Ga naar inhoud


hcfreak

Lid
  • Items

    262
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over hcfreak

  • Verjaardag 30 april

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Brabant
  • Interesses
    Home Cinema, sport

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

hcfreak's prestaties

  1. Heren bedankt voor het meedenken. De kwestie is opgelost. Oorzaak; om een echt duistere reden heeft CD mijn abo gekoppeld aan een card voor een abo wat ik betaalde voor mijn zus op Cyprus en die ik in 2020 stop gezet heb (ze ging streamen op een abo van haar zoon ziggo of iets). Een raadsel natuurlijk want na het stop zetten heb ik tot een paar dagen geleden steeds kunnen kijken met de card (waarvan CD nu zegt dat er geen actief abo aan gekoppeld is) die ik zelf al tig jaar gebruik. Ze sturen me een nieuwe card op en dat kan alleen een card op voor het card nummer van mijn zus (die card heb ik dus niet meer maar daar komt nu dus een nieuw voor) Maakt mij niet uit op welk nummer van de card mijn abo "loopt". Ik heb na het stopzetten in 2020 ook nergens meer over contact gehad met CD. Mijn huidige card tot leven brengen kunnen ze niet (het abo staat op niet actief werd mij per chat medegedeeld)
  2. Er is zeker ontvangst van Astra 3 en ik he reeds 2 keer tevergeefs mijn smartcard geactiveerd. Dat wil zeggen conclusie juist: nieuwe smartcard aanvragen? `Mijn kaart uitlezen snap ik niet wat dat toevoegt (nogmaals ik ben een sat nit wit)
  3. Mannen bedankt voor de supersnelle response. Ik begrijp dat ze een kapotte smart card moeten vervangen een hele geruststelling. Ik ontvang CD info en nieuws met mijn VU+!!! (maar dus alle zenders van mijn abo bij CD zoals de NPO zenders niet) Dus toch een defecte smartcard? Ik moet er niet aan denken dat ik de LNB's moet vervangen (en mogelijk de schotel opnieuw moet uit laten richten)
  4. Ik heb van de ene op de andere dag geen beeld meer via mijn oude CD M7 in de schuur en ook niet op mijn paradepaardje de VU+ Uno 4k SE in mijn Home Cinema walhalla. In beide apparaten stop ik mijn CD smartcard (die niet meer vernieuwd kan worden las ik op de CD website). De smartcard is erg oud en is nogal eens heen en weer gesleept tussen apparaten. Mijn conclusie is dat de card vervangen moet worden want ik krijg op mijn Technisat Multytenne (4 gekoppelde LNB koppen) ( wel free to air beeld binnen (bv. het 4k demo SES , Das Erste HD, UHD 1 Astra) Mijn conclusie als leek is smartcard overleden. Nu ben ik een nitwit op sat gebied (alhoewel al meer dan 15 jaar een gebruiker) dus heb ik behoefte aan een advies. Wat moet ik kopen, wat kan in de VU+ een CI module? in het slot van de Harde schijf achterin? Of moet ik deze vraag bij CI stuff posten? alvast veel dank
  5. IK weet niet wat er aan de hand was. Ik heb wat zitten rommelen en hij functioneert toch weer normaal!
  6. IN 2021 aangeschaft en m.b.v forumleden geïnstalleerd en geconfigureerd (zelfs de EDIT van mijn JVC projector ontvangen en geïnstalleerd!!) (een lang proces waarbij ik behoorlijk op mijn tenen moest lopen maar met veel geduld van forumleden gelukt) Werkte als een zonnetje, geen HDCP / Handshake problemen meer gehad ook al had ik in mijn set up 2 Feintech splitters (o.a. om een kleine monitor/display van een te verwerken (down scale) signaal te voorzien) die complicerend werken in de keten (set up o.a. UHD player Pana 9004, Vu + SE 4k, Denon A 110) Bij aanschakelen licht dit wonderapparaat even op (integral op de bovenkant wordt in kleur weergegeven) maar na 1-2 seconden dooft de verlichting. Uiteraard (?) ook nergens beeld op mijn monitor en projectie scherm. (hij bleef altijd verlicht tijdens gebruik) Is het apparaat kapot? IK heb alle software (driver) met hulp op mijn PC laptop staan. Moet ik dat allemaal opnieuw voor elkaar krijgen bij de aanschaf van een nieuwe? Nee toch? Dan moet ik m.n. Old Satterhand weer zo gek krijgen om me te helpen (ik heb wel veel aantekeningen gemaakt toen en probeer het eerst zelf) (kan ook nog niet de factuur vinden. Heb hem bij HDF Europe online gekocht) goede raad is duur. Wie bericht mij wat ik het beste kan doen (of nog kan testen)? IK kan niet meer zonder dit wonder.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...