-
Items
2.596 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
30
Aanvullende info
-
Geslacht
Mannelijk
-
Locatie:
.
-
Interesses
.
Recente bezoekers van dit profiel
33.847 profielweergaven
a33's prestaties
-
Mooi dat het voor jou is opgelost. Ik vraag me af wat voor fout in de V-Box daarvoor de oorzaak is? Voedingprobleem, of losse soldeerverbinding op de printplaat of zo? En het lijkt nogal toevallig dat twee apparaten tegelijk defect zijn geraakt. Zou er een relatie kunnen zijn tussen de defecte V-Box en het feit dat de actuator 'de geest heeft gegeven'? Wat was het probleem met de oude actuator? Ik zou nog nieuwsgierig zijn naar de oorzaak van de defecten. Groet, A33
-
Nou ja, het lijkt erop dat er 6 LNBs op deze schotel zitten. Dus meer dan de 4 quads, die hij noemde. Ik weet niet of het een T55 of T90 is, en heb dus niet echt een idee over de onderlinge afstanden, en welke LNB voor welke sat is. Nogal onduidelijke en onvolledige informatie bij de vraagstelling dus. Voordat dat is opgelost, zijn we wellicht 20 posts verder....
-
Ik snap niet helemaal wat je gedaan hebt en waarom. Eerst maar even checken: 1. Heb je ervoor gezorgd, dat het "oog" aan het einde van de actuator stang niet kan draaien tijdens het elektrisch in- en uitschuiven? 2. Wat was de bedoeling van de test met "eerst handmatig uitdraaien"? 3. Zit de pulse-sensor nog steeds zoals je deze actuator ontvangen hebt? 4. Was het antwoord op deze vraag dus "ja"? Dan was de actuator wel in een rare toestand afgeleverd. Komt hij direct uit de fabriek, of ergens anders vandaan? Als hij met deze stand van de limitswitches geleverd is, is er misschien ook iets vreemds met de sensor.... Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Groet, A33
-
Ach ja, ik zat te slapen. Dat stond er al duidelijk bij in de tekening, in het duits. Ik had vooral naar de foto gekeken... Groet, A33
-
Als je echt al van alles geprobeerd hebt, dan is het mogelijk geen probleem van de eindschakelaars. 1. Stopt de actuator steeds precies op het punt, waar het nokje op de witte cylinders de schakelaars "uit" zetten? 2. Zo ja: Ik neem aan dat de onderste schakelaar uitschakelt bij geheel ingetrokken actuator, en de bovenste schakelaar bij meer uitgeschoven actuator? Heb je het schroefje op de cylinders al eens losgedraaid en het bovenste deel van de cylinder al eens verwijderd? En kan de actuator dan verder uitgeschoven worden? Maar als veranderingen aan de cylinders niks veranderen, moet er iets anders aan de hand zijn. Groet, A33
-
second opinion gevraagd over defecte dreambox DM920
a33 reageerde op a33's onderwerp in De rokende soldeerbout
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties weer, en voor de links. Als ik het zo lees, is de kans groot dat er meer aan de hand is dan alleen een probleem aan dit spanningsregel-ic. Ik had eigenlijk gehoopt, dat iemand zou zeggen ja dat is een bekend probleem bij de DM920, dat ligt daaraan en dat is simpel te verhelpen. (Zo ging dat vroeger bij mijn XSAT410 ontvangers: daar waren 3 bekende problemen met condensatoren, die hadden elk duidelijke symptomen en waren makkelijk te vervangen.) Als ik het zo lees, is er hier waarschijnlijk meer aan de hand, maar ik heb niet de apparatuur of de vaardigheden om dit aan te pakken. En een aantal van jullie zeggen: niet aan beginnen (ook al kost die ene IC dus waarschijnlijk maar 4 euro). Jullie (in ieder geval @Frans B ) mogen dit dan een oude box noemen, ik gebruik zelf tot nu toe als hoofd-ontvanger een Rebox RE-9000, die is denk ik nog een stuk ouder. Mij leek deze DM920 dus een mogelijke verbetering, ook omdat hij multistream ontvangst aankan, en dat wil ik graag! Overigens: er zat een ventilator in deze DM920. Dus oververhitting is waarschijnlijk niet de oorzaak geweest. En meer info over het defect en hoe dat ontstaan is, kan ik vermoedelijk ook niet achterhalen. Al met al: bedankt voor jullie informatie. Het is denk ik definitief: einde oefening. Dus goede antwoorden op mijn vraag naar een second opinion! Groet, A33 -
second opinion gevraagd over defecte dreambox DM920
a33 reageerde op a33's onderwerp in De rokende soldeerbout
Ja, de rode LED brandt. En ja, dat vierkante IC-tje dat er los was bijgevoegd, is vermoedelijk van de printplaat losgesoldeerd. -
second opinion gevraagd over defecte dreambox DM920
a33 reageerde op a33's onderwerp in De rokende soldeerbout
Bedankt alvast voor jullie hulp. Vermoedelijk dus een spanningsregelaar-IC? Ik vraag me dan af: - is die vanzelf losgekomen? - is die kapotgegaan, uit zichzelf? En door de reparateur losgesoldeerd, maar niet vervangen? - is die kapotgegaan, omdat er ergens anders iets defect is, wat door de reparateur niet gerepareerd kon worden (of niet gevonden is)? Is dit IC bij de DM920 een bekende oorzaak van defecten? Wat ik kan zien op de IC, met een loupe, maar het blijft lastig te zien dus ik kan er iets naast zitten: TPS of IPS 65251 of 65751 TL 59LG2 of 59IG2 of 4 ipv 5 ARRO G4 Er zit een vergelijkbaar circuitje op het moederbord, zie ik, met 3 van die 4R7 (weerstanden?). Daar ontcijfer ik op de chip (beter te lezen!): T. S 65251 TI EBI G2 maar die E kan ook wat anders zijn CL10 G4 Groet, A33 -
second opinion gevraagd over defecte dreambox DM920
a33 plaatste een onderwerp in De rokende soldeerbout
Ik kreeg een defecte DM920 in handen, die klaarblijkelijk al eens bij een reparateur geweest is: Een vierkant IC was er los bijgevoegd. Hele printplaat ziet er zo uit: Ik dacht eerst dat dat IC van links beneden op de foto vandaan kwam: Maar ik vond ergens op sat4all een andere foto van de DM920 waar die plek er net zo uitzag, en vond toen een plek linksboven op de foto waar die IC vandaan lijkt te komen: Je ziet daar op de printplaat ook nog de resten van een soort vloeistof/flux?, lijkt het. Als ik 'm zelf opstartte, kreeg ik een rode LED, en kon niet in de rescue mode geraken. Andere voeding maakte niks uit, ook met de tuner eruit geen verandering. Ik heb verder geen ervaring met dit apparaat (of andere linux?-apparaten). Ik vermoed dus dat dit moederbord einde oefening is, temeer ook omdat reparaties op dit soort miniatuurnivo veel te hoog gegrepen zijn voor mij. Maar ik dacht: nog even een second opinion vragen of de specialisten hier dat ook zo zien. Ik heb helaas geen idee van de bevindingen van de eerdere reparateur, en weet ook niet wie dat was. Ik begrijp dat dreambox inmiddels failliet is gegaan, zodat een nieuw moederbord kopen ook geen optie is... Dus mijn vraag is: lijkt dit inderdaad een te complex probleem, om nog te willen repareren? Groet, A33 -
Off-topic: Volgens mij gaat het er bij een forum als dit om, dat iedere post (potentieel) bijdraagt aan het helder krijgen van het probleem, en aan het helder krijgen van de mogelijke oplossing(en). Om er één post, en één poster, uit te halen als de oplossing en degene die "de oplossing" heeft gebracht, vind ik onzin. Dat dit zo in de huidige forumsoftware instellingen wordt ondersteund, en zelfs gepromoot, vind ik zonde. En het geeft een competitief tintje aan het forum, waar ik absoluut niet achter sta. Uiteindelijk is het proces van het oorspronkelijk geformuleerde probleem, naar de mogelijke oplossing(en), veel belangrijker en leerzamer. Zo'n "oplossing"-markering leidt daarvan alleen maar af. Het forum-management had en heeft daar kennelijk een andere mening over, helaas. Dus laat de post van @ceesv rustig staan als "oplossing". Hij ook weer blij! Overigens kan je volgens mij zo'n "oplossing"-markering ook weer ongedaan maken, maar laat het maar lekker zitten, ik zit daarop niet te wachten. Integendeel. Waar het om gaat, is dat jij met een duidelijke post terugkoppelt hoe het met jouw vraag/probleem is afgelopen, wat je dus ook gedaan hebt. 👍👍 Wat overigens ook niet zoveel zegt, is een 'like' of 'bedankt' geven onder een post. Want normale leden kunnen niet zien, van wie die like dan komt. Terwijl juist die informatie duidelijk zou bijdragen, aan het ondersteunen van het 'community'-gevoel. Het forummanagement vindt dat effect kennelijk alleen belangrijk voor de zogenoemde VIP-leden…. Einde off-topic. Groet, A33
-
Aangezien in jouw geval de TV de AB-ontvanger ongewenst "overrulet", moet je de TV op SLAVE aansluiten. Dan kan dus de AB ontvanger (op MASTER) bepalen dat de AB ontvanger "controle" heeft. De AB ontvanger moet dan dus geen spanning op de antennekabel hebben, als je via de TV tuner wilt kijken. Is de AB-ontvanger op dezelfde TV aangesloten? Of op een aparte TV/monitor? Soms kan je ook nog gebruik maken van doorlusfuncties van een ontvanger. En zo'n splitter als jij gebruikte (Schwaiger VTF8842) kan ook werken, als beide apparaten niet tegelijkertijd spanning op de antennekabel hebben. Groet, A33
-
Ziggo stopt ESPN-zenders in basispakket en verhoogt prijs voor alle tv-klanten
a33 reageerde op de vrije fries's onderwerp in Nieuwsberichten
Maaruh.... Voor de ESPN-compleet liefhebbers gaat de prijs dan van € 17,95 naar € 2,50, begrijp ik dat goed? Dat zetten ze er niet duidelijk bij. Inderdaad een reden om flink te klagen . Groet, A33 -
Dus dit ben je ook alweer kwijt? Geen merktekens aangebracht of zo, zodat je je afstelling niet al te moeilijk terug kon vinden? Je maakt het jezelf niet makkelijk...
-
Ik denk niet dat "al het zoeken" dan eenvoudiger wordt. Hij heeft al 10873 als frequentie, hij heeft al diseqc 1.0 LNB-1. Dat zou dus helemaal geen verschil maken, als hij nu plotseling met een single LNB aan de gang ging; hij heeft dat allemaal nu al, met zijn monoblock LNB. Het probleem dat hij desondanks "geen ontvangst" heeft, wordt daardoor niet anders. @Wijn : Ik blijf benieuwd naar de uitkomst van deze test: Groet, A33
-
Geeft de Xsarius HD Easy niet aan op welke frequentie hij een bepaald signaal ontvangt? C.q. Kan je niet kiezen op welke frequentie hij meet? Geef eens aan op welke frequenties hij die 75% kwaliteit, die jij noemt, dan ontvangt. Dan kunnen we kijken bij welke satelliet die zou kunnen horen. Maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de LOFs bij 13E verkeerd staan. Als je signaalkwaliteit hebt, is het interessant om een scan te doen op die frequentie. Dat geeft de meeste informatie. Groet, A33
