Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14156 onderwerpen in dit forum

• 2 reacties
    • 734 weergaven
  1. update aston 1.5

• 5 reacties
    • 746 weergaven
  2. fun kaart wel geluid geen beeld

• 2 reacties
    • 903 weergaven
    • 8 reacties
    • 839 weergaven
  3. kaart laden

• 1 reactie
    • 412 weergaven
  4. kaart autoupdate maken

• 2 reacties
    • 782 weergaven
  5. Welke mogelijkheden na de a.s. veranderingen?

• 0 reacties
    • 642 weergaven
  6. Een echte beginner

• 4 reacties
    • 666 weergaven
    • 5 reacties
    • 947 weergaven
  7. kiosk

• 7 reacties
    • 650 weergaven
  8. Intelsat 805

• 5 reacties
    • 996 weergaven
  9. nokia9800 met Aston 1.03

• 1 reactie
    • 433 weergaven
  10. Zelfzoekende kaart???

• 7 reacties
    • 1.5k weergaven
  11. hexfiles

• 4 reacties
    • 875 weergaven
  12. Welke decoder????

• 3 reacties
    • 596 weergaven
  13. multipro

• 5 reacties
    • 402 weergaven
  14. Hoe een smartcard controleren?

• 7 reacties
    • 3.7k weergaven
  15. prille beginner 1 2

• 17 reacties
    • 2.1k weergaven
  16. help het lukt niet

• 11 reacties
    • 755 weergaven
    • 1 reactie
    • 708 weergaven

• Tjonge,een hoop aannames.   Wanneer een receiver vastloopt bij het opstarten en er niet meer uitgeraakt, of in een boot-loop terecht komt, kan men via de bij opstarten keuzemogelijkheid opstarten in het andere besturingssysteem en van daaruit het haperende besturingssysteem herstellen (gemakkelijk her-flashen).   ik heb in ongeveer 25 jaar nog nooit meegemaakt dat mijn ontvangers vastlopen bij het opstarten.   Iets met appels en peren vergelijken?   Of er is gewoon  geen markt voor zulke combinaties. Ons? Koninklijk  meervoud? Moet je met majesteit aangesproken worden?   Tjonge, een complot theorie.     Bij deze.    
    • lijkt me een beetje veel complottheorie dergelijke soort dual boot receivers zijn niet levensvatbaar is de oorzaak   Voorts zijn wij consumenten al sinds ik er ook bij behoor altijd kritisch m.b.t. hun rechten. Wellicht start je gewoon eens bij de allereerste berichten op sat4all en leest je in wat sinds 25 jaar over die kritiek op providers hier geschreven is.
    • Eigenlijk had Pritel in aanvang moeten melden wat voor apparatuur en welke providers hij gebruikt in beide "filialen"  
    • of het laatste is voor mij duidelijker maar oké.   Tijdschema's en planningen veranderen, dus sneller FM uitschakelen beste @Noordzee kost altijd meer geld. @Psychosammie , ik had voor de gein een klein Dab+ transistorradio aangeschaft voor mijn moeder en die heb ik eerst eens getest met spriet antenne. Op de eerste verdieping kreeg ik ontvangst van 75% van de beschikbare zenders op zolder had ik alle zenders dus 100%. (2017) Op nieuwe locatie, had ik een Dab+ usb stick met lossen Koenig sprietantenne en daar kreeg ik maar net 50% van de beschikbare zenders, in het dal gelegen van Maastricht. (2018~2019) Op weer een nieuwere locatie vang ik alle zenders 100% met spriet antenne als ik die dichtbij het grote raam hang. Echter nu is die Dab+ usb stick stuk. (heden)   Bij nieuwbouw kan het verkeren... hetgeen meestal ligt aan de gebruikte materialen zoals aluminium gecacheerde spouwisolatie en ook metaaloxiden bedampt dubbel glas. En niet te vergeten aan stoorzenders van kapotte sensoren waar je het al eens over had in een andere vraag.   Dab+ is best aardig om naar te luisteren ook in de leefruimte van je woning. @wortellica kan dat zeker bevestigen met z'n nieuwe aanschaffing van Teufel. Het grote verschil is naar wat je luistert mbt Dab+ , FM of internet radio. Ik luister nu een tijdje alleen nog Tidal in hifi kwaliteit zonder nieuws en of reclames.   Heel veel hangt af van de juiste dekkingsgraad in je regio en op locatie. @de vrije fries thanks        
    • De mensen die deze post volgen vragen zich misschien af wat het voordeel is van dual boot en de combinatie van Enigma2 - Android. Ten eerste Dual boot:   Wanneer een receiver vastloopt bij het opstarten en er niet meer uitgeraakt, of in een boot-loop terecht komt, kan men via de bij opstarten keuzemogelijkheid opstarten in het andere besturingssysteem en van daaruit het haperende besturingssysteem herstellen (gemakkelijk her-flashen).    Ten tweede de combinatie Android - Enigma2:    Enigma2 laat providers tot hiertoe niet toe om uw locatie te bepalen, zeker als je via satelliet kijkt. Het voordeel hiervan is dat het bordje "Sorry U kunt dit programma niet bekijken in het buitenland." niet tevoorschijn komt. Het voordeel van Android daarentegen is dat de app's veel gesofisticeerder zijn en veel meer mogelijkheden bieden dan in Enigma2. Bij slechte weersomstandigheden biedt het kijken via een app met gestreamde inhoud een tijdelijke oplossing. Wat ons opvalt, we hebben ondertussen zeker een tiental Dual boot receivers gevonden, doch deze zijn bijna allemaal van de markt verdwenen. Waarschijnlijk zit het groot kapitaal hierachter (de providers) die er tot elke prijs op uit zijn om hun inkomsten te verhogen (al of niet gerechtvaardigd, men betaalt voor een abonnement ongeacht waar men zich bevindt). Het wordt stilaan tijd dat de gebruikers op hun rechten gaan staan. Benieuwd naar jullie commentaren!
  • Nieuwe aanmaken...