Ga naar inhoud


Boulos40

Lid
  • Items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

1535 profielweergaven

Boulos40's prestaties

Vaker hier

Vaker hier (2/8)

  • Conversatie starter

Recente badges

  1. ik denk dat het deze is: KOKA 799 Eca 500 m black, 298799502 500m coax kabel zwart voor binnen en buiten
  2. besteld: Hirschmann KOKA 799 gr Paul
  3. Update: -coax: zowel de (voorlopige) vaste als de “losse” kabel zijn met massief koperen geleiders, de “kabel keur” coax is verkoperd en dus uit het circuit gehaald (dank Sprietje voor de hint) en toch Hirschmann online besteld -je weet maar nooit- -motor: nog beschikbare gebruikte Moteck op tafel gelegd en aangesloten en getest met: *Leyf 0301: Badr 4 26° E aan satelliet-lijst toegevoegd: met USALS (bellejt!) draaide de motor naar 30° (SIC!) *Aston Méosat: met DiSEqC 1.2 motor terug naar 0° NB: alle aansluitingen spanningsloos verricht, coaxkabel op kortsluiting gecontroleerd voor aansluiting. NB: bij beide apparaten komt er pas spanning op de lnb F aansluiting te staan (het motor lampje wordt groen) wanneer in het menu: “Antenne→Motorised Mount→Satellite Aiming” en bij gebruik van de gele→Oost of groene→West toets. Je kunt dus niet “onaangesloten” meten. NB: Na terugkeer naar 0° reageerde de motor niet meer op gele/groene toets-commando’s van de Méosat; het lampje op de motor blijft dan echter wél groen -zolang in het bovenstaande menu- tot de groene/gele toets gebruikt wordt, dan wordt het oranje, wat duidt op stroomproblemen: mogelijk spanningsval, beide apparaten hebben een externe 12V voeding en moeten 14/18V afgeven? Het kan dus zomaar zijn dat hetzelfde probleem optreedt bij de bij de aan de schotel gemonteerde en tot dusver ongebruikte motor; met al dat water op het platte dak nu niet te controleren.
  4. Mijn Aston ontvangers zijn permanent in gebruik; krijg ter beschikking: Turkse ontvanger Leyf 0301 DiSEqC 1.2 en KabelKeur coax en zal na thuiskomst in het weekend e.e.a. aansluiten en laten weten wat er gebeurt. (Hirschmann is in de burrt nergens op voorraad). ref.: Maak dan een uitzondering voor onze website Done kon niet eerder omdat ik in een grote datatransfer zat.
  5. ref. Sprietje Als je wel 13 tot 18 volt op de ontvanger hebt en de rotor werkt niet dan de vraag, welke coaxkabel gebruik je. Graag merk en typenummer en de prijs per meter die je betaald hebt. -"losse" Coax kabel nieuw uit de verpakking van mijn vroegere provider on: Hangzhou Xingf’a Technology Co.EN 50575:2014/A1:2016-Eca-o36M met massief koperen kern en voorgemonteerde F-contacten. -bestaande coax ingebouwd, kan ik niet aan maar is dezelfde als gebruikt in de huidige functionerende installatie: massief koperen kern en dubbele isolatie. -ik kan natuurlijk om alles uit te sluiten een nieuw stuk monteren: aanbevolen spec? ref.bellejt Het Franse Aston menu→Antennes is met keuze vaste antenne of motor (detecteert-ie zelf correct) (standaard Diseqc 1.2-geen USALS)
  6. réf. trust Ken die ontvanger niet maar is er een lnb menu waarin de lnb spanning toevallig UIT staat ? -beide ontvangers hebben hetzelfde menu waarin geen aan/uit functie voor de lnb.De ontvanger eist een "universal lnb" réf.Sprietje Eerst maar eens beginnen om de coaxkabel bij de ontvanger en de rotor los te maken en dan de coaxkabel doormeten dat er geen sluiting tussen de middenader en de buitenmantel is: -“vaste” en losse coax en motor→lnb geven weerstand oneindig, zo te zien nergens kortsluiting. signaal heb ik alleen met de losse kabel getest:OK réf. ceesv Dat zal niet veel helpen wanneer de oorzaak niet gevonden is. LNB voedingen in ontvangers gaan niet vanzelf kapot. -Aston Méosat (ext voeding) meet 0 V aan de lnb ingang maar functioneert verder wel; ik nijg naar réf.:bellejt draadje bevestiging gebroken ? Kapotte soldering op print? maar -Aston Diva Premium meet 17/18V aan de lnb aansluiting -functioneert goed op de huidige installatie ook met de motor- en krijgt de “nieuwe” motor niet aan de praat.
  7. Niet dus, heeft geen zin in sat apparatuur, waar hij te weinig vanafweet. Misschien even iets anders in huis halen, heeft iemand nog iets staan of kan iemand in deze Aston duiken?
  8. ref.:draadje bevestiging gebroken ? Kapotte soldering op print ?/Meten is weten. Zou best eens kunnen, maar ik ben daarvoor niet goed uitgerust; ik overweeg e.e.a. aan een electronica repair-shop in de buurt voor te leggen' hij heeft ook de condensatoren van mijn Aston-Diva Premium decodeur vervangen; de F connectoren van de bekabeling vertonen geen zwervende litzedraadjes en zo te zien hoeft de Aston-Méosat nog niet de kliko in. Ik laat even iets horen. Dank zover voor de belangstelling.
  9. ref.: De antenne kabel kan nieuw en niet geknikt zijn, maar daarom kan er nog wel sluiting tussen binnenader en afscherming zitten bij een van de connectoren. -Het is een kant en klaar nieuw kabeltje van 10M; ik heb de connectoren even gecheckt, maar het ziet er keurig uit. ref.: Je LNB/rotor voeding in je ontvanger kan / hoeft niet kortsluitvast te zijn. Een keer kortsluiting en het is einde oefening voor je ontvanger. -Omdat de ontvanger niet dood is heb ik niet aan kortsluiting/overbelasting gedacht, maar het blijft bizar dat de lnb aansluiting/ingang spanningsloos is (zekering?)
  10. -de antennekabel is nieuw uit de rol en niet beschadigd of geknikt. -ik heb al eens gehad dat de voeding overbelast werd door een motor maar dan was de ontvanger dood totdat de condensatoren van de voeding vervangen waren, maar hier werkt de ontvanger tot mijn verbazing, maar geeft 0v op de lnb aansluiting. RaRa
  11. dank Sprietje, de spanning op de lnb aansluiting van de Aston Méosat is 0
  12. er moet even een nieuwe batterij in mijn meetapparaat, maar ik heb met allebei mijn Aston ontvangers kort geleden een rotor in de beschadigde installatie aangestuurd: werkte; ik kom er snel op terug.
  13. de coax is altijd op de goede aansluiting gezet, conform de afbeelding op de motor, zowel de coax van de installatie als een losse coax die ik gebruikt heb om de "vaste" te controleren; ook heb ik beide op de tafel naast de decodeur en zonder lnb getest; overigens kan ik de kortsluiting zoals door Sprietje gesuggereerd niet helemaal uitsluiten omdat twee jaar geleden bij een storm mijn Triax 110 Ø compleet vervormd is en ik toen voor langere tijd in Beyrouth zat en niet weet wat er toen gebeurd is om e.e.a. weer provisorisch aan de praat te krijgen.
  14. Jawel, de ontvangers zijn pas na installatie aangezet; ik wist dat overigens niet
  15. Bij het (her)installeren bemerkte ik dat er geen groen lichtje brandde en dat de motor niet reageerde noch naar oost noch naar west, niet met de knoppen op de rotor en ook niet met de ontvangers; één exemplaar is ongebruikt, het andere gebruikt maar izgst. Kan iemand repareren?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...