Ga naar inhoud


Uitlezen kaart


Gast

Aanbevolen berichten

Ik dacht: even kaart uitlezen (goldcard) met m'n MasterA II. Had ***geen-reclame*** 1.75 nog op EEPROM staan. Dus je begrijpt wel... EEPROM keurig uitgelezen, maar PIC allemaal 0000<BR>Nou had ik al eens gelezen... Is er nog een manier om mijn PIC terug te krijgen?<P>$$$ alvast bedankt voor de oplossing als die er is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je in ***geen-reclame*** alle opties hebt aangevinkt en je leest 'm uit, vraagt ie aan het eind of je de PIC wil herstellen (dus nadat de eeprom is gelezen). Als je daar met nee op geantwoord hebt of de PIC niet aangevinkt had voor je de eeprom begon uit te lezen heb je pech. Dan is er niets meer terug te halen.<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor weer het snelle antwoord. Maar wat jullie niet wisten is dat het probleem wat dieper zit (gisteren laat achtergekomen). Ik ben niet in staat de PIC te schrijven!<P>Waar het om gaat:<BR>***geen-reclame***<BR>Goldcard (16F84)<BR>W2K<P>Lees ik een hex file in dan verschijnen de codes. Programmeren van PIC-EEPROM-PIC lijkt goed te gaan, maar zodra ik de kaart lees is de EEPROM geprogrammeerd, maar de PIC niet: allemaal nullen... Uiteraard had PIC teruggeschreven zoals Duwgati dat zo perfect beschrijft op z'n site, maar het mocht niet helpen. Graag nog ff verder helpen, want het buizen is zo wel erg saai met dat zwarte beeld!<P>gr.<BR> Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Johan,<P>Ik neem aan dat je de software Gold*Card 1.40 bedoelt? Ik zal dit vanavond gelijk proberen. Waarom is ***geen-reclame*** dan niet goed (genoeg). Dit is toch een veel besproken software (zie ook Duwgati) en zou toch moeten werken!<P>Bey<BR>Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een voor mij onbekend goldje wil uitlezen heb ik de gewoonte van met Gold1.4 eerst de PIC uit te lezen, saven in een file, daarna eeprom en dan zelf PIC sw terug erin proggen. (Het probleem zit hem hier in dat zowel voor het uitlezen van de eeprom als het proggen een "loader" in de pic gezet wordt.) Zo ben je het zekerste dat je niets naar de kl**ten helpt. Niet iedere eprom file werkt met iedere pic file en .... wat zat er nu juist in hé? Was het nu beamer of Duck of ... confused.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Buizer,<BR>Als je na het programmeren met ***geen-reclame*** nou eens het vinkje bij EEPROM weghaalt en dan alleen een vinkje bij "Program + Data" en bij "Config" zet. Dan verifiëren. Wat is dan het resultaat?<BR>Want je kunt nu wel met andere software gaan werken zoals Goldprog of Chipcat, maar ik denk dat het probleem niet in ***geen-reclame*** schuilt, maar in de manier waarop je de verify doet. En als dat zo is, dan krijg je met Chipcat en Goldprog exact het zelfde probleem.<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan,<P>Gold*Card 140 kan com1 niet vinden. Ook op oude W95 machine geprobeerd. Nog geen resultaat.<P>Duwgati,<BR>We vervolgen met ***geen-reclame***...<BR>Schrijven lijkt goed te gaan met hex file. Balkje loopt keurig. Daarna doe ik gelijk een verify op z'n duits: Fehler (Programm) Verify was not succesfullly on Address 0000<BR>Het lijkt toch wel erg moeilijk ondanks mijn vroegere hackers achtergrond...<BR>Maar ja blijven proberen. Dat zit toch in het bloed.<P>Wie helpt?<P>Gr<BR>Buizen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik munt toch op ***geen-reclame*** 1.75<P>voor alle zekerheid toch maar instellingen geven zoals ik die vanaf begin gebruik voor MasterA II, Goldcard met alpha teken (van sat4all geb.dag)<P>selectie: PIC, 16F84/24C16, Program + data aangevinkt, Osc =xt, wdt =off Pwrte off, cp=on<P>Rara wie weet?<BR>Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...