Ga naar inhoud

Is er een oplossing voor schotels op 2 locaties

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@all,

Zoals in de bijlage staat heb ik dus een visiosat in de tuin staan. Tevens heb ik nog een losse schotel voor bijvoorbeeld de Thor.

Nu wilde ik in 1e instantie alles op het dak zetten maar ik krijg de astra niet te pakken. Dus dat idee laat ik varen.

Vanuit het punt waar de triosat staat zit ook de disecq schakelaar. Met 1 draad naar binnen. Vanaf het dak komt er dus ook een draad naar beneden.

Beide draden komen binnen in mijn kamer hoe kan ik dit aansluiten zonder gedonder te krijgen.

Ik dacht met mijn simpele verstand van ik hang er nog een disecq 2-weg schakelaar tussen en ga dan met 1 draad naar de ontvanger maar volgens mij is dat te simpel gedacht.

De draad vanaf het dak naar de schakelaar bij de triosat laten gaan is in mijn ogen ook geen optie.

Wie of wie weet raadt???

mvg

Olav12

post-2152-1318257931,0986_thumb.jpg

Geplaatst:

Kijk eens even hoe de mannen een Wavefrontier met 8 (of meer) LNB's uitrusten...: met Disecq switches in cascade. Dus zoals je zelf al min of meer aangaf. De schotel configuratie word dan wel wat 'complex' op de dreambox, maar zou zo kunnen:

A Thor, Ba Astra, Bb Hotbird, Bc Astra2

groet, skippy2

Geplaatst:

@satdonkey,

de disecq is er 1 met vier ingangen. De draad doortrekken is nogal gecompliceerd met bestarting enz. Ik moet trouwens niet het lef hebben omdat die draad rechtstreeks door te trekken door de lucht want dan is het ruzie.

Nog ff een toevoeging. De Thor pakken op het punt waar de triosat hang is geen optie omdat daar een dikke eik voor staat.

mvg

Olav

Geplaatst:

Hi

Als you ontvanger diseqc 1.1/2.1 ondersteund kun je binnen een diseqc 1.1/2.1 ( met twee poorten bijvoorbeeld de spaun sur220) op 1 van de twee porten kun je dan de 1.0/2.0 switch zetten en de andere the thor.

Dit alles kan dus alleen als jo ont vanger 1.1/2.1 ondersteund,

ALs je ontvanger een 12 volt uitgang heeft kun je misschien deze gebruik. heb dit zelf nog nooit gedaan. De eerste optie wel ziem footer voor configuratie.

> Zag nu pas je configuratie maar met een dreambox moet dit > kunnen zoek maar eens in de dreambox form naar "Cascaded"

> Dit is wat jij wilt.

Amigob,

Geplaatst:

@amigob,

hartelijk voor je informatie. Ik ga misschien zo meteen nog het dak op en anders morgen.

Ik laat in ieder geval weten of het gelukt is.

Om de Dreambox zover te krijgen zal het ook wel ook lukken.

mvg

Olav

Geplaatst:

Je kunt het zowel doen met een Spaun SUR 210 (max. 4 LNB's) die heb ik nu ook in gebruik (gaat binnenkort weg) of je maakt een cascaded opstellingen met bijv. een Spaun SUR 220. Voordeel van de laatste optie is dat je dan op de Triax 78cm van jou ook nog meerdere LNB's kan monteren.

Maar dit gaat allemaal NIET lukken met een "gewone" 2in1 diseqc schakelaar!!

Geplaatst:

@All,

dat met dat spaun hoe wordt ik geacht aan te sluiten en NIET kort te sluiten en waar mot ik het aansluiten binnen of buiten.

Nogmaals de ene schotel staat gewoon in de tuin en de andere op het dak.

Olav

Geplaatst:

je sluit de 2 kabels die afkomen van de schotels (switches) aan op de 2 ingangen van de SUR switch en vervolgens gaat er 1 kabel naar de receiver. Binnen of buiten kan allebei, net als bij andere diseqc switches.

Ik zou een Spaun SUR 220 kopen. Vervolgens de Sirius LNB bijplaatsen op de Triax 78cm en op de Visiosat een LNB zetten voor de Astra 2.

Bij de Visiosat zet je dan een 4in1 diseqc en bij de Triax een 2in1. Die 2 kabels gaan naar de Spaun SUR 220 switch.

Geplaatst:

Allemaal weer van die ingewikkelde verhalen, overbodig.

gewoon je diseg 4 in 1 schakelaar bij kabeldoorvoer naar huis plaatsen en van daaraf naar jouw schotels/lnbs met separate coaxkabels. Niks cascades, veels te duur en overbodig. Ik heb er zo 4 tot 5 opstaan (inclusief een draaibare) in alle mogelijke gevechtstellingen. Doet je onvanger 0/12 V signaal uit dan kun je ook nog leuk daarmee stoeien. Heb je een @sat dan kun je zelfs dat achterwege laten.

O ja, ik heb ook gewoon low quality gamma-coax onder de graszoden gestoken van 40 mtr lengte. Werkt ook nog.

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

• 4 weken later...
Geplaatst:

@All,

vandaag heb ik de goede schakelaar binnen gekregen. Ik ben nu bezig om de image op de DB wijs te maken wat ie moet doen en tot op heden gaat het uitsteekbaar.

in de bijlage staat ook nog een foto van mijn schotel op het dak deze is voor thor. De camera stond op de plaats waar de triosat hangt. Krijg je gelijk een kleine indruk hoe klote het soms is hier.

Maar ik ben op dit moment tevreden.

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk dank voor de hulp en adviezen.

mvg

Olav

post-2152-1318257931,1448_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen