunt uitrichten met de zonnestand.   Bovenstaande formules zonder garantie; wellicht heb ik nog ergens een (denk)fout gemaakt.   Het valt me dus eigenlijk mee, dat de gevolgen van een schuinstaande mast voor een vaste satellietopstelling niet erger/ingewikkelder zijn!   Als de mast ook nog schuin staat in de richting van de satelliet, moet je daar met de elevatie-instellingen natuurlijk ook nog rekening mee houden.   Groet, A33
  • Nieuwe aanmaken...