Gast Geplaatst: 13 november 2001 Geplaatst: 13 november 2001 Hallo iedereen,<p>Het lukt mij nog steeds niet (na een paar maanden) om de ds9 op deze kaart aan de praat te krijgen. De pic kan ik perfect inbrengen met icprog,(als ik hem uitlees vind ik ook data) maar als ik de eeprom probeer te flashen, lukt dit wel zonder error maar staat er gewoon niks in als ik hem uitlees ... (ik werk met een multiprog 2001xld). (kaart heeft 6 contacten).<p>Funcard: no probs ds9 kaart met pic16f876: no probs<p>Enige hint? Moet ik mijn settings van icprog misschien veranderen om de eeprom te flashen? Of moet ik een ander programma gebruiken ?<p>Thanks voor enige hulp<p>Pinneke
stefke Geplaatst: 14 november 2001 Geplaatst: 14 november 2001 Hallo pinhead,<p>In ICPROG. Pic628 proggen met loader. Dan in settings-opties-tabblad smartcard compoort instellen. In settings smartcard aanvinken. device 24c64 selecteren en proggen met epromfile. In settings smartcard uitvinken. device terug op pic 628 en met picfile proggen. De standen van een multiprog ken ik niet maar je moet switchen tussen PIC (JDM-LUDI) en PHOENIX 6 mhz. Dit lukt perfect voor mij.<p>Stefke.<p>[ 14-11-2001: Bericht gewijzigd door: stefke ]<p>[ 14-11-2001: Bericht gewijzigd door: stefke ]</p>
Gast Geplaatst: 14 november 2001 Geplaatst: 14 november 2001 Hallo Stefke,<p>Bedankt voor uw antwoord ... Is de loader echt nodig of is die enkel nodig indien ik de pic niet goed kan proggen ? (de pic kan ik zonder probleem uitlezen en die blijkt overeen te komen met de file die ik upload ...) <p>Of is de loader eigenlijk nodig om de eeprom correct te flashen ?<p>Thanks <p>Pinneke
Gast Geplaatst: 14 november 2001 Geplaatst: 14 november 2001 de loader dient om de eeprom te flashen en is enkel noodzakelijk op kaarten met 5 of 6 contacten, met een kaart met 8 contacten is deze niet nodig.<p>CU Red
stefke Geplaatst: 14 november 2001 Geplaatst: 14 november 2001 @ Pinhead,<p>zonder de loader zal het je echt niet lukken of je moet de eprom er kunnen afhalen. Dit proces wordt trough pic programming genoemd oftewel in mensentaal de eprom aanspreken via de PIC dewelke verbonden is met de eprom. Zonder de loader kan je de eprom niet proggen.<p>Bye,
Gast Geplaatst: 15 november 2001 Geplaatst: 15 november 2001 @ iedereen,<p>Thanks voor jullie antwoorden guyz, ik ga meteen even aan de slag om het aan de praat te krijgen ... Ik vond het nogal redelijk dom dat ik keys kan editen en alle kaarten die ik heb zonder probleem kan updaten en die ds/9 kaart hier maar zit te verrotten ... By the way, als ik de eeprom er dan afhaal en op de socket zet, welk programmaatje kan ik dan het best gebruiken (zonder de pic dan) ?<p>I'll keep you informed als het lukt ... (ik vind hier enorm veel info op het board om het te doen met Mastera maar niks met de multiprog 2001xld.)<p>Greetz,<p>Pinneke<p>[ 15-11-2001: Bericht gewijzigd door: pinhead ]</p>
stefke Geplaatst: 16 november 2001 Geplaatst: 16 november 2001 @ pinhead,<p>picbinedit is volgens mij het meest geschikt hiervoor. Eerst lekker de keys editten. Dan naar tabblad JDM/PHOENIX, compoort instellen, device 24c64 selecteren, interface op JDM/LUDI, en schrijven maar. Dit gaat supersnel. Duut ongeveer 2à3 seconden om de eprom te schrijven of te lezen, en de pic kan blijven. Dus als het gelukt is om je ds9 kaart werkend te krijgen, enkel effe de eprom lezen keys aanpassen en terug schrijven, eprom terug op het socket van de kaart en kijken maar.<p>By the way, picbined is te vinden op de site van Duwgati<p>BYE<p>[ 16-11-2001: Bericht gewijzigd door: stefke ]</p>
Gast Geplaatst: 16 november 2001 Geplaatst: 16 november 2001 @ Stefke,<p>Bedankt voor jouw tip, want met die loader krijg ik het echt niet aan de praat ... Pic kan ik zonder probleem flashen (ik kan de loader zelfs uitlezen) maar de eeprom blijft zelfs na het flashen leeg (op mouse modus 6mhz). Ik zal uw 2de oplossing eens testen ...<p>Ik hou u op de hoogte ...<p>Pinneke
Gast Geplaatst: 16 november 2001 Geplaatst: 16 november 2001 Wel jongens ...<p>Het lukt mij dus NIET he, alle programma's al getest, uren op gezocht,... Met diene multiprog 2001xld is het onmogelijk zo een kaart aan de praat te krijgen. Ik zal mij dus maar beperken tot mijn funcardje en mijn ander ds/9 kaartje (met16f876 chip) die wel perfect werken.<p>Of het moet zijn dat iemand mij een mirakel oplossing biedt ?<p>Pinneke
Gast Geplaatst: 20 november 2001 Geplaatst: 20 november 2001 'k zal dus maar verder blijven treuren vermits niemand blijkbaar hetzelfde probleem heeft ...<p>Ik voel mij van de slag weer een enorme nerd na al wat ik geleerd heb !<p> Groetjes<p>Pinneke
Aanbevolen berichten