Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14148 onderwerpen in dit forum

• 3 reacties
    • 583 weergaven
    • 1 reactie
    • 890 weergaven
    • 1 reactie
    • 435 weergaven
    • 5 reacties
    • 862 weergaven
  1. Eutelsat 16oost, niet te vinden

• 5 reacties
    • 725 weergaven
  2. F x x x ing EPG!!!

• 13 reacties
    • 1.1k weergaven
    • 7 reacties
    • 551 weergaven
    • 52 reacties
    • 10.4k weergaven
    • 5 reacties
    • 856 weergaven
  3. gorbtrack en coördinaten in Zweden

• 10 reacties
    • 1.8k weergaven
    • 0 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 3 reacties
    • 902 weergaven
  4. TPS zenders werken niet

• 2 reacties
    • 1.9k weergaven
    • 6 reacties
    • 1.2k weergaven
  5. bin* files

• 1 reactie
    • 500 weergaven
  6. Hotbird - Tv Chile FTA ?

• 5 reacties
    • 638 weergaven
  7. 2 ontvangers doorlussen?

• 1 reactie
    • 655 weergaven
    • 25 reacties
    • 7.2k weergaven
    • 10 reacties
    • 1.7k weergaven
  8. Country Muziek Zender

• 8 reacties
    • 861 weergaven

• Bij het vastdraaien van de coax duw ik dus de lnb kop naar beneden en die gaat dan heel stilletjes terug naar boven ,de lnb zakt stilletjes onderuit .maar dat heb ik nooit gevoeld of gemerkt
    • Met het schaamrood op de wangen kom ik jullie vertellen dat het een constructie fout is dat al dagen met mijn voeten speelt en met die van jullie ntrlk ook ,ik kijk toch nog even de lnb na want plots is de ontvangst van 87% naar 76% gezakt op de m7;...wat stel ik vast ,er zit een paar mm 4/5 is dus bijna halve cm ,speling op de lnb houder die in de arm schuift ,dus ik regel af draai de lnb op sprietje zijn graden boog foto ( waarvoor dank ) ik ga een uur later terug meten omdat het signaal verzwakte ,en ja ik kan de lnb kop een halve ( bijna ) cm op en neer bewegen,nooit gevoeld ,en die lnb zakt door zijn zware gewicht heel traag naar beneden ,ik heb er staan op zien ...dus morgen nieuwe lnb houder erin er rond en alles opnieuw.....wel raar dat m7 wel gewoon beeld blijft geven ...,maar goed anders zat ik nu naar een zwart beeld te staren 🤔wordt vervolgd 📡
    • Je begaat de gebruikelijke grote vergissing door dat te splitsen. De mens is onderdeel van die natuur en die is in ons landje verziekt.
    • Sorry was voor ceesv bedoeld .@ sprietje bedankt voor de skew afbeelding ,ik heb de lnb zo gezet ,stond bijna zo ,maar dat maakt totaal geen verschil in de signaal sterkte of kwaliteit,wat u zegt een 64 cm dish  makkelijker af te regelen weet ik ook en klopt ...maar bij een 80 cm heb je een hoop meer regen ,sneeuw reserve ,bij het minste oneer was de ontvangst weg op mijn 64 cm op de 80 mag het al lelijk doen ,en een 80 is vrij goed af te stellen ,is een signaal sterkte 80% en kwaliteit 86/87 % niet goed afgesteld dan ? ,ik krijg er echt niet meer uit en ben een redelijk geduldig man op het afregelen ,dus ik heb de schotel nogmaals afgeregeld met uw skew resultaat Astra 1 19.2/ 80% sgnl 85% niveau  Astra 3 23.5/ 82% sigl 87% niveau  Astra 2 28 .2 /80% signal 84% niveau  Is dat dan niet goed afgeregeld? Doen jullie beter ? Zoja ..moet ik terug aan de slag ! Schotel staat 1,50 laag op een ijzeren paal in beton 100% waterpas zoals het hoort , kleine anekdote ik heb gisterenavond de automatische update van zenders aan gezet ,deze morgen zette ik de tv aan ..en een bericht er is een update voor die en die zenders ik doe die update ...er zijn geen kanalen / zenders gevonden ,de drie transponders waren weg 0 ontvangst ,ik steek de coax in de m7 ....astra 3 87% enz ?? Morgen installeer ik een Philips update in de tv .... afwachten of dat soelaas brengt aan de schotel kom ik niet meer aan ,die heeft nog nooit zo perfect gestaan ...voor mij althans 👍  
    • De eerste link die ertoe doet is die van SES Astra.   Dat is de bron voor alle overige nieuwsbronnen.
  • Nieuwe aanmaken...