Ga naar inhoud


Zelfde ervaring met Silvercard


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een poging gedaan met Moscas 11 en

gebruikte ook Cardwr.181 om de pic-hex te schrijven.De kaart werd wel door MKF43 herkend

maar bij het provider toevoegen de bekende foutmelding.Alles nagelezen op het board en niets hielp.Tenslotte maar ICprog104A gebruikt en alles werkt perfect.Ik gebruik een Mastera2 wat in tegenstelling van andere berichten bij mij wel goed gaat.Succes verder aan alle medehobbyisten.

Gr Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben vanmiddag ook maar eens begonnen met MOSC klonen, maar loop tegen hetzelfde probleem aan.<p>Ik heb met ***geen-reclame*** exact gedaan zoals door Duwgati is aangegeven, maar in MKFv4.3 krijg ik bij toevoegen provider de foutmelding 90.04 provider does not exist. De Silvercard wordt verder prima uitgelezen. Als ik ICProg gebruik gebeurt er hetzelfde.<p>Ik gebruik een VP20 in ***geen-reclame*** op 6MHz en MKF op 3.5795MHz. Een originele S*C* kaart wordt zonder problemen volledig uitgelezen.<p>Wat doe ik verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tracker,ik heb de aangepaste versie van Duwgati nog niet bekeken maar probeer de hexfile eens met IC PROG 104A te schrijven,daarna werkte het bij mij in meteen.Het lijkt alsof ***geen-reclame*** het stukje eeprom file niet schrijft.Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook een blanko eeprom file toegevoegd aan de zip. En als je de silvercard met ***geen-reclame*** wilt programmeren, ga dan als volgt te werk:

1. laadt "Duwgati Moscas11 pic.hex" bij "Load 1"

2. laadt "Duwgati Moscas11 eeprom.hex" bij "Load 2"

3. Selecteer "Oscillator" XT

4. Selecteer "WDT" OFF

5. Selecteer "PWRTE" OFF

6. Selecteer "CP Data" OFF

7. Kies "Code Protect" OFF

8. ** Laat WRT en LVP open

9. ** Vink "BODEN" aan

10. Vink "Program + Data" aan

11. Vink "Config" aan

12. Vink "EEPROM" aan<p>Dat werkt hier probleemloos.<p>** Zoals in deze discussie opgemerkt werkt het bij anderen juist alleen als ze de stappen 8 en 9 als volgt uitvoeren:

8. Laat "BODEN" en "LVP" open

9. Vink "WRT" aan<p>Success<p>[ 27-12-2001: Bericht gewijzigd door: Duwgati ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<p>Met de FUSE "Boden" aan krijg ik ook de foutmelding "Provider not found" bij het toevoegen, maar als ik de silvercard met ***geen-reclame*** program en ik vink WRT aan i.p.v. BODEN, werkt het wel goed, en kan ik gewoon providers toevoegen.

Ik zit alleen zelf nog met het PPV en PBM gedeelte te rommelen vanwege de "Aston v1.05 No right to watch this program" foutmelding die de receiver aangeeft. Ook de PPV kanalen, geven een "Aston v1.05 Preview" fout aan... dus nog even doorspitten....<p>Groeten,

Donald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DVB Freak, ik heb ICProg ook geprobeerd maar krijg na verificatie de melding:

Verificatie mislukt op adres 0000h<p>De silvercard die ik gebruik is prima te programmeren met DS9 files en dan werkt de kaart prima.<p>Ik heb de kaart ook al volledig door ICprog laten programmeren zonder dat er file is geladen (dus leeg ?). De verificatie is dan goed.<p>Met de Duwgati file krijg ik wel de verificatie foutmelding. Daarna zijn er in MKF geen providers toe te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je niet alle DLLs hebt Tracker. De eerste keer wanneer je ***geen-reclame*** installeert moet je wel de installatie-procedure draaien. Die zorgt ervoor dat de benodigde DLLs op je systeem terecht komen.<p>Ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen duidelijk was, daarom heb ik de naam van die zip file inmiddels veranderd. In download folder even zoeken naar de ***geen-reclame*** folder en de "CW First Time....." downloaden en installeren. Daarna kun je de versie 1.81 exe file er weer overheen kopiëren.<p>Ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er uit.<p>Ik heb ***geen-reclame*** niet veranderd maar de kleine aanwijzing van Megapearl hielp. Ik heb WRT aangevinkt en Boden uitgezet en zowaar de resultaten in MKF waren direkt anders.<p>Dus gelukkig niets mis met ***geen-reclame*** zoals Duwgati aangaf. Ik gebruik ***geen-reclame*** allang voor zowel g*ldk**rten als de S*lv*rc*rd en met succes.<p>Trouwens de zaak toch aan de praat gekregen. Ongelooflijk hoeveel werk het is om je MOSCkaartje te klonen en dan nog maar voor 1 provider. Maar al met al een hele ervaring rijker.

Bedankt voor alle tips.<p>Trouwens het wijzigen van het serienummer lukt mij niet in Matrixstudio. Met het aantikken van de Get Card Info wordt niet de kaart ingelezen maar springt het programma in de Config stand. Moet ik daar dan nog iets mee? Ik heb niet het idee dat ik contact krijg met de Silvercard.<p>Ligt dit aan "mijn" Matrixstudio of werkt dit programma niet met de VP20?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch toch die verschillende instellingen die voor iedereen weer anders moeten zijn. Maar oke, weer wat geleerd. Ik zal het ook in de readme file van de betreffende zip aanpassen.<p>En inderdaad, MOSC (en klonen ook) zijn veel meer werk om aan de gang te houden dan een GW of fun. Maar het is wel machtig interessant, nietwaar?<p>Wat je MatrixStudio probleem betreft, ook daar wil nog wel eens wat mis gaan als je niet de juiste DLL's geïnstalleerd hebt.<p>En nog even terugkomend op de CradWriter DLL's. Voor de meeste situaties werkt ***geen-reclame*** vreemd genoeg ook probleemloos als je gewoon de exe file op je PC kopieert. Maar er zijn soms problemen die alleen op te lossen zijn door de volledige basisinstallatie-procedure te draaien waardoor de benodigde DLL's wel worden geïnstalleerd. Dit hoeft dus maar 1 keer (de 1e keer eigenlijk) te worden gedaan. <p>Groeten<p>[ 27-12-2001: Bericht gewijzigd door: Duwgati ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben gisteren ook aan de slag gegaan met mosc klonen binnen het uurtje werkte pro 0019 met de hulp van duwgati site thanks

eerst icprog

dan mkf met de geldige ppua en mk en binnen 5 min beeld.

dan geprobeert voor 0014 met philips kabelbox ook met geldige gegevens dat werkt niet ook met ci5100c kabelbox niet. iemand een oplossing daarvoor

prettig nieuwjaar iedereen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt dit ook met een kaart die nog niet geactiveerd is door C+ ?

en miksschien een vreemd evraag maar kun je dan alsnog de andere providers op die kaart schrijven , met bijbehorende keys? frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duwati, wat ik niet begrijpt zijn de instellingen bij ***geen-reclame***.Wat ik doe is eerst bij load 1 de pic loaden en bij load 2 de hex. etc

Echter bij de stand eeprom blijft ie met het proggen hangen.

Trouwens de instellingen bij ***geen-reclame*** van b.v vink " Boden " aan , en laat WRT open vind ik niet bij ***geen-reclame***.

Ik heb eerst de alleerste versie eop mijn computer gezet en vervolgens de 181 beta.

Is dit probleem herkenbaar !!!<p>J.B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Kloppen deze instellingen nog wel ?

 

Ik probeer een silverkaart te proggen voor mijn samsung 9500.

 

Ik heb de site van duwgati (en deze thread) gelezen maar toch wordt het niet eens herkend (krijg melding "no card").

 

Dit zijn mijn instellingen.

 

http://www.choller.cistron.nl/Clipboard01.jpg

 

Ik heb geprobeerd met "WRT" aan (en) BODEN aan, (en) WRT, BODEN, LVP uit, maar niks werkt.

 

Gebruik een master (volgens mij mastera 2) en een silverkaart (green card 2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zomby,

 

afhankelijk van welke kaart je gebruikt hebben enkele programma's misschien een probleem...

er zijn de zilverkleurige en die open platform met die evil kop erop... de laatste heeft een 877 chip die bij enkele programma's een probleem kunnen geven en ofschoon dat programma bevestigt dat de kaart succesvol geschreven is staat er niets op..

 

cheers

South

Nino Ferrer + Radiah

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...