Gast Geplaatst: 22 april 2004 Geplaatst: 22 april 2004 In sommige gevallen zijn de libs te groot en past het niet allemaal meer in 1 image. Ronald, nu begreep ik van jou dat je dmv mklibs.py de libs in sommige gevallen kleiner zou kunnen krijgen. Zou je de procedure hier toe eens hier willen neerzetten? Thanks Peter
Ronaldd Geplaatst: 22 april 2004 Geplaatst: 22 april 2004 De libraries die je krijgt tijdens het bouwen van de CDK zijn voor images idd vaak te groot. Dit komt omdat deze libs algemene functies bevatten die op de dreambox niet nodig. Dit omdat het aantal executables dat gedraait moet worden beperkt is. Er is een methode om die niet gebruikte functies (symbols) uit de libraries te halen. Daar is een script voor 'mklibs.pl'. Dat script kan alleen werken als de libraries op een speciale manier zijn gecompileerd. Om de libraries te compileren zodat mklibs.pl ze kan ontdoen van de overbodige symbols moet je tijdens het configurenen een extra optie meegeven. Deze is: --with-targetruleset=flash Mijn configure ziet er zo uit: ./configure --prefix=/net/tuxbox/dreambox \ --with-cvsdir=$HOME/tuxbox/dreambox \ --with-driverdir=$HOME/tuxbox/dreambox/driver \ --enable-maintainer-mode \ --with-targetruleset=flash \ --with-hardwareruleset=dreambox Je kan de spullen nu gewoon maken zoals altijd. Er word in de prefix een extra dir gemaakt met de naam cdkflash, deze kan je vullen met speciale make flash- commando's (zoals make flash-enigma (zie grep flash- Makefile)) wil je de libs hebben voor alle exe's die je hebt gebouwd dan kan dat met het commando 'make flash-lib' De libs in cdkflash/lib zijn dan zo klein als nodig is. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 22 april 2004 Geplaatst: 22 april 2004 Hoi, Ik ga het proberen. Bedankt voor de info zover! Btw. In een aantal voorbeelden die ik tegenkom staat ook de optie : --with-cpu=405 terwijl de default 823 is. Weet jij zo het verschil in opties tussen die 2? Kan er nl. nergens iets over terugvinden en het viel me op dat jij in je configure regel die optie niet hebt staan Peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen