Ga naar inhoud

Mediaspelers (hard- en software)

Shield TV, Xiaomi Mi TV, Kodi, Plex etc.

5481 onderwerpen in dit forum

1. compressie

• 10 reacties
    • 2.4k weergaven
    • 2 reacties
    • 516 weergaven
  2. NTSC DVD -> PAL DVD

• 4 reacties
    • 728 weergaven
  3. Usenet feeds, welke sats / transponders?

• 1 reactie
    • 507 weergaven
  4. xvid naar mpeg1

• 2 reacties
    • 881 weergaven
  5. Multidec voor beginners

• 2 reacties
    • 1.1k weergaven
  6. dvd splitsen naar 2 dvd+r`s

• 2 reacties
    • 619 weergaven
  7. dvd2one

• 5 reacties
    • 879 weergaven
  8. Backup maken van Band Of Brothers Hoe!!!!

• 1 reactie
    • 597 weergaven
  9. Panasonic

• 1 reactie
    • 733 weergaven
  10. Hoe werkt nero het best.

• 2 reacties
    • 752 weergaven
    • 2 reacties
    • 648 weergaven
  11. revoy 3200dx

• 2 reacties
    • 546 weergaven
  12. welke tv kaart is de beste????

• 4 reacties
    • 897 weergaven
  13. vision plus

• 2 reacties
    • 522 weergaven
  14. JVC home cinema SP-THV70

• 2 reacties
    • 1.2k weergaven
  15. foto cd maken

• 1 reactie
    • 571 weergaven
  16. Internet via philips decoder

• 1 reactie
    • 796 weergaven
  17. videokaart?

• 3 reacties
    • 620 weergaven
  18. MD 9.3 NL

• 2 reacties
    • 757 weergaven

• Ik volg dit gesprek met interesse ( niet in eigen belang ). Willen jullie voorzichtig doen met elkaar ayb.
    • Het is duidelijk dat je technisch niet erg op de hoogte bent. De compressie waar het hier over gaat, is deze die in je bestand zit. Waarom wordt er gecomprimeerd? Omdat ongecomprimeerd beeld gigantische hoeveelheden data oplevert, zou je harde schijf binnen de kortste keren vollopen mocht je het zo opnemen. 720P aan 50 beelden per seconde aan 24 bits kleur = 13 Megabytes/seconde, of 7.910 megabytes/minuut of 463 Gigbaytes/uur. (720P = 1280x720x24bits kleur x  50 beelden per seconde = 1.105.920.000 bits/second = 138.240.000 bytes/seconde = 135.000 kilobytes/seconde = 132 Megabytes/seconde = 0,13 Gigabytes/seconde of 463 Gigabytes/uur... Ik reken eventjes enkel het beeld, geluid neemt ook nog wel iets, maar in verhouding is dat niet veel. Dat is dus wat binnenkomt op die HDMI IN connector van je VU+, en hetgeen de PC via zijn HDMI out stuurt. Dus kun je niet anders dan dat beeld opnieuw comprimeren, als je dat wilt opslaan... Vergeet niet, uit uw HDMI connector speelt geen bestand af van uw computer, dat is gewoon een connectie toestel <--> beeldscherm. Dus wat gaat die VU+ doen? Die gaat dat opnieuw comprimeren, waardoor er opnieuw kwaliteitsverlies ontstaat.   Hercomprimeren is altijd zeer onpraktisch, en zoals ik zei moet je dan al op voorhand kiezen of je de ondertitels gaat aanzetten of niet, want achteraf kan het niet meer. En als ze aanstaan, staan ze altijd aan. Bovendien, als het over een getimede opname gaat, en je neemt op van een kabel of sat set top box, dan moet je nog zien dat je die kabel of sat box op het juiste moment van zender doet switchen. Vergeet niet, hij neemt de stream niet op, hij neemt de schermoutput op. Komt er ergens een popup op je set top box, zal hij die ook mee hebben in je opname.
    • Dank allemaal voor het meedenken.  Inmiddels een 2e sat box weten regelen, morgen ga ik het uitpluizen.  Hou jullie op de hoogte.   
    • Ik woon in België en heb ook gewoon de Canal+ app kunnen downloaden in de App Store. Bij openen van de app eerst "NEDERLAND" aanvinken als land en daarna bij taal "Vlaams". Dus ik veronderstel dat bij Tv Vlaanderen dit hetzelfde gaat zijn?    CanalDigitaal & Tv Vlaanderen /Canal+ zijn niet verplicht om hun app aan te bieden in het buitenland. Enkel bij Satelliet ontvangst is dit wel verplicht.
    • Tja appartementen "Gereed voor SAT-ontvangst" is ook al verouderd, vooral omdat het geen geld opbrengt voor de Gemeente of Overheid 😐
  • Nieuwe aanmaken...