Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14151 onderwerpen in dit forum

1. amerikaanse zenders

• 2 reacties
    • 666 weergaven
  2. Zoek KAON

• 1 reactie
    • 552 weergaven
  3. Canal +

• 5 reacties
    • 656 weergaven
  4. Eutelsat W2

• 3 reacties
    • 594 weergaven
  5. schotel met 2 lnb's

• 10 reacties
    • 668 weergaven
    • 35 reacties
    • 6.2k weergaven
  6. Seca en rock tv

• 3 reacties
    • 553 weergaven
  7. Noorse zenders

• 5 reacties
    • 1.1k weergaven
  8. Nagra Polsat

• 1 reactie
    • 435 weergaven
  9. Skigebieden

• 5 reacties
    • 851 weergaven
  10. Kaarten

• 1 reactie
    • 731 weergaven
    • 3 reacties
    • 538 weergaven
  11. Winstec 2000CI

• 5 reacties
    • 460 weergaven
    • 2 reacties
    • 647 weergaven
  12. canal+vlaanderen 1 2

• 15 reacties
    • 1.6k weergaven
  13. Wat is een viaccess 2?

• 2 reacties
    • 900 weergaven
  14. Jaeger silent gold 99

• 5 reacties
    • 1.5k weergaven
  15. automatisch updaten

• 1 reactie
    • 654 weergaven
  16. Scramble ned 1 2 3 en canal +

• 7 reacties
    • 1.8k weergaven
    • 2 reacties
    • 690 weergaven

• Gelijkstroom is wel leuk maar als je afhankelijk bent van het net, zal je 230 naar gelijkstroom moeten omzetten om aan jouw installatie te koppelen. Dit wordt gewoon heel duur. Kabels met gelijkstroom worden sneller warm en hebben dus daardoor ook verlies.   Als je een backup wilt bouw je een systeem zoals ik heb gedaan. Want puur op zonnepanelen draaien, is na 2 a 3 dagen bewolking echt wel einde oefening. Dan komt er een generator aan te pas.   Het blijft een rekensom. Veel mensen denken: ik zet dan meer accu's in met hetzelfde aantal zonnepanelen maar dat werkt dus niet. Want er moet genoeg vermogen in gaan om een lading van de accu's te garanderen.   Ik zou het zeker niet te moeilijk maken, dit wordt een enorme kostenpost dan.   Ik heb een nieuwe generator 3.2kW generator (4 takt) voor 200 euro kunnen kopen. Die wordt natuurlijk niet vaak gebruikt en zal je wel eens in de zoveel tijd moeten starten en onderhouden. Net als bij een kettingzaag gaat bij langdurig niet gebruiken de carberateur dicht zitten.   Bij de dierenopvang projecten wordt de generator bij bewolkt weer gebruikt om de accu's op te laden overdag, om dan 's avonds de koelkast en de verlichting te kunnen gebruiken.    De hybride omvormer van mij heeft 2 AC uitgangen; 1 prioriteit en 1 overige. Zo kun je kiezen welke apparatuur je er op aansluit die je belangrijk vindt. Tevens kun je programmeren wanneer wat afvalt bij welke accuspanning, dus in mijn geval het overige deel (oven, wasmachine, droger, warm water boiler enz).   Het prioriteitsdeel levert ook het minste vermogen. In mijn geval zitten er deze apparaten op: -koelkast -internet modem -pc (micro atx met 12 volt voeding) -verlichting -alarmsysteem (heeft ook een 12 volt accu als backup) -paar stopcontacten; voor TV en laders (nou heeft de generator ook een extra 230 volt en 12 volt DC uitgang)
    • Ja dat klopt dat er staat voor een schotel van 85cm breed en 95cm hoog. Dan is de satellietafstand 3 graden. Jij gebruikt hem op een schotel van 60cm. Dan is de satellietafstand 4,3 graden. Je kunt hem dus gewoon gebruiken voor de Astra 19,2 - 23,5 - 28,2 op een schotel van 60cm.
    • Dat is heel simpel... Even uitgaande van het feit dat de OpenPli 4.0 feed niet meer live is (weet dat niet zeker). Je stopt Enigma2 met INIT 4. Dan kopieer je een compatibele oscam binary naar /usr/bin. Deze rename je naar dccamd en geef je attribuut 755. Vervolgens INIT 3 en het enige wat nog rest is de eigen oscam bestanden te plaatsen (meestal in /etc/tuxbox/config/oscam   Andere optie is om SoftcamManager2.0 te installeren..  
    • 7°E 11658 H 3600 Aut  ID: Al_yamama
    • 7°E 11018 V 4937 3/4  ID: PTRTP POR22
  • Nieuwe aanmaken...