Gast Geplaatst: 5 november 2001 Geplaatst: 5 november 2001 Is het mogelijk om rechtstreeks de keys in de eprom aan te passen; Mijn kaart is een ic kaart met 5 contacten en 16f84 en ic 24c16. Heb een jdm en Phoenix proger.Ik moet de Eeprom altijd langst mijn pic proberen aantepassen maar dat lukt niet.<p>mvg, ivo
Dr. Humax Geplaatst: 5 november 2001 Geplaatst: 5 november 2001 Ja, dat is mogelijk. Voor Irdeto gebruik ik EEpromEdit 2.80. Phoenix op 6 Mhz zetten en je kan je eeprom uitlezen, dan keys aanpassen en terug schrijven naar je kaart. Voor Seca gebruik ik Secanix om Eeprom uit te lezen. Ik gebruik Goldwaferkaarten hiervoor. Dus probeer het eens met deze programmma,s.
Gast Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Is het niet belangrijk welke file er het laatst in de pic gezet is.Ik hef eens gelezen dat en picx44.hex moet zijn maar die heb ik niet.Bij mij is het voor seca<p>mvg, ivo
Dr. Humax Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Dat is juist Ivo, de pic.hex is de eerste keer dat je het erop zet belangrijk maar als het eenmaal werkt hoef je alleen voortaan de Eeprom in te lezen en keys updaten en terug schrijven.
Beeper Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Ik kan ook als tip geven om picbinedit1.40 te gebruiken. met een GW op 3,58Mhz phoenix.<p>kijk onder de tab jdm. kies de juiste hardware en je kunt proberen te lezen. Als hij leest , kun je ook single keys etc. schrijven. Echt de moeite waard om te proberen. Ook handig is de funtie powerimport onder tools.<p>Let wel niet alle picsoftware doet het hiermee. Murdock bijvoorbeeld werkt niet bij mij.<p>suc6
Gast Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Alvast bedankt voor de inlichtingen.Heb al eens een keer geprobeerd met picbinedit maar lukte niet , ga nog eens proberen. En als ik picx44 heb ook met secanix dat progamma leek voor mij iets eenvoudiger.<p>mvg, ivo
Gast Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Is dat niet een probleem omdat mijn kaart maar 5 kontpunten heeft en dus mijn eprom langst de pic geprog word?(De pic en Eeprom zitten vast op mijn kaart.<p>mvg, ivo
Duwgati Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 @Retie, Er zijn 2 manieren om de eeprom op jouw kaart te programmeren: 1 - volledig overschrijven via een loader file die je eerst in de pic programmeert<p>2 - via de routines die in iedere pic file zitten, de eeprom gedeeltelijk updaten.<p>Een 3e methode: het volledig overschrijven van de eeprom zonder de pic te gebruiken, werkt alleen met een kaart met 8 contacten. Die valt voor jouw dus af.<p>Als je nu de eerste methode gebruikt, dan moet je dus eerst een loader file in de pic schrijven, daarna de eeprom via die loader beschrijven en tenslotte de pic met de werkelijke pic file programmeren.<p>Als je methode 2 hanteert heb je ook daar weer verschillende methoden voor. A - Je kunt met software alla picbined, eepromedit, secanix etc. de eeprom updaten via die normale pic routines. Je update dan ook echt alleen de operational keys. Maar dat is natuurlijk sowieso je bedoeling.<p>B - Je kunt crd files aanmaken en die naar je kaart sturen. Een crd file is eigenlijk te vergelijken met een soort macro. In de file staan de commando's die nodig zijn om de inhoud van die file op de juiste plaats in de kaart te krijgen. Ook daar heb je weer allerlei programma's voor. Zowel om die crd's te bouwen als om ze vervolgens naar je kaart te sturen.<p>Maar in jouw geval is er nog een heel andere simpele truuk te gebruiken Je kunt gewoon chipcat pakken. open de files die geprogrammeerd moeten worden: de pic en de eeprom allebei dus. Vervolgens prik je de jdm eraan als de software om de mode 2 vraagt en druk dan op OK. Als de software om mode 1 vraagt, prik je de Phoenix eraan en druk op OK. Als je Phoenix ook de smartmouse mode (6Mhz) aankan, kun je diezelfde truuk uithalen met ***geen-reclame***.<p>Suk6 Duwgati
Gast Geplaatst: 12 november 2001 Geplaatst: 12 november 2001 Bedankt voor de uitleg ga de soft zoeken en uit proberen.<p>Dat van Mr Humax werkt al, met picx 44.<p>mvg, ivo
Dr. Humax Geplaatst: 12 november 2001 Geplaatst: 12 november 2001 Zeg maar Dr. Humax, Ivo en ben blij dat het je toch gelukt is.
Aanbevolen berichten