Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14148 onderwerpen in dit forum

1. hobby 1 2

• 15 reacties
    • 1.8k weergaven
    • 15 reacties
    • 2.3k weergaven
  2. disec humax probleem opgelost

• 0 reacties
    • 420 weergaven
  3. AB monteurs op 13. 0 en 19,2 graden

• 13 reacties
    • 1.1k weergaven
  4. Duck

• 7 reacties
    • 1.1k weergaven
  5. PREMIERE EROTIEK 2,3EN4

• 0 reacties
    • 928 weergaven
  6. nieuw hier

• 9 reacties
    • 864 weergaven
  7. eurosport nl

• 4 reacties
    • 542 weergaven
  8. omgekeerde monoblock

• 6 reacties
    • 1.1k weergaven
  9. welke ontvanger moet ik nemen

• 7 reacties
    • 677 weergaven
  10. Golf kanalen 1 2

• 21 reacties
    • 2.1k weergaven
  11. Televisie op mijn PC 1 2

• 20 reacties
    • 2k weergaven
  12. Dual Satteliet tuners 1 2 3

• 31 reacties
    • 5.9k weergaven
  13. Dreambox

• 6 reacties
    • 803 weergaven
  14. wie o wie

• 6 reacties
    • 1.1k weergaven
  15. Kanaal Digitaal op deze ontvanger?

• 8 reacties
    • 945 weergaven
  16. Braziliaanse Zenders

• 7 reacties
    • 1.4k weergaven
  17. Waarom is Hotbird zo populair ? 1 2

• 17 reacties
    • 2.7k weergaven
  18. nerds voor beginners?

• 12 reacties
    • 1.6k weergaven
  19. Probleem ontvangen NED1, NED2, SBS6 1 2 3

• 30 reacties
    • 3k weergaven

• Klopt toch? Dat is te dicht bij elkaar dus niet te scheiden. Ik denk zelf Azerspace 45 en 46 graden oost die ondanks 1 graad verschil nog geen samenvallende frequenties (kunnen) gebruiken. Als de satelliet alleen zakelijk wordt gebruikt met ontvangst 3 meter oid dan kan de afstand duidelijk kleiner dan bij 60 cm.
    • Volgens mij niet. Kijk alleen maar eens naar de situatie op 30.5 en 31 oost. Het heeft natuurlijk totaal geen zin om op dezelfde frequentie/polarisatie te gaan zitten als de (dicht) naburige sat want dan stoor je elkaar.
    • Living on the edge...   Internet is gewoon een goedkopere oplossing. Een grotere schotel is alleen een optie als uit berekening volgt dat dit genoeg oplevert. Als gok durf ik wel te zeggen dat 1,8 meter niet genoeg winst oplevert. Dan is het op zijn best nog randje werk.
    • Het heeft geen zin om een discussie te voeren over het niet goed kunnen voorspellen van het weer. De globale opwarming wordt gewoon heel nauwkeurig gemeten feit.   Hogere temperatuur = meer energie in atomen = meer energie in het weer, ergens.   Dat Greta geen vrouw is om opgewonden van te raken is natuurlijk duidelijk maar leidt ook af van het onderwerp.
    • een grotere schotel dan 150cm kan misschien helpen. Maar het gaat om een paar dB's versterking. Als er daarna weer een verandering aan de satellieten plaats vindt, is de grotere schotel misschien wel weggegooit geld. Hier op kreta a genoeg meegemaakt, zoals recent met de astra 3B --> 3C, waardoor opeens de 80cm schotel net te klein is.
  • Nieuwe aanmaken...