Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14151 onderwerpen in dit forum

1. poolsat

• 5 reacties
    • 1.1k weergaven
  2. fun!!!

• 3 reacties
    • 574 weergaven
  3. pr*v*t* g*ld nog maar een keer

• 0 reacties
    • 994 weergaven
  4. funcard 4 of anders?

• 12 reacties
    • 953 weergaven
  5. canal plus

• 4 reacties
    • 665 weergaven
  6. Sateliet beelden

• 2 reacties
    • 695 weergaven
  7. verschillende eproms

• 3 reacties
    • 414 weergaven
  8. HD receiver

• 6 reacties
    • 552 weergaven
  9. schotel +pc wat heb ik nodig?

• 13 reacties
    • 1.2k weergaven
  10. Scartkabel zelf solderen. 1 2

• 20 reacties
    • 6.6k weergaven
  11. Canal + frankrijk

• 14 reacties
    • 1.2k weergaven
  12. Universal ISO 7861 problemen

• 6 reacties
    • 637 weergaven
  13. GOLDCARD

• 3 reacties
    • 796 weergaven
  14. Filippijnse zenders

• 3 reacties
    • 566 weergaven
    • 1 reactie
    • 645 weergaven
  15. isvedit

• 11 reacties
    • 992 weergaven
  16. Decorder loopt vast...

• 8 reacties
    • 1.3k weergaven
  17. intersat

• 2 reacties
    • 442 weergaven
  18. Printable version

• 3 reacties
    • 548 weergaven
  19. Strong MC2003 en v9c

• 7 reacties
    • 565 weergaven

• Ah, een gasturbine. Slechte keuze want die gaat alleen een goed rendement geven op 100% vermogen. Een gasmotor kan op lagere vermogens veel beter rendement halen. Een oplossing kan wezen om het "zero-diesel", of in dit geval "zero-gas" systeem te gebruiken, wat betekend dat de generator wordt opgestart zodra de batterijen onder een bepaalde lading (SOC) komen. Dan kan je de, in dit geval, gasturbine opstarten, op vol vermogen laten draaien om de batterijen op te laden en de gebruikers te voorzien van energie, en dan afschakelen als de batterijen vol (boven een SOC) zijn. Grote nadeel is dat je de kans loopt dat de gasturbine meerdere keren per dag wordt gestart / gestopt....
    • Enige goede PLi image voor de Dreambox DM800HD is die PLi 4 versie.  Ik moet de mijne om weer eens opnieuw flashen maar volgens mij had ik er cccam op draaien, het enige wat die nl. doet is verbinding maken met mijn andere ontvanger waar de kaarten in zitten. Om te flashen zet je de spanning op de box terwijl je de powerknop ingedrukt houdt, dan gaat de box in stop-mode en het IP-adres wat-ie van je DHCP-server heeft gekregen staat dan op het display. Maak in een browser verbinding met dat IP-adres en upload het image.
    • Geen notie, zal eens kijken of ik dat kan achterhalen. Ze hebben iig een back-up generator...   Wel een linkje naar een artikel: https://stadszaken.nl/artikel/6226/mijlpaal-voor-bedrijvenpark-in-tiel-met-zelfvoorzienende-energiehub   Deze hebben ze eerder toegepast: https://www.voetverhuur.nl/nieuws/aggregaat-op-maat-voor-joulz    
    • Dan hebben we het wellicht over een milf-mot.
    • testen met de goede kabel alleen.Of de slechte herstellen voor je er iets op aansluit.
  • Nieuwe aanmaken...