Ga naar inhoud

Off topic

Voor alle overige discussie

18287 onderwerpen in dit forum

1. africa cup

• 6 reacties
    • 547 weergaven
  2. wie gaat carnaval vieren 1 2

• 15 reacties
    • 1k weergaven
    • 4 reacties
    • 696 weergaven
  3. Brief Frans Bauer aan 2e kamer over MP3

• 2 reacties
    • 3.1k weergaven
    • 4 reacties
    • 552 weergaven
  4. sneeuw op kreta

• 3 reacties
    • 755 weergaven
    • Sat4all vriend

Een wok als schotel ? 1 2

• Sat4all vriend
    • 17 reacties
    • 2k weergaven
    • 20 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 2 reacties
    • 486 weergaven
  5. Componenten bestellen...

• 2 reacties
    • 535 weergaven
  6. .info domein

• 2 reacties
    • 3.2k weergaven
  7. uren offline?

• 6 reacties
    • 615 weergaven
  8. Leuke site voor de verveling

• 5 reacties
    • 550 weergaven
    • Sat4all vriend

valentijn kadootje? 1 2

• Sat4all vriend
    • 25 reacties
    • 1.5k weergaven
  9. scartkabel

• 3 reacties
    • 438 weergaven
  10. Web designer

• 0 reacties
    • 3.8k weergaven
    • Sat4all vriend

legale diefstal 1 2 3 4 5

• Sat4all vriend
    • 66 reacties
    • 11.7k weergaven
    • 4 reacties
    • 3.3k weergaven
  11. Pinguins meppen

• 5 reacties
    • 544 weergaven
    • 6 reacties
    • 771 weergaven

• Ik ben op zoek naar een afstandsbediening voor mijn Formuler F1 , deze is teruggekomen uit Spanje zonder deze bediening. Of kan een Dreambox AB ook gebruikt worden ?? Hier heb ik er nog meerdere van.   Mvg   Robert 
    • Ik lees je commentaar nu pas, sorry.   Maar weet je we hadden destijds zelf 1990~1999 nog wat regels in Nederland betreffende veiligheid ( ontwerp tot en met uitvoering ). Wegbezuinigd ten gunste van de aannemerij. (zelfs ARBO regels werden geschrapt)   Die komen nu ook weer terug, kwaliteitsborging is wettelijk verplicht. Beetje wassen neus natuurlijk als een marktpartij dat doet.   Ik heb met heel grote projecten en firma's te maken gehad. Zoals de firma COWI denmark uit Lyngby, een der beste constructeurs en ingenieursfirma's in Europa. Wij kenden toen al voor het hele traject een verplichte "Risk analysis" procedure en protocol tijdens de uitvoering. Een anekdote is misschien dat we tijdens echte vuurproeven ontdekten dat kanaalplaatvloeren met het t30 certificaat alleen 19 minuten standhielden en dan stort het in.  
    • Daar hadden we het al eens over, dat is een probleem. Omdat die natuurwet al jaren geldt. Wat blijkt inmiddels? Spouwmuren met een luchtspouw van enkel 40mm zijn helemaal niet de moeite waard om te isoleren!   Doe maar een dikke laag isolatie op het buitenspouwblad dat zet veel meer zoden aan de dijk. Als je goed nadenkt en de overgangen naar je dak ook bouwfysisch goed detailleert is je energierekening straks nog maar een kwart ten opzichte van die vandaag.   De Premiekoopwoningen A, B, C uit 1970 en daarna zijn allemaal perfect te isoleren op die wijze, behalve als je op andermans kavel / rooilijn overschrijdingen hebt met publiek gebied. En juist dat zou Mona nu eens moeten overdenken, geef die kavelgrens (die ook rversibel is) OP.  
    • Deze postcodeloterij-actie sloeg inderdaad nergens op.
    • Prachtig @Michel. koffie krijg je vooraf 😉
  • Nieuwe aanmaken...