Olly Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Wie kan mij helpen?Kort geleden mijn dvbs kaart ingebouwd in mijn nieuwe computer(p4 2.8 xp prof.512mb).Werkte eerst redelijk maar kreeg steeds vaker storingen.In MD 9.1 steeds de melding"could not initialise frontend.Werk met driverversie 2.16.Heb alle pci sleuven al geprobeerd en wel 100 keer de software er opnieuw op gezet,maar hij doet nu helemaal niks meer.Als ik de kaart opnieuw in een pci sleuf steek en de computer opstart geeft windows niet aan dat er nieuwe hardware gevonden is.Heeft dit misschien de betekenis dat mijn kaart stuk is?
polarbear Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 Hoeft niet per se, je hebt namelijk alle sloten gehad en dus wordt de nieuwe hardware altijd automatisch gezien en geinstalleerd. (irq-afhankelijk) Als je in je configuratiescherm -->systeem kijkt, zie je dan je kaart wel ? Je ziet hem in o.a. netwerk en multimedia staan. P.s: Nooit de antennestekker eruit trekken/indrukken als de pc in bedrijf is !!!!!!!!!!! Dit kost je lnb ofwel de tuner van de kaart!! Heb je al andere software geprobeerd (progdvb b.v.) Ik denk nl dat je eerder problemen hebt met multidec. Dit is voor een beginner lastig in een keer goed te installeren. Download eerst eens progdvb en probeer de FTA zenders eens! Dit kun je overigens probleemloos naast md installeren. Brrr......Polarbear1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E
Olly Geplaatst: 20 april 2004 Auteur Geplaatst: 20 april 2004 Als ik onder apparaatbeheer kijk onder besturing voor geluid video en spel moet daarbij staan Hauppauge.Staat er ook,maar als ik kijk naar de eigenschappen ervan ,krijg ik alleen het tabblad algemeen en stuurprogrammas.Het tabblad bronnen is er niet.bij de installatie geeft windows aan"voor dit apparaat zijn geen bronnen nodig".Onzin natuurlijk want dat is wel nodig.Kijk ik in de lijst met irq's dan vind ik daarin geen hauppauge.Volgens mij ziet windows dus niet dat de kaart erin zit.
Castelldefels Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 Olly, Multidec, is soms zeer eigenzinnig en Progdvb of Watchtvpro werken naar mijn mening beter. In ieder geval zou ik beginnen met de kaart opnieuw te installeren. hiervoor moet je naast het programma ook de drivers verwijderen. Dit kan met het programma dvbclear.exe ik als bijlage toevoeg. Zorg ook dat je de laatste software van Hauppauge gebruikt, niet dvb216 maar dvb216a. Te downloaden de Hauppauge webside. Succes, het moet werken! Castelldefels. 582711-Dvbclear.zip
exciter Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 Citaat: Het tabblad bronnen is er niet.bij de installatie geeft windows aan"voor dit apparaat zijn geen bronnen nodig". Volgens mij klopt dit wel. Bronnen kan je wel vinden bij de netwerk adapter. Je kaart moet niet alleen bij Multimedia staan, maar ook onder netwerk adapters. En daar gebruikt ie wel bronnen. Ook ik raad je aan om eerst met ProgDVB te gaan experimenteren. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Olly Geplaatst: 20 april 2004 Auteur Geplaatst: 20 april 2004 Ook onder netwerkadapters geen bronnen.op tabblad algemeen bij hauppauge onder geluid spel enz..geeft windows aan "dit apparaat start niet,code 10".??????????????
Olly Geplaatst: 23 april 2004 Auteur Geplaatst: 23 april 2004 Ik heb mijn kaart uit de nieuwe pc gehaald en in de oude gezet.Bij deze pc heb ik eerst de c-schijf geformateerd en w98 er opnieuw op gezet.Daarna heb ik de kaart ingebouwd en de software van hauppauge versie 2.16 geinstalleerd.Als ik wintv opstart krijg ik de melding "het apparaat dat op deze computer is aangesloten werkt niet!".Dit lijkt mij verdacht veel op de melding die ik krijg op m'n nieuwe pc met xp."Dit apparaat start niet,code 10".Ik ben bang dat ik wel een nieuwe kaart kan gaan kopen.Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen