Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een:

a] GW-card (alfa)

b] Ghostwriter 1.1

c] ***geen-reclame*** 1.75<p>Ik heb van alles geprobeerd , maar het lukt me niet om de kaart te schrijven...hij doet steeds of ie schrijft, maar bij "verify" is het nul,nul zowel bij de eeprom als de pic.

Vergeet ik iets in te stellen, of doe ik iets verkeerd?

Iemand ervaring mee??<p>Groeten: W-tje

Geplaatst:

Meld even, welke progger je hebt, let op de snelheid, en is je prog volgorde wel goed ?

Geplaatst:

Gebruik dit programma alleen met de piccard 2, dan moet je progger op 6 Mhz staan, weet niet of dit met de gold card ook zo is ?!

Moet ook niet het EEPROM vinkje vergeten (rechts onderaan).<p>Gr, Sjeffie

Geplaatst:

@allen ter info, de ghostwriter is de programmer waar ***geen-reclame*** eigenlijk voor geschreven is. De ghostwriter is dan ook de enige programmer waarvoor de aanwijzingen van de in te stellen modes wel klopt, ongeacht het type kaart. <p>@W-tje, ik zou denken aan een voeding probleem. Eventueel een defecte pic op de kaart. Maar de ervaring leert dat veruit de meeste problemen worden veroorzaakt door slechte voeding.<p>Suk6

Duwgati

Geplaatst:

Hoi allemaal :<p>dank jullie allen voor de tips, inderdaad de "EEPROM" moet aangevinkt zijn.

Het is me nu wel gelukt om "iets" op de kaart te krijgen, maar is de volgende procedure normaal? :

* Kaart schrijven: Je kunt de pic en eeprom files tegelijk "klaarzetten". Het programma start eerst met "Erase pic" dan "Write loader", dan "Write eeprom" en dan "Write pic".

Hoe komt het programma aan "loader-file"??

* Uitlezen kaart: eerst wordt de pic gelezen, daarna gewist, dan de eeprom gelezen en daarna vraagt het programma of de pic-file teruggezet moet worden(klik je "No" dan blijft de pic leeg)

Is dit bij elke programmer zo?<p>groeten : W-tje

Geplaatst:

@Sjeffie:

Ja voor de GW moet ***geen-reclame*** ook op 6mhz.<p>***geen-reclame*** werkt namelijk alleen op 6mhz. Dus geen 3,57 mhz mode.<p>gr Themenk

Geplaatst:

Een beetje lezen kan geen kwaad. Op mijn site staat over dat loader-verhaal op diverse plaatsen e.e.a. geschreven.<p>Wat dat uitlezen aangaat, dat is inderdaad bij alle software (die een eigen interne loader gebruikt) op dezelfde manier geregeld.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.