Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik overweeg een dreambox aan te schaffen. Na een hoop i-net leeswerk stuite ik eigenlijk toch nog op een aantal (basis?) vragen, nl:

- Een hoop online shops adverteren met the DB7000-S versie 3. Begrijp ik dat er dus 3 DB7000 recievers zijn? of is de 7000 serie misschien de 3e generatie waar dreammedia mee uitgekomen is?

- Het is me een beetje onduidelijk wat de ideale grote voor een HD is? MPG2 verbruikt denk ik ongeveer 1GB/uur dus zou je zeggen dat een 40gb HD toch wel ruim voldoende moet zijn om behoorlijk wat film op te nemen zonder de intentie deze permanent op te slaan? Tenzij het besturings systeem misschien vrij veel HD ruimte vraagt?

- Wat zou het handigste zijn in aanschaf: een DB met HD of een zonder HD en deze zelf inbouwen? handig in de zin van betrouwbaarheid en kosten.

- Voor HD-s adiseert DM een 5400rpm HD ivm geluid, energie verbuik en warmte ontwikkeling.... een hoop zaken adverteren daar in tegen met 7200rpm HDs? Is hier dan bv een zwaardere voeding gebruikt en extra koeling? Of valt het allemaal wel mee?

- Zijn er misschien compatibility problem met bepaalde type netwerk routers? Misschien stomme vraag, maar wil het graag zeker weten :-)

- Staat DM op het punt om binnenkort met een niewe DB uit te komen (binnen nu en een half jaar?) Maw is het beter om nog even te wachten met de aanschaf?

Hoop dat deze beginners vragen niet al te erg afsteken ten opzichte van de andere technische vragen, en dat er een paar mensen zijn die wat nuttige tips kunnen geven?

Bedankt

Patrick

Geplaatst:

Hoi

Tussen de meeste modellen in de winkels zit geen verschil, alleen de modellen van de 1e generatie bijv. hadden een mindere voeding. De laatste is als ik het goed heb met een afstandsbediening waar geen rode "lame!" maar een "exit" knop op zit.

Opnamen vergen gem. ca. 2GB per uur maar is afh. van de bitrate van de uitzending. Veel prijsverschil zit er niet tussen een hdd van 80 of 160gb dus dan is de keus snel gemaakt. 7200rpm doen het vaak ook goed (mits goedgekeurd), maar je hebt de snelheid niet echt nodig, dus minder stroomverbuik en warmteontwikkeling is beter dan. Zelf inbouwen is erg simpel.

Van problemen met bepaalde routers heb ik nog nooit gehoord.

Er zijn wel verhalen over nieuwe uitvoeringen met twintuner of met andere extra's maar dat kan maar zo nog erg lang duren, en het zullen ook duurdere receivers zijn. Koop er maar gewoon nu eentje.

Geplaatst:

Thanks!

Misschien nog een stommere vraag, maar ik begreep dat je met een DB kon opnemen en kijken (naar ander kanaal) tegelijk?? Maar hoe werkt dat dan zonder twintuner?

Patrick

Geplaatst:

Dat kan, mits het opgenomen kanaal en het te kijken kanaal op dezelfde transponder zitten.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Dat klopt idd, het moet dezelfde transponder zijn. Omdat je de LNB in moet stellen op polarisatie (horizontaal/ verticaal) en band (hoog / laag). Als je receiver krachtig genoeg is kan hij dan wel meerdere signalen (DB kan 2) tegelijk tonen.

Geplaatst:

Is er ergens een overzicht welke kanalen op dezelfde transponder zitten?

Groeten............

Geplaatst:

kijk is op lyngsat.com. Hele mooie overzichtjes.

Sling greetz,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen