Gast Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 ik heb een Xsat 410 ontvanger. Nu wil ik de beste resultaat op mijn philips televistie hebben. Waar ga ik voor kiezen, S-vhs kabel gebruiken en die in de s-vhs ingang van de TV, of ga ik voor scart? Pleas help here..
Gast Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 SCART RGB is kwalitatief beste. Verklaring: Composite mixt alles in een (net als antenne signaal, maar zonder HF modulatie). Signaal bestaat uit de intensiteit (zwart/wit beeld), en de kleurinfo op hogere banden. Resolutie is ongeveer 350 pixels (horizontaal). S-Video is een variant op composite die het zwartwit signaal apart houdt van de kleuren. De resolutie is hierdoor gemixt, ongeveer 700 pixels voor de intensiteit en 350 voor kleur (ofwel, scherpere contouren maar de kleuren zijn even vaag als bij composite). Scart RGB zendt de rood/groen/blauw kanalen zonder verdere beperking door. Resolutie in theorie onbeperkt, in praktijk rond de 700 pixels in kleur vanwege de bandbreedte van de D/A convertors van je tuner en de bandbreedte van je TV zelf.
Gast Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 Zeer bedankt, nu nog een goede scart vinden.. hrb nu rrn gordkleurige van de **$*@*%*&^*#** van ongv. 9 euro, deze kable heeft 21 adres en geeft kwalitijd slecht weer. Veel dubbele lijnen enzo, en als iemand een geruiteshirt aanheeft is het beeld echt slecht. iemand tips waar een goede kabel te kopen.
Pionewbie Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 Als je toevallig nog een 2e scartingang op je tv hebt, moet je hem daar eens in proberen. Kans dat het beter is. Het probleem is dat je scartkabel bedraad is voor in en uitgaand signaal. Ik weet uit mijn hoofd niet meer hoe het precies zit, maar je kunt het oplossen door in je kabel een bepaalde draad door te knippen.
harry37 Geplaatst: 21 april 2004 Geplaatst: 21 april 2004 Inderdaad, de andere scart-ingang van de TV proberen. Scart is een connector waarop niet altijd alle in- en uitgangen aangesloten zijn. Op scart komt overigens ook composiet en S-video voor, waarbij je in het menu van de bron moet instellen of het composiet of s-video is. Wat ik overigens wel merk, is dat op mijn Philips TV de kleuren bij RGB wat problematisch zijn. Bij een perfect video signaal is alles OK, maar als het een wat mindere zender, videoband o.i.d. is, komen de kleuren soms veel te vel over. Met name rood en groen. Het lijkt dan ook net alsof die kleuren weinig genuanceerd zijn. Huid wordt dan egaal oranje; bij de betere singalen is de teint beter, maar lijkt de huid meer één kleur houden zonder nuances. Eigenlijk zou RGB hierin de winnaar moeten zijn. Wellicht lijkt het met composiet alleen maar beter vanwege de randen om de kleuren heen. Kortom: ga eens wat experimenteren en kijk welke optie het best bevalt, maar laat je niet misleiden door de schijnbare hogere scherpte bij composiet en s-video.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen