Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Goldcard 16F84/24C16 die tot nu toe perfect gewerkt heeft. Vandaag heb ik geprobeerd nieuwe files te laden. Helaas krijg ik tijdens het programmeren van de EEPROM de foutmelding "Write Error"<p>Ik heb het idee dat de piccard defect is. Kan iemand dit bevestigen? Is er een manier om dat te controleren, of is het gewoon een nieuwe kopen en de oude weggooien?

Is het een algemeen probleem dat deze kaarten snel kapot zijn?<p>Wie kan mij antwoord geven?

Geplaatst:

Hoi,

Probeer dit ééns:

Alvorens de nieuwe keys te proggen éérst de oude gegevens wissen(erase).

veel suc6

Geplaatst:

Hoi,<p>Bedankt, heb ik al geprobeerd, maar daarna werkt het nog steeds niet.

Geplaatst:

dit lijkt eerder op een compoort probleem of contact probleem tussen card en programmer.

heb je wel contact met je programmer

Geplaatst:

Volgens mij heb ik wel contact met de cardprogrammer. Met Chipcat 2.3 kan ik zonder problemen de loader installeren. Vervolgens gaat ook het schrijven van de EEPROM software goed. Als daarna de PIC software wordt geschreven (program memory) komt de foutmelding "write error" op het scherm te staan.

Geplaatst:

Ik heb oude files die normaal geladen konden worden en werkten nog een keer geladen. Deze gaven hetzelfde probleem.

Geplaatst:

Met welke hardware werk je mee?

en welke softw?<p>Grt,

Bonzi rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

het kijk erop dat je je blowfunctie hebt toegepast

op je pic.ik weet geen andere raad dan een nieuwe piccard te proberen

Geplaatst:

ik heb dit ook een keer gehad bij mij was toen het probleem dat mijn programmer te weinig stroom kreeg wie weet helpt het <p>groeten adje

Geplaatst:

Jongens, bedankt voor de tips.

Mijn probleem is nog niet opgelost. Ik heb dezelfde vraag ook gesteld aan de leverancier van mijn kaart, mastera.nl. Waarschijnlijk heb ik de kaart in de programmer gestopt en daarna pas de stroom aangezet. De kaart schijnt hier niet tegen te kunnen.<p>Mijn "kapotte" kaart stuur ik op naar mastera.nl. Deze sturen mij een nieuwe en kijken of mijn probleem inderdaad aan de kaart ligt. Ik wacht dus gewoon af.

Gelukkig zijn er ook nog leveranciers met een uitstekende service.

Geplaatst:

Heb hetzelfde probleem gehad, dacht eerst ook dat het aan de kaart zou liggen of een verkeerde instelling, maar de progger bleek defect te zijn.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.