-
Items
899 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
8
Aanvullende info
-
Geslacht
Mannelijk
-
Interesses
Reizen
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
AEO's prestaties
Mentor (6/8)
- Zeldzaam
Recente badges
-
Ja, ook mijn schotel blijft in gebruik. Met name de vele zenders uit het Verenigd Koninkrijk zou ik niet willen missen. Welke provider je ook kiest, er zullen nooit de zenders van b.v. ITV bij zijn, en Channel 4 en 5 ook niet. En nu ze in HD uitzenden, verdere uitleg overbodig.
-
Precies, maandelijks opzegbaar. En ik kan ook nog op mijn smartphone kijken, als ik dat zou willen.
-
Ik heb mijn abonnement omgezet naar kijken via de app. Ik ga van € 26,50 dan naar € 14,95 per maand. De schotel gaat niet weg, die gebruik ik voor de vele FTA zenders die er nog zijn. Ik ga het een poosje aanzien, en bevalt het me niet, dan ga ik verder shoppen.
-
Hoi satvrienden. Ik ben al vele jaren klant van Canal Digitaal, en inmiddels is dat Canal+ De abonnementskosten worden automatisch van mijn bankrekening afgeschreven en het gevolg is, dat je daar verder niet naar kijkt. Maar op dit moment ben ik best wel geïrriteerd door Canal+. Jullie hebben dat vast wel gelezen bij mijn berichtjes bij "Schotelpark". Toevallig zag ik op het internet iets over "NLZiet, en dat is kijken via een app voor slechts € 7,95 per maand voor de ontvangst op 1 tv. Ik ging voor de aardigheid eens kijken bij mijn afschrijvingen van Canal+, en € 26,50 vind ik nogal prijzig. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met NLZiet? Hun pakket met 41 zenders vind ik wel voldoende, en de rest kijk ik FTA via de satelliet.
-
Ah, zo dus. Ik kijk naar de Duitse zenders die FTA zijn, en dat zijn er best wel veel. Maar ik kijk veel meer naar de Engelse zenders via Astra 2. En voor de Nederlandse zenders gebruik ik nu dus even de app van Canal+. De tv in de slaapkamer heeft die app niet, maar daar gebruik ik nu dus de module 803. Eigenlijk past dit draadje niet meer bij Schotelpark, maar kan beter onder het hoofdstuk Canal Digitaal vallen
-
Helaas geen tweede slot voor een module. Momenteel kijk ik via de app van Canal+ naar de Nederlandse kanalen, en ik moet zeggen dat het meevalt. In het verleden keek ik wel eens via de app als er een zware stortbui was, maar nu gebruik ik die app, vanwege de problemen met de module Die module gebruik ik nu voor de tv in de slaapkamer. Daar werkt het zonder problemen. Ik ga bij zo'n satellietboer een witte module met wereldbol halen, en die dan in de huiskamer gebruiken. En wat bedoel je met de HD+ module, is dat die witte met wereldbol? En welke tv is dat, een Sony?
-
Gelukkig hoef ik me niet te verantwoorden over mijn keuze. Ik wil nu eenmaal geen aparte tuner, daar ben ik zo'n 13 jaar geleden vanaf gestapt, toen ik mijn eerste Smart tv van Samsung kocht, en die rechtstreeks op de schotel kon aansluiten. Dat is me altijd goed bevallen. Ik denk dat ik binnenkort bij de satellietwinkel zo'n witte module met wereldbol ga halen, en daar de opnieuw geactiveerde smartcard in ga doen, die gebruik ik dan met de Sony tv. De Smart Cam 803 ga ik dan in de slaapkamer gebruiken. Ik zit stiekem te hopen dat de Smart Cam 803 en de oude smartcard met witte module dan gewoon beiden aktief blijven😎😎😎
-
Ik heb een wat grotere schotel die meer ovaal is van het merk Cahors. Dus speciaal om 4 lnb's te kunnen plaatsen. De ontvangst is op beide tv's erg goed, ik gebruik lnb's met zeer laag ruisgetal (0,1 dB) dus ze kletsen maar wat bij Canal+. Ik heb even een lijst op het internet gezocht betreffende de tv's die door Canal+ goed worden bevonden. Ik heb een Sony XR-55A80J, en die zou nu volgens die lijst niet met die module kunnen werken. Maar een jaar geleden was deze tv volgens een lijst die toen circuleerde dus wel oké. Dat klopt natuurlijk ook wel, want de module heeft bijna een jaar goed gewerkt met deze tv. Canal+ suggereerde dat ik een fabrieksreset zou moeten proberen, maar ik vraag me af of dat zou werken. Ik zal de nieuwe module komende week terug sturen. Ik bleek toch nog een oude module te hebben, donkere met wereldbol. Daar had ik ook nog de oude smartcard in, terwijl ik eerst dacht dat ik die had weggegooid. Canal+ heeft de oude smartcard weer geactiveerd, maar ook hier bleek het beeld te storen, en dat is waarschijnlijk omdat de module te oud is. Ik kan bij een satellietboer de nieuwere witte module met wereldbol halen. Zijn er hier mensen die de witte module met oranje smartcard gebruiken in een tv van Sony, en werkt dat dan zonder storingen?
-
Ik ga na het weekend dus een finetuning voor de Astra 3 doen, dan gebruik ik het infokanaal van Canal Digitaal, omdat die een zwakker signaal heeft. Op Astra 1 en 2, en de Hotbird heb ik vaak 100% signaal en ook 100% kwaliteit. Op Astra 3 zit ik rond de 70% of hoger. Dat is iets wat ik vreemd vind, op dezelfde satelliet zitten soms kanalen die in kwaliteit iets lager zijn, b.v. 66%, terwijl andere transponders op dezelfde satelliet 100% halen. Ik denk dat ik de schotel voor de FTA zenders hou, en ga overstappen naar een kabelboer.
-
De nieuwe module doet hetzelfde, probleem blijft dus. Volgens Canal Digitaal moet het signaal goed zijn, kwaliteit 80% of hoger. Bij mij is dat 76%, dus ik ga de lnb voor Astra 3 nog wat finetunen. En anders toch maar naar b.v. Ziggo. Canal+ gaat dus mij denk ik als klant verliezen.
-
Als ik deze vervangende module binnen heb ga ik hem meteen testen. Ook in het menu kijken, want als daar dezelfde fout (08) in zit, dan ga ik ze dit keer bellen.
-
Ceesv, wat jij liet zien kon ik in mijn menu niet vinden. Maar misschien hangt het wel van de tv af, hoe het menu eruit ziet. Bij Operator Profile stond bij de status vermeld: fou (08) en daar kon Canal+ blijkbaar niets van maken.
-
Feit blijft, dat de module al bijna een jaar probleemloos werkte in mijn huiskamer tv, dus de tv is wel degelijk geschikt. Het verbaast mij dus wel, dat de module ook blijkt te werken in de oude tv in de slaapkamer.
-
Ah, bedankt. In de app van Canal+ vond ik geen nummer om te bellen, dus ik dacht dat ze dat met opzet deden. Ben benieuwd wat de nieuwe module gaat doen. De oude module waar je een smartcard in moest doen heb ik niet meer, en ook de smartcard niet. Die heb ik weggegooid toen ik de nieuwe module kreeg. Het gekke is, dat ik op de oude Samsung tv geen zenders van Nederland had geïnstalleerd, behalve dan BVN. We kijken boven zeer weinig tv, en als we kijken, dan zijn het hoofdzakelijk de kanalen uit Engeland. Vanwege die problemen met de module heb ik even een paar zenders van NPO en RTL geïnstalleerd en toen de module in de tv gestoken. Daar werkt die module echter probleemloos, op dat oude toestel, en dan denkt Canal+ dat mijn nieuwe oled tv van Sony niet geschikt zou zijn, stelletje sukkels zitten daar! Op dit moment kijken we in de huiskamer via de app van Canal+, dat werkt op zich wel goed, en je kan ook iets vanaf het begin kijken, maar het werkt wel langzaam.
-
Nee, er is mij toegezegd dat ik een nieuwe module krijg. Hopelijk is het probleem dan voorbij. Er werd eerst gezegd dat mijn tv mogelijk niet geschikt was voor deze module. Ik zei, dat de tv al die tijd al goed had gewerkt met de module, en waarom zou hij dan opeens niet meer geschikt zijn? Ook konden er misschien wat pinnetjes in het moduleslot krom zijn. Maar hoe kan dat dan, als de module er al die tijd goed werkend in had gezeten? Ik zei, dat de storing op alle FTA kanalen ontstond, dus ook b.v op de BBC kanalen, en als ik de module verwijderde die beeldstoring voorbij was. Hun antwoord was, dat Canal+ de BBC kanalen niet ondersteunde! Zo zie je maar weer dat ze niet lezen wat je schrijft. Vroeger kan ik me herinneren, kon je ze bellen. Die mogelijkheid kon ik nergens meer vinden. Dit voorspelt weinig goeds voor Canal+, want zo gaan ze klanten verliezen. De enige reden dat ik er nog ben, is dat ik zelf de kanaalvolgorde wil kunnen bepalen. Maar als een nieuwe module geen oplossing geeft ga ik toch weg. Ze vroegen ook of ik de tv kon resetten naar de fabroeksinstellingen, dat doe ik niet, want ik heb mijn beeld bij aankoop laten calibreren, en dat wordt dan ongedaan gemaakt. Maar goed, ik wacht nu de module af. Deze module, waarvan Canal+ zei, dat mijn tv waarschijnlijk niet geschikt voor was, doet het wel in mijn oude Samsung tv in de slaapkamer, die al meer dan 12 jaar oud is.