Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:
Je koopt gewoon een universele met dikke hals (type Alps, MTI,...) en je haalt er de ijzerzaag bij.

Je houdt de LNB stevig vast bij zijn "lichaam" en je zaagt de plastic bescherming rond de hals rondom door (tegen het lichaam). Niet te diep zagen natuurlijk dat je de eigenlijke LNB-hals, die er onder zit, niet beschadigd. Gewoon rondom de plastic doorzagen.

Daarna kun je deze bescherming (tussen het lichaam en de witte kap) gewoon wegnemen (is in 2 delen); pas daarbij gewoon op het wit plastic kapje van de LNB niet te beschadigen.

Onder de plastic bescherming zit immers de eigenlijk LNB in gegalvaniseerd (en dus roestvrij) metaal met een hals van 24mm die perfect in jouw houder zal passen. Maak je verder geen zorgen: de LNB is en blijft perfect waterdicht.

De LNB plaats je in de houder waarbij de hals in het midden van de houder wordt geplaatst. Geen millimeterwerk dus

Het is niet te hopen dat iedereen dit blindelings opvolgt , ik heb n.l. bij een (gelukkig defekte) ALPS BSTE8 601B dit even geprobeerd .

Daar zit dus echt geen gesloten metalen omhulsel in .

De hals is vierkant 16 mm , en je kijkt zo op de printplaat.

Dus dit geld zeker niet voor alle type's

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Zaag er in zetten wil perfect. Zo heb ik met invacom lnb aangepast zodat ie op 90cm gregorian past (zonder flens).

De dikke hals van 4 cm terug naar 25 mm.

Zie bijlage.

post-32-1318257930,2392_thumb.jpg

Geplaatst:

Mocht het niet lukken, dan kan ik misschien wel iets voor je maken. Ik woon in de buurt van Haarlem.

Als het nodig is pm mij maar.

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen