Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14151 onderwerpen in dit forum

• 8 reacties
    • 1.3k weergaven
  1. Module Magic of astron?

• 8 reacties
    • 1.1k weergaven
  2. Module kiezen.

• 14 reacties
    • 934 weergaven
  3. funcard 6 in 1

• 3 reacties
    • 944 weergaven
  4. pcmcia slot 1 2

• 16 reacties
    • 1.3k weergaven
  5. pmc table

• 2 reacties
    • 623 weergaven
    • 2 reacties
    • 1k weergaven
  6. programma uitleg pcm edit?

• 1 reactie
    • 552 weergaven
  7. franse kanalen

• 10 reacties
    • 514 weergaven
  8. pcm toepassen na nieuwe zenders??

• 1 reactie
    • 341 weergaven
    • 0 reacties
    • 873 weergaven
    • 0 reacties
    • 418 weergaven
  9. mezzo

• 0 reacties
    • 310 weergaven
    • Sat4all vriend

Amerikaanse zenders

• Sat4all vriend
    • 2 reacties
    • 682 weergaven
  10. misschien doe ik het weer eens niet goed

• 2 reacties
    • 436 weergaven
  11. een vraag over pcm

• 1 reactie
    • 348 weergaven
    • 8 reacties
    • 1.1k weergaven
  12. Quickhex

• 1 reactie
    • 361 weergaven
  13. Radio aansluiten?

• 4 reacties
    • 618 weergaven
  14. Aston Simba en Fun4

• 1 reactie
    • 550 weergaven

• testen met de goede kabel alleen.Of de slechte herstellen voor je er iets op aansluit.
    • bedankt voor de input, maar de oude (en nu alleen gebruikt om te testen of er signaal van de schotel komt) die zat oorspronkelijk op een andere (droge!) coax (er komen 2 coax kabels naar beneden vanaf mijn Multitenne). Maar op de coax waaruit water kwam gaf hij ook beeld. Dus die oude kon volgens mijn leken verstand niet kapot omdat hij maar ff op de "water coax": was afgesloten.    Kun je hier iets mee? Bedankt ik ieder geval (ik ga nu de VU+ open maken) 
    • VPN inderdaad niet nodig voor de VRT programma's. En de commerciële zenders werken ook niet MET VPN. Die moet je in België zelf installeren en dan het apparaat mee op trot nemen. Dat werkt wel. Al zijn niet alle net gemist programma's te bekijken. Er komen dan zelfs meldingen op het scherm dat het niet kan, ook niet met VPN. Dat IP adres is inderdaad nodig om de niet staatszenders te kunnen installeren in de toestellen. Verder niet meer.   Zijn daar eventueel trucjes voor zodat ik niet telkens een apparaat in België moet laten toekomen bij de kinderen die het dat installeren en nadien moeten opsturen? Indien dit niet via het forum mag, eventueel via privé.
    • hoi,    / coderingsnieuws e.d.: * betekent gecodeerd / zal worden gecodeerd. ** WAARSCHUWING - Technisch gebabbel hieronder! ** Eutelsat Hot Bird 13F/G - 13° Oost: Op 4 februari, kort na middernacht, schakelde de Poolse muziekzender STARS.TV over op high-definition satellietuitzendingen. De technische parameters van de STARS.TV HD satellietuitzending zijn niet gewijzigd. U hoeft dus niet opnieuw naar zenders te zoeken. De vervanging vindt automatisch plaats voor alle kijkers die gebruikmaken van satellietontvangst. STARS.TV HD wordt via satelliet uitgezonden in een resolutie van 1920x1080, met een gemiddelde beeldbitsnelheid van 4,3 Mbit/s. Voor SD-resolutie (720x576) was dit ongeveer 1,6 Mbit/s. De uitzending wordt steevast begeleid door een hoogwaardige AC3 256 kbit/s audiotrack , wat niet alleen opvalt bij gratis, maar ook bij veel betaalde muziekstations in Polen. Romanian Pro TV is van satelliet veranderd De Roemeense televisiegroep PRO TV SRL heeft zijn distributieplatform verplaatst van de satelliet Eutelsat 16A (16°E) naar Hellas Sat 3 (39°E) . De parallelle uitzendperiode duurde iets meer dan 2 maanden en startte op 25 november 2024. Tegelijkertijd werd Pro TV International overgezet - het enige FTA-kanaal in dit pakket. Vanaf 1 februari 2025 maakt PRO TV SRL niet langer gebruik van de Eutelsat 16A (16°E) satelliet F02 transponder (12,517 GHz, pol. V, SR: 19365, FEC: 2/3; DVB-S2/QPSK ). Het pakket bestond uit Pro TV, Acasa, Pro TV International (FTA), Pro Cinema, Pro Arena en Acasa Gold. De meeste zijn gecodeerd in Conax. het Pro TV- contract voor de levering van de dienst via de Eutelsat- satelliet dat in 2021 werd afgesloten voor een periode van 4 jaar en is zojuist verlopen Het doel van het PRO TV- pakket is om kabelexploitanten in Roemenië van een signaal te voorzien. Nieuwe technische parameters: Hellas Sat 3 (39°E) tp. - (12.600 GHz, pol. V, SR: 19366; FEC: 2/3; DVB-S2/8PSK) Aanbieder: PROTV Astra 2E/F/G - 28,2° Oost: "7615" will be Panjab TV *11686V: Ramazan TV now on air with EPG Launches Fri, Feb 28:    
    • Ik heb een probleem met een (oude) DM 800,daar kan ik alleen wel een dreambox image op zetten, en ook de open pli2,1 maar daar zit geen oscam meer in, en hoe die er inzetten met DCC weet ik niet, iets  met TMP ,maar verder gaat het niet ,en ook de  open pli 4,(Mimimisiku)werkt ,iet, die laat alleen de afbeelding van een dreambox zien, ook een open pli 6,2 origineel die start zelfs niet, wel een Black hole, maar daar krijg ik geen oscam in,ik krijg het niet voor elkaar, en in die open pli 4, of 6,of 7 en 7,2 krijg ik een  ro 1 ca no found .ook open TS laat alleen een afbeelding zien, en blijft er op hangen. ik probeer die DM 800 te reanimeren maar dat lukt niet, nu ben ik die open pli 4  via Dreamup te flachen, misschien lukt het ,afwachten ,maar echt veel images zijn er niet voor de oude DM 800 alle tips welkom.
  • Nieuwe aanmaken...