Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14151 onderwerpen in dit forum

1. Playboy TV

• 2 reacties
    • 760 weergaven
  2. Satelieten.Schotel , Diameter

• 1 reactie
    • 541 weergaven
    • 2 reacties
    • 783 weergaven
    • 12 reacties
    • 919 weergaven
    • 0 reacties
    • 558 weergaven
  3. mastera II-fun5-1 files-programma? 1 2 3 4

• 46 reacties
    • 4.6k weergaven
  4. alle NL zenders weg!!

• 5 reacties
    • 1.4k weergaven
  5. DSX6070

• 1 reactie
    • 514 weergaven
  6. Frequenties formule 1?

• 4 reacties
    • 1.1k weergaven
  7. eurosport

• 5 reacties
    • 705 weergaven
  8. hulp gevraagd

• 3 reacties
    • 599 weergaven
  9. Tv????

• 1 reactie
    • 466 weergaven
    • Sat4all vriend

disney mozaiek

• Sat4all vriend
    • 0 reacties
    • 581 weergaven
  10. Alkohol vrij

• 6 reacties
    • 605 weergaven
  11. Magic module

• 3 reacties
    • 519 weergaven
  12. schotel draaibaar ?????

• 6 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 0 reacties
    • 426 weergaven
    • 48 reacties
    • 9.2k weergaven
    • 6 reacties
    • 901 weergaven
  13. Welke receiver? (n00b)

• 5 reacties
    • 724 weergaven

• Zelfde geldt voor de door jouw geopperde generator. Tenzij je alleen de apparatuur die je wilt gebruiken direct op de generator aansluit. 
    • Het is geen discussie over de EU Data per se maar over de noodzaak dat elke sector die uitstoot aan broeikasgassen moet verlagen. (zal moeten)   een pdf die ook interessant is om te lezen: https://library.wmo.int/viewer/69075/download?file=State-Climate-2024-Update-COP29_en.pdf&type=pdf&navigator=1   Zoals reeds eerder vermeld gaat CO2 sneller in de atmosfeer uit de gebonden toestand als het warmer wordt, warmer geworden is dan voorheen. Nogmaals permafrost bijvoorbeeld. Of hoeveel CO2 neemt zeewater op <> of geeft het af bij desbetreffende temperatuur? Onze algehele existentie bestaat deels uit het vermogen Carbon=koolstof te binden in levende materie en relevante ijzige en/of koude opslag.   Mocht Ryanair zich daarvan niets aantrekken en als vliegbus met houten banken de prijzenoorlog blijft voortzetten, en daar ging het om, moeten ze maar oprotten uit Maastricht - Aachen Airport en andere luchthavens.   Over het minder consumeren, kan ik je wel volgen. Is niet NIETS consumeren. Dat is ook precies wat ik aangaf is jouw vliegreis zo broodnodig?      
    • Was het niet zo dat de uitstoot van vliegtuigen maar tot een hoogte van 900m gemeten werd en daarboven niet meer? En is het niet zo dat de uitstoot op 10Km hoogte 10 x vervuilender is dan de uitstoot van verkeer op grond niveau omdat het op 10 Km hoogte zelfs 10 tallen jaren in de lucht blijft hangen maar wordt alleen maar naar de werkelijk uitstoot gekeken? Maar dan nog: Kijk naar het kaartje met vervuiling in de lucht voor corona, tijdens corona en na corona. De boeren bleven tijdens corona gewoon door boeren, de scheepvaart bleef gewoon doorgaan, de auto's waren wel wat minder maar ik stond nog in de files dus dat was zeker niet met 50% afgenomen, het openbaar vervoer was veel minder geworden omdat men de auto pakte en er werd meer thuis gewerkt dus daar werd juist weer meer verwarmd. Het enige wat wel drastisch was afgenomen was de luchtvaart en het toerisme. Gevolg dat we veel blauwere luchten hadden, het water veel helderder was, dieren zichtbaar werden op plekken waar je ze normaal nog nooit had gezien enz. en de kaartjes duidelijk aantonen dat de lucht zonder vliegtuigen plots veeeel schoner was geworden.   Dan kun je wel zeggen dat het allemaal onzin is maar de praktijk heeft het bewezen dat een drastische vermindering van het vliegverkeer een enorme verbetering geeft. Dit vind ik altijd zo'n dog reden Dus als ik het niet steel dan doet een ander het wel en daarom is het niet erg?   Wij hebben hier nu een ernstig probleem met stikstof (door wie zijn toedoen laat ik dan even buiten beschouwing) en dat kan simpel opgelost worden door  66,8 miljoen reizigers in 2024 waarvan er ruim 42,5 miljoen reizigers direct van of naar Schiphol vlogen gewoon met de helft in te gaan perken.   Maar ja.......... ontneem iemand zijn pleziertjes en het wordt hommeles.
  • Nieuwe aanmaken...