Ga naar inhoud


stevenvc19

Lid
  • Items

    409
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

1 Volger

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Mechelen (Antwerpen)

Recente bezoekers van dit profiel

3108 profielweergaven

stevenvc19's prestaties

Rijzende ster

Rijzende ster (5/8)

  • Reageert goed Zeldzaam
  • Conversatie starter

Recente badges

  1. Ik ben van uit de buurt, dus als je wat meer info kan geven, engageer ik me graag
  2. bruno gaf eigenlijk zijn coördinaten aan. eigenlijk is die vraag simpel te beantwoorden. Alle satellieten waarvan de lengtegraad in het groen staan kan hij ontvangen. Zie onderstaande linken: https://www.lyngsat.com/europe.html https://www.lyngsat.com/atlantic.html zie
  3. Deze ochtend kwamen 2 muxen uit NRW bij mij binnen. Kanalen 9B en 9D. Ikzelf woon niet ver van Willebroek, de dakantenne -type Nedis ANORV80ME- staat noordelijk gericht op Roosendaal. Ik vermoed uitzonderlijke condities. Mocht ik op regelmatige basis dit signaal kunnen ontvangen zou ik overwegen een antenne gericht op Aachen te plaatsen. Al is dit hoogstwaarschijnlijk te ver voor reguliere ontvangst. (Ik kan de muxen 7D en 7C overdag al niet ontvangen en hiervan zijn de zendmasten veel korter bij)
  4. Wat ik doe is de rotor op nul, dan de schotel er mooi in het verlengde op, dan met usals de motor naar Astra 4 sturen en dan op de paal aan de motor draaien tot de schotel de goede richting uitkijkt. Je kan dat vrij nauwkeurig doen adhv Dishpointer en een herkenningspunt in de buurt. Mocht er geen signaal komen zou ik met de elevatie van de schotel spelen. (er van uitgaande dat de elevatie van z'n motor mooi op de 51°N staat, natuurlijk. maar dat was volgens mij al goed. Dank is het een fluitje van een cent. Heb eergisteren mijn eigen gemotoriseerde schotel zo opnieuw uitgericht nadat deze door een stormbui was omgewaaid.
  5. Probleem is dat BrunoVP enkel ontvangst heeft op 13E en (vermoedelijk)19.2E maar geen signaal op eender welke andere satelliet...
  6. @BrunoVP: Zoals ik je geschreven heb, heb je het klaargespeeld om jouw schotel toevallig op 19.2E en of 13E min of meer uitgericht te hebben, terwijl je voor de rest van de Clarke Belt met je schotel te veel naar onder of naar boven kijkt. Ik ga zo snel mogelijk tijd vrijmaken om je te komen helpen.
  7. Is alles nu mooi uitgericht? Wat zijn de uiterste satellieten die je ontvangt?
  8. Ik heb zelf gemerkt dat Bruno zijn rotor niet juist werkt. Ik had niet het juiste gerief bij om vast te kunnen stellen of het probleem aan de rotor zat, of de bekabeling, of de ontvanger. Maar na wat eliminatie had ik alleszins een zeer zwaar vermoeden dat er een probleem is met zijn rotor. Om die reden kon ik Bruno ook niet verder helpen met het afstellen van z’n schotel. Bruno heeft geprobeerd om z’n rotor te repareren, dat heeft klaarblijkelijk even gewerkt. Ik durf met zekerheid te zeggen dat Bruno zijn probleem opgelost zal zijn wanneer hij een nieuwe rotor in z’n installatie hangt. Dan moet hij natuurlijk nog gewoon alles juist uitrichten. Of hij mag me steeds om hulp vragen bij het uitrichten.
  9. Noemt dat tegenwoordig niet gewoon "CI+ module"? 😉
  10. Als je binnenkort wil finetunen, geef me een seintje. Dan kom ik met veel plezier nog eens langs.
  11. Zie de post van Sprietje en Alex1970:
  12. Dat ziet er zeker aanvaarbaad uit, Echter, om optimaal af te stellen kan je best met de monitor naast de schotel zelf kijken of de schotel zachtjes naar boven of beneden trekken een beter of slechter resultaat oplevert. Vergeet niet dat je met je draaiende opstelling steeds terug naar jouw "nulpunt" (4.3e) moet om je schotel te finetunen. Er zijn hier op dit forum enkele schitterende handleidingen te vinden die je hiervoor kunt gebruiken. Volgens mij ergens in dit onderwerp ook al eens aangehaald.
  13. Ik denk dat Bruno nog eens volgende zaken moet dubbelchecken: - Motor op zijn keukentafel laten draaien door deze aan te sluiten op de VU dmv de grijze coax die we gebruikt hebben. => indien deze niet draait, andere coax. Indien wel draait, monteren aan de mast incl schotel maar zonder de coax naar de LNB aan te sluiten. wanneer de motor weer gemonteerd is en draait met de schotel er aan, dan weer de coax naar de LNB aansluiten en nogmaals dubbelcheck of de motor dan nog steeds draait. => draait de motor niet: probleem langs de kant van de LNB. Tijdelijke kabel leggen tussen motor en LNB. Checken of er geen kortsluiting in dit gedeelte van de kabel zit en of er toch niets mis is met de LNB (Kans lijkt me klein. Maar meten is weten) lees: test even een andere LNB. mocht de motor toch draaien met alles weer aangesloten zoals het was aangesloten gisteren. Dan mag Bruno met recht en rede nieuwe klompen kopen, denk ik. Geen idee wat het probleem gisteren dan was! OPGELET: ook als je de coax tussen de LNB en motor gaat vervangen of los/ vast draaien: zet de VU zonder stroom! Ps: ik heb gisteren met Bruno gecheckt of de kabels naar LNB en Receiver op de juiste connector op de motor waren aangesloten en dat leek te kloppen met de markering op de stickers van de motor. Alleszins: vanaf dat Bruno de motor weer draaiend heeft gekregen kunnen we verder gaan met het uitrichten.
  14. Ook hier heb ik rekening mee gehouden. Heb de motor daarom ook naar 19.2E en willen sturen om juist te dubbelchecken of de motor wel correct draait en dat deed hij ook niet. De motor heeft weken zonder spanning gestaan doordat de coax naar de ontvanger al die tijd niet aangesloten is geweest.
  15. Ik bedenk me opeens… kan een probleem in de kabel naar de LNB (of de LNB zelf) misschien ook dit effect hebben op de motor? Het leek alsof de motor niet voldoende spanning kreeg om te kunnen draaien of dat er ergens een te grote mechanische weerstand op de motor was…
×
×
  • Nieuwe aanmaken...