Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14156 onderwerpen in dit forum

1. Satelliet via tv kaart

• 3 reacties
    • 786 weergaven
  2. Philips

• 14 reacties
    • 881 weergaven
    • Sat4all vriend

slecht contact

• Sat4all vriend
    • 9 reacties
    • 978 weergaven
  3. feeds

• 7 reacties
    • 708 weergaven
  4. MTV ?

• 3 reacties
    • 492 weergaven
  5. welke CI ontvanger met Seca ?

• 4 reacties
    • 1k weergaven
  6. handleiding mastera 4

• 3 reacties
    • 876 weergaven
  7. seca andere kaarten

• 2 reacties
    • 558 weergaven
  8. welk type splitter met dc doorlaat ???

• 0 reacties
    • 352 weergaven
  9. cine nova

• 10 reacties
    • 1.2k weergaven
  10. ECM PIDS

• 1 reactie
    • 459 weergaven
  11. T.o.H & Humax 5400 ??

• 7 reacties
    • 829 weergaven
  12. Hulp bij oslink mini met 4.00c

• 1 reactie
    • 331 weergaven
  13. Receiver

• 1 reactie
    • 493 weergaven
  14. Beginners vraag / Cartoon network nl

• 2 reacties
    • 455 weergaven
    • 2 reacties
    • 899 weergaven
  15. PID instellingen deginiuis box II

• 6 reacties
    • 641 weergaven
  16. F1 kanalen.

• 7 reacties
    • 631 weergaven
  17. Welke programmer ?

• 8 reacties
    • 642 weergaven
    • Sat4all vriend

2 tv's aansluiten? 1 2

• Sat4all vriend
    • 29 reacties
    • 4.8k weergaven

• Simpel maar treffend gezegd, een omvormer heeft die 230Volt nodig om te werken. Een omvormer kan niet op zijn eigen (DC) spanning werken.
    • Die achteruitgang van satelliet ontvangers bextaat alleen in jullie (jouw) geest. En schaf als opvolger een Vu+ uhd ontvanger aan.
    • Een koppel is al jaren gelukkig getrouwd en de enige irritatie in hun huwelijk was de vreselijke gewoonte van de echtgenoot om 's ochtends bij het ontwaken vreselijk harde en stinkende scheten in bed te laten.  Het geluid maakte zijn vrouw wakker, de geur sloeg op haar ogen en zorgde ervoor dat ze boven de lakens naar lucht moest happen.  Elke ochtend smeekte ze hem weer om te stoppen omdat ze er ziek van werd.  Echter de echtgenoot gaf elke keer aan dat hij er niet mee kon stoppen omdat het gas er nu eenmaal uit moest.  Dus de vrouw had al regelmatig opgemerkt dat hij maar eens naar een dokter moest gaan omdat ze bezorgd was en dat hij op een dag z'n ingewanden er nog uit zou schijten.    Jaren gingen voorbij en de man ging maar door met zijn vervelende gewoonte.  Tot op kerstochtend de vrouw een kalkoen aan het bereiden was voor het kerstdiner als de man nog  boven ligt te slapen.  De vrouw had de ingewanden uit de kalkoen gehaald en in een schaal gedaan en komt plots op een briljant idee. Ze pakt de schaal en loopt zachtjes naar boven, langzaam trek ze de lakens en zijn pyjamabroek naar beneden, schuift zo de kalkoen ingewanden in zijn pyjama en sluipt weer naar beneden.    Even later hoort ze haar echtgenoot wakker worden met het gebruikelijke lawaai van zijn scheten, echter dit keer gevolgd door een bloedstollende kreet en het geluid van snelle voetstappen naar de badkamer. De vrouw kan zich niet meer inhouden en rolt over de keukenvloer van het lachen. Ongeveer twintig minuten later komt de man naar beneden stommelen in zijn met bloed besmeurde pyjamabroek en met een hysterische blik in zijn ogen.  De vrouw bijt op haar lippen terwijl ze nonchalant vraagt “joh Herman wat was dat voor schreeuw”? . "Schat" roept Herman in paniek, "je had gelijk! Al die keren dat je me waarschuwde, had ik toch maar naar je geluisterd"  "Wat bedoel je?" vraagt de vrouw.  "Nou” roept Herman, “jij zei altijd al dat ik er op een dag mijn ingewanden nog uit zou schijten en vandaag is dat ook echt gebeurd...” “Och jee” roept de vrouw quasi verschikt “en nu maar snel naar de dokter”?  “Nee” verzucht Herman, “denk dat ik deze keer geluk heb gehad want met deze twee vingers, de hulp van God en een flinke hoeveelheid Vaseline heb ik gelukkig alles weer terug naar binnen kunnen duwen"  
    • Inhoudelijk ben ik het helemaal met je eens, maar hebben we een alternatief ? (nog niet)  Het gaat er mij om dat de nieuws en informatie voorziening in tact blijft.  En die regionale zenders die nu calamiteiten functie hebben, die zijn nog minder geschikt.     TV (DVB-T2) is leuk maar minder belangrijk denk ik dan. Bovendien je hebt altijd satelliet natuurlijk.   Ik bedoel als je al een TV aan de gang krijgt kun je ook die schotel wel van stroom voorzien.      Je zou kunnen overwegen om een backup systeem in te zetten voor synchronisatie ipv GPS. Er is iets op 100 Khz daarvoor nu ben ik even kwijt hoe dat heet.  (Loran-C) Maar het probleem is hoe dan ook, je gaat toch niet een heel netwerk met zenders in de lucht kunnen houden.      En er wordt van alles geroepen over EMP's maar dat schijnt toch anders  in elkaar te zitten dan men denkt. Het is niet zo dat een EMP puls alles meteen kapot maakt, het moet echt overeenkomen met golflengtes waar zo'n apparaat gevoelig voor is en dat is per apparaat heel verschillend schijnbaar. Ook heeft bepaalde apparatuur van zichzelf al afscherming.   Edit: Loran-c
  • Nieuwe aanmaken...