Ga naar inhoud


Clemens-vuplus

Lid
  • Items

    371
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

2 Volgers

Over Clemens-vuplus

  • Verjaardag 12 oktober

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk

Recente bezoekers van dit profiel

16751 profielweergaven

Clemens-vuplus's prestaties

Rijzende ster

Rijzende ster (5/8)

  • Conversatie starter

Recente badges

  1. @digitaal kijker Het is dat of ontevreden klanten. Dit gebeurt niet zo vaak, dus moet wel kunnen en is zeker goedkoper dan een extra zender op de transponder. Er zullen vandaag in het weekend ook mensen standby zijn die dingen monitoren en ingrijpen als er voor de rest iets mis gaat met hun apparatuur. Deze kunnen dat dit er wel bijnemen. Zou zelf met een speciaal signaal van de VRT kunnen komen en geautomatiseerd worden. Enkel hun ECMs moeten misschien aangepast worden om onderschied te maken tussen Vlaanderen / Nederland, kaartupdates via EMM zijn misschien nodig zodat de kaarten met de nieuwe ECMs overweg kunnen, en die knoppen bedienen moet comfortabel gemaakt worden en ook gestest worden, en daar kruipt er vermodelijk wel wat tijd en moeite in om dat op punt te brengen.
  2. Ze zouden normaal in staat moeten zijn om de Nederlandse kaarten/abos tijdelijk te deactiveren (of omgekeerd voor bv. NPO). Signaal is nog hetzelfde, maar beeld blijft dan zwart voor Canal Digitaal Abonnees (of in het geval van NPO voor TVV/Telesat abonnees). Ik vermoed wel dat Canal+ daar momenteel nog niet op voorzien was en het mogelijks te kort dag was om tijdig met zowel Nagra als Viacess in orde krijgen. Daarom dat ik ook niet al te kwaad ben, zolang dit in de toekomst niet nog eens gebeurt.
  3. De codering is wel ontkoppeld: ze kunnen perfect de CAIDs deactiveren van de Nederlands kaarten, toch in ieder geval van de Nagra / Seca codering*. Nederland is 1817 / 0100:000000A, TVV is bv. 1818 / 010000C. Hierdoor kunnen alle Canal Digitaal klanten normaal makkelijk tijdelijk gedeactiveerd worden. Is minder netjes dan de banner voor degenen die dan zwart beeld krijgen, maar de anderen hebben tenminste nog hun uitzending. Kan wel bv. via EPG bericht opgelost worden, want EPG is nooit gecodeerd. * Viacess codering lijkt wel niet ontdubbeld , maar kvermoed dat ze het via de ECM ook moeten kunnen sturen, desnoods moeten ze er maar werk van maken dat de entitlements ontdubbeld zijn en tijdelijk gedactiveerd kunnen worden voor de Nederlandse groep (en vice versa voor bv. NPO, want omgekeerd kan hetzelfde gebeuren) Een dubbele uitzending zal het inderdaad niet waard zijn voor die paar uur per jaar, die codering wat regelen zou wel relatief goedkoop moeten lukken. Een punt die tegen dee oplossing spreekt: TVV / CD zijn slecht beveiligd tegen cardsharing. Discovery kan van mening zijn dat die beveiliging te slecht is en toch er op staan dat via satelliet het niet kan verdeeld worden, toch niet met de huidige providers / kaartsystemen.
  4. Het is aan TVV om dit bij de VRT aan te kaarten en om voor een technisch aanvaardbare oplossing te zorgen die ook voor de VRT en hun licenties werkt. Want uiteindelijk heeft TVV ontevreden klanten en klanten die hierdoor vertrekken. Het blokkeren van buitenlandse smartcards tijdens die events lijkt me een evidente oplossing, die me ook voor de VRT/Discovery aanvaardbaar lijkt. Heeft misschien beetje voorbereiding nodig, maar ze zorgen er best voor dat deze siutatie niet nog eens voorvalt, want met de streaming diensten van tegenworodig is satelliet TV al minder relevant dan het ooit was.
  5. https://www.facebook.com/TVVLAANDEREN/posts/783918623760053?ref=embed_post
  6. Nogmaals, ik vind dat normaal als je geld betaalt voor een licentie die geldt in Nederland, dat je dit kunt doen Eurosport zijnde. En zoals ik zei, het is aan TVV/Telesat (Canal+) om de Vlaamse/Belgische klant waarvoor die Discovery licentie niet geldt, niet in de kou te laten staan. En zoals je zelf zegt, dat hebben ze niet gedaan. Dus de schuld ligt bij volledig bij TVV wat betreft de Vlaamse kant. Vanuit Nederlands perspectief kan je zeker zeggen dat de schuld bij Discovery/Eurosport ligt. Maar zo gek vind ik het niet dat ze hun investeringen in tv rechten proberen terug te verdienen, wat makkelijker lukt als je geen buitenlandse alternatieven hebt die eigenlijk geen licentie hebben voor Nederland. Dus kwalijk kun je het imho Discovery/Eurosport niet nemen.
  7. @Kabeltje87 Eurosport treft imho geen schuld. Ze betalen geld voor die rechten in Nederland, dan snap ik dat ze niet willen dat klanten via Vrt kunnen kijken, dit kost hun mogelijks abonnees voor hun online diensten. Het is wel aan TVV (Canal+) om er voor te zorgen dat de Vlaamse klant wel gewoon kan kijken.
  8. We leven in 2024, je kan dit perfect automatiseren.
  9. Ik vermoed dat ze al sinds altijd een Nederlandse feed krijgen bij Canal+ en die overal gebruiken. En waarschijnlijk een van de eerste keren dat op die feed andere content verschijnt. En de TVV klant is de dupe, ihb de satelliet klant (want de streamer kan streamen van vrt max, denk niet dat er veel verschil is met tvv app) Hopelijk leren ze hier uit en doen hier iets aan, maar zal waarschijnlijk niet voor vandaag zijn. Ze zouden 2 feeds moeten krijgen. Op Sat altijd Vlaamse feed tonen, en CAID deactiveren voor canal Digitaal indien niet toeglaten. Online moeten ze maar juiste feed in juiste dienst tonen. Btw de banner staat ook in de eerste post (en in beter kwaliteit )
  10. Ze kunnen voor streaming makkelijk een onderscheid maken op basis van ip / dienst en op satelliet kunnen ze de CAIDs tijdelijk verwijderen van de CD kaarten op Vrt1...maar weet niet of ze daarvoor voorzien zijn bij M7/Canal+ Is dit de eerste keer dat dit gebeurt bij TVV? Of hebben jullie dit al eerder gezien?
  11. Op Vrt1 (TVVlaanderen) is er het volgende "testbeeld" op dit moment op satelliet Ik vermoed omdat Canal Digitaal de zender ook heeft misschien? Geen idee, maar is wel niet ok als TVV/Telesat klant imho. Op Vrtmax is wel alles normaal, TVV app moet ik nog checken. EDIT TV Vlaanderen app identiek als satelliet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...